الف) کتابها
- پروین، خیرالله (1396). الزامات و آموزههای حقوق اساسی. تهران: میزان.
- گرجی ازندریانی، علیاکبر (1388). در تکاپوی حقوق اساسی. تهران: جنگل.
- گرجی ازندریانی، علیاکبر (1394). تبعیض مثبت. تهران: آلاله قلم.
- مظفری، محمد (1376). نابردباری مذهبی. تهران: اندیشۀ معاصر.
ب) مقالات
- رضایی، علی (1395). در مسیر ارتقای حقوق زنان و اعمال تبعیض روا؛ نگاهی به قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص مصوب 2/6/95. مجلۀ مطالعاتی صیانت از حقوق زنان، 6، ۱۰۳-۱۳۱.
- زارعی، محمدحسین و محمدی، حمزه (1392). تبعیض روا در آموزش عالی ایران با تأکید بر سهمیههای خاص. فصلنامۀ مجلس و راهبرد، 76، ۵-۳۴.
- صافی، احمد (1371). آموزش و پرورش در هندوستان و وجوه تمایز آن با آموزش و پرورش ایران. فصلنامۀ تعلیم و تربیت، 31، ۷۹-۱۰۸.
- فکوهی، ناصر (1384). سازوکارهای تبعیض مثبت بهمثابۀ ابزار محرومیتزدایی با نگاهی به موقعیت زنان در ایران. مجلۀ پژوهش زنان، 3، ۱۱۵-۱۴۲.
- گرجی ازندریانی، علیاکبر؛ طبری، حامد و میرمحمد صادقی، مریم (1390). تبعیض مثبت: تبعیض عادلانه یا درمان اثرات تبعیض. مجلۀ تحقیقات حقوقی، 55، ۲۹-۴۶.
- گرجی، علیاکبر؛ زارع شحنه، علیرضا و فتحی، یونس (1391). دلایل موجهۀ اولویتهای استخدامی ایثارگران و کهنهسربازان در حقوق ایران و آمریکا. دوفصلنامۀ حقوق بشر، 2، ۱۱۲-۱۳۹.
- ویژه، محمدرضا و نجابتخواه، مرتضی (1393). تحلیل مفهوم تبعیض ناروا در رویۀ قضایی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری. مجلۀ تحقیقات حقوقی، 67، ۶۵-۸۸.
- انگلیسی
- A) Books
- Ahuja, R. (2013). Society in India. Concept, Theory and Recent Trends. Jaipur: Rawat.
- Bowen, W., Bok, Derek. (1998). The Shape of the River: Long-Term Consequences of Considering Race in College and University Admissions, Princeton, Princeton University Press.
- Chauhan, C. P. S. (2004). Modern India Education: Policies, Progress and Problems, Chicago: Bookman.
- Devanasan, N. (1997). Discrimination with reason? The policy of reservations in the United States, India and Malaysia. New Delhi: Oxford University Press.
- David Lee Featherman, M., & Krislov, M. (2009). The Next Twenty-five Years: Affirmative Action in Higher Education in the United States and South Africa. Michigan: University of Michigan Press.
- Linda A. R. (1982). Bound for the United States: An Introduction to U.S. College and University Life. Washington: National Academies.
- Thomas, S. (2004). Affirmative Action around the World. Yale: Yale University Press.
- B) Articles
- Desai, S., & Kulkarni, V. (2008). Changing educational inequalities in India in the context of affirmative action. Demography, 45(2), 245-270.
- David, B. O. (1988). “Distinguishing five models of affirmative action”, Berkeley Women's Law Journal, 42, 42-61.
- Donohue, J., & Heckman, J. (1991). Continuous Versus Episodic Change: The Impact of Civil Rights Policy on the Economic Status of Blacks. Journal of Economic Literature, 29(4), 1603–43.
- Marjorie, C. (2002). Affirmative Action and the Equality Principle in Human Rights Treaties: United States= Violation of Its International Obligations. TJSL Public Law Research Paper, 03-11, 249-274.
- Jonathan, L. (1989). Women and Affirmative Action. Journal of Economic Perspectives, 3(1), 44-65.
- Jameel, S. S. (2011). Disability in the Context of Higher Education: Issues and Concerns in India. Electronic Journal for Inclusive Education, 2(7), 1-21.
- Justyna, Maliszewska-Nienartowicz, (2014). “Direct and Indirect Discrimination in European Union Law: How to Draw a Dividing Line?” International Journal of Social Sciences, pp. 1-24.
- Kurtulus, F. A. (2015). The Impact of Affirmative Action on the Employment of Minorities and Women over Three Decades: 1973– 2003. Upjohn Institute Working Paper, 15-221, 34-66.
- Higginbotham, M. (2000). Affirmative Action in the United States and South Africa: Lessons from the Other Side. Temple International & Comparative Law Journal, 13(2), 187-230.
- Leonard, J. (1984). Employment and Occupational Advance under Affirmative Action. Review of Economics and Statistics 46(3).
- M.Van, C. (1992). Affirmative Action in India and the United States. Indiana International & Comparative Law, 3,101, 1-23.
- Mehbubal, H. L. (2010). Rethinking Reservation in Higher Education in India. Indian Law Institute Review, 1(1), 25-53.
- Sabbagh, D. (2011). Elements Toward a Comparative Analysis of Affirmative Action Policies. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=1908653
- Verónica C., Frisancho, R., & Krishna, . (2012). Affirmative Action in Higher Education in India: Targeting, Catch Up, and Mismatch. Higher Education, 71, 611-641.
|