منابع
- اعظمی، سمیه؛ جلیلیان، ساجده و احمدی، مریم (1395). ﺗﺨﻤﯿﻦ ﻫﻤﺰﻣﺎن ﻣﺎرکآپ و ﺑﺎزدﻫﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻘﯿﺎس در ﺻﻨﺎﯾﻊ کارخانهای ایران. فصلنامه تحقیقات مدلسازی اقتصادی، 25، 183-215.
- اکبری مقدم، بیتاله (1384). آزادسازی اقتصادی در ایران (یک تحلیل کلان بر پایه مدل تعادل عمومی محاسباتی (CGE). پایان نامه دکتری. مازندران: دانشگاه مازندران: دانشکده علوم اداری و اقتصاد: گروه اقتصاد.
- پیرانی، طاهره و مؤیدفر، رزیتا (1395). بررسی اثرات صرفههای ناشی از تجمعهای صنعتی بر رشد اقتصادی در استانهای ایران (1389-1379). فصلنامه پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)، 16(1)، 165-189.
- تبعهایزدی، امین (1393). طراحی یک الگوی تعادل عمومی قابل محاسبه جهت تعیین اولویتهای سرمایهگذاری در زیرساختهای حملونقل ایران. پایان نامه دکتری. اهواز: دانشگاه شهید چمران: دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی.
- جلائی پیکانی، اعظم (1401). امکانسنجی تشکیل مرکز لجستیک در استان اصفهان و ارزیابی اثرات آن بر اقتصاد منطقهای مبتنی بر مدل تعادل عمومی قابلمحاسبه دو منطقهای. پایان نامه دکتری. اصفهان: دانشگاه اصفهان: دانشکده علوم اداری و اقتصاد: گروه اقتصاد.
- ﭼﻬﺮﻗﺎﻧﻲ، احمد و زراءﻧﮋاد، منصور (1398). ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺎﻟﻴﺎت ﺑﺮ ارزش اﻓﺰوده ﺑﺮ رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎدی اﻳﺮان ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﺗﻌﺎدل ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ (CGE). ﻓﺼل نامه ﻋﻠﻤﻲ، ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی رﺷد و ﺗﻮسعه اﻗﺘﺼﺎدی، 9(36): 109-128.
- خسروی، مهدی؛ مهرابی بشرآبادی، حسین؛ احمدیان، اعظم و جلائی اسفندآبادی، عبدالمجید (1396). شبیهسازی اثر شوکهای کلان اقتصادی بر بخش کشاورزی ایران: رهیافت مدل تعادل عمومی پویای تصادفی (DSGE). مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (مجله علوم کشاورزی ایران)، 48(4): 573-587.
- خیابانی، ناصر و امیری، حسین (1393). جایگاه سیاستهای پولی و مالی ایران با تأکید بر بخش نفت با استفاده از مدلهای DSGE. پژوهش نامه اقتصادی، 14(54): 133-173.
- دشتی، نادر؛ یاوری، کاظم و صباغ، مجید (1395). تجزیه رشد بهرهوری کل عوامل تولید در صنعت ایران با استفاده از رهیافت اقتصادسنجی. فصلنامه اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی سابق)، 6(1): 101-128.
- دهقان شبانی، زهرا (1391). تحلیل تأثیر تجمیع فعالیتهای صنعتی بر رشد منطقهای اقتصاد در ایران. فصلنامه تحقیقات مدلسازی اقتصادی، 8، 23-55.
- دهقان شبانی، زهرا و اکبری، نعمت اله (1394). فاصله اقتصادی و رشد منطقهای در ایران. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)، 15(2)، 203-222.
- سحابی، بهرام؛ آشنا، ملیحه و ذبیحی، مریم (1393). بازدهی به مقیاس و پیشرفت فنی زیربخشهای صنعت ایران: کاربردی از مدل دایورت فاکس. فصلنامه مدلسازی اقتصادسنجی، 1(3): 105-123.
- شهنازی، روحاله و دهقان شبانی، زهرا (1395). تحلیل تأثیر زیرساختهای حملونقل بر تمرکز فعالیتهای صنعتی در استانهای ایران. مجله تحقیقات اقتصادی، 51(4): 887-908.
- فرهمند، شکوفه و بدری، فروزنده السادات (1391). بررسی رابطه بین تجمیع و رشد اقتصادی در منتخبی از کشورهای آسیا - اقیانوسیه. فصلنامه تحقیقات توسعه اقتصادی، 5: 139-158.
- متوسلی، محمود؛ ابراهیمی، ایلناز؛ شاه مرادی، اصغر و کمیجانی، اکبر (1389). طراحی یک مدل تعادل عمومی پویای تصادفی نیوکینزی برای اقتصاد ایران بهعنوان یک کشور صادرکننده نفت. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، 10(4): 87-116.
- مرادی، علیرضا و مستشاری، فرهنگ (1393). تحلیل رفتار مصرفی خانوارهای شهری با استفاده از مکانیزم تصحیح خطای سیستم تقاضای تقریباً ایدهآل. فصلنامه اقتصاد کاربردی، 4: 19-29.
- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران (1396). بررسی ضرورت ایجاد هاب و مراکز لجستیکی در ایران.
قابل دسترس در سایت: http://rc.majlis.ir/fa/report/show/1027387.
- مشیری، سعید؛ باقری پرمهر، شعله و موسوینیک، هادی (1390). ﺑﺮرسی درجه تسلط سیاست مالی در اقتصاد ایران در قالب مدل تعادل عمومی پویای تصادفی. ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، 2(5): 69-90.
- معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران (1397). سند آمایش مراکز لجستیک کشور. دفتر طرح جامع و مدلهای حملونقل.
- مهدوی، روحاله (1393). ارزیابی سیاستهای مکمل اصلاح قیمت انرژی در بخش حملو نقل: الگوی تعادل عمومی محاسبهپذیر. پژوهشنامه اقتصاد انرژی ایران، 3(12): 145-178.
- Ballis, A. & Mavrotas, G. (2007). Freight village design using the multicriteria method PROMETHEE. Operational Research, 7(2), 213-232.
- Barry, M. P. (2013). U.S. global logistics and transport: a computable general equilibrium model. Global Journal of Human-Social Science Research, 13(3), 61-71.
- Bröcker, J., Artem, K., & Schürmann, C. (2010). Assessing spatial equity and efficiency impacts of transport infrastructure projects. Transportation Research Part B: Methodological, 44(7), 795–811.
- Ding, J. F. (2013). Applying an integrated fuzzy MCDM method to select hub location for global shipping carrier-based logistics service providers. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 10(2), 47-57.
- Dixit, A., & Stiglitz, J. (1977). Monopolistic competition and optimal product diversity. American Economic Review, 67: 297–308.
- Ebadi, J. & Mosavi, S. (2006). The economies of scale in Iran manufacturing establishments. Iranian Economic Review, 11(15), 143-170.
- Elshahawany, D. N., Haddad, E. A., & Lahr, M. L. (2017). Accessibility, transportation cost, and regional growth: a case study for Egypt. Middle East Development Journal, 9(2), 256–277.
- Flôres, R. G.) 1997). The gains from MERCOSUL: a general equilibrium, imperfect competition evaluation. Journal of Policy Modeling, 19(1), 1–18.
- Frye, D. (2014). Transportation networks and the geographic concentration of industry. Center for Economic Analysis, Department of Economics, University of Colorado at Boulder.
- Fujita, M., & Krugman, P. (1995). When is the economy monocentric?: von Thünen and Chamberlin unified. Regional Science and Urban Economics, 25, 505-528.
- Fujita, M., Krugman, P., & Venables, A. J. (1999). The spatial economy (cities, regions, and international trade). London, England, Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
- Fujita, M., & Mori, T. (2005a). Frontiers of the new economic geography. Papers in Regional Science, 84(3), 377–405.
- Fujita, M., & Mori, T. (2005b). Transport development and the evolution of economic geography. Discussion Paper, 21, Institute of Developing Economies (IDE).
- Gao, M., & Dong, M. (2012). Analysis of logistics center location-selecting based on GIS-take Li county as an example. Advanced Materials Research, 569, 804-807.
- Hayalouglu, P. (2015). The impact of developments in the logistics sector on economic growth: The case of OECD countries. International Journal of Economics and Financial Issues, 5(2), 523–530.
- Helpman, E. (1998). The size of regions, Topics in Public Economics: Theoretical and Applied Analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 33-54.
- Hosoe, N., Gasawa, K., & Hashimoto, H. (2010). Textbook of Computable General Equilibrium Modelling (Programming and Simulations). UK: Palgrave Macmillan Press.
- Ishiguro, K., & Inamura, H. (2005). Identification and elimination of barriers in the operations and management of maritime transportation. Research in Transportation Economics, 13, 337–368.
- Jalaei, A., Akbari, N., & Saffari, B. (2021). An analysis of the logistics hub location in Isfahan province using the logistics network cost minimization approach in GIS environment. Iranian Journal of Economic Studies, 10(1), 265-293.
- Jorgensen, A. (2007). Presentation: a perspective on freight transport in South Africa. 6 September 2007. Johannesburg.
- Krugman, P. (1991b). Increasing returns and economic geography. Journal of Political Economy, 99, 483–499.
- Krugman, P. (1993). On the number and location of cities. European Economic Review, 37, 293-298.
- Lan, S., Yang, C., & Huang, G. Q. (2017). Data analysis for metropolitan economic and logistics development. Advanced Engineering Informatics, 32(3), 66–76.
- Liu, X., Guo, X., & Zhao, X. (2012). Study on logistics center site selection of Jilin province. Journal of Software, 7(8), 1799–1806.
- Martin, P., & Ottaviano, G. (2001). Growth and agglomeration. International Economic Review, 42, 947-968.
- McCann, P. (2005). Transport costs and new economic geography. Journal of Economic Geography, 5: 305–318.
- Minerva, G. A., & Ottaviano, G. I. P. (2009). Endogenous Growth Theories: Agglomeration Benefits and Transportation Costs. Handbook of Regional Growth and Development Theories, Great Britain by MPG Books Ltd, Bodmin, Cornwall.
- Mori, T. (1997). A modeling of megalopolis formation: the maturing of city systems. Journal of Urban Economics, 42, 133-157.
- Mori, T. (2012). Increasing returns in transportation and the formation of hubs. Journal of Economic Geography, 12, 877-897.
- Ottaviano, G., & Thisse, J. F. (2003). Agglomeration and economic geography. In Handbook of regional and urban economics, Elsevier, 4, 2563-2608.
- Sakamoto, H. (2012). CGE analysis of transportation cost and regional economy: east Asia and northern Kyushu. Regional Science Inquiry Journal, 4(1), 121-140.
- Tabuchi, T. (1998). Urban agglomeration and dispersion. Journal of Urban Economics, 44, 333-351.
- Ueda, T., Koike, A., Yamaguchi, K., & Tsuchiya, K. (2005). Spatial benefit incidence analysis of airport capacity expansion: application of SCGE model to the Haneda project. Research in Transportation Economics, 13, 165–196.
- Uyanik, C., Tuzkaya, G., & Oguztimur, S. (2018). A literature survey on logistics centers' location selection problem. Sigma Journal of Engineering and Natural Sciences, 36(1), 141-160.
- World Bank. (2020). Aggregated LPI 2012-2018. Retrieved from: https://lpi.worldbank.org.
- Xu, X., & Wang, Y. (2017). Study on spatial spillover effects of logistics industry development for economic growth in the Yangtze river delta city cluster based on spatial Durbin model. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(12), 1-13.
- Yang, Q., & Meng, L. (2016). Analytic hierarchy process (AHP) in the application of logistics center location selection process. 4th International Conference on Mechanical Materials and Manufacturing Engine.
|