- ایزدی، حسن (1393) گردشگری غذا، فرصتی برای توسعه پایدار روستایی در ایران، پژوهشهای روستایی، دوره 6، شماره 1، بهار 1394، صص. 96 – 65.
- پزشکی، علی (۱۳۹۵) دیپلماسی غذایی: فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی، شبکه مطالعات سیاستگذاری عمومی، صص. 6 – 1.
- تبریزی، نازنین (1395) ارزیابی کارکرد گردشگری آشپزی در روستای سرولات از دیدگاه ذینفعان (جامعه محلی، کارشناسان و گردشگران)، مجله جغرافیا، 14 (49)، صص. 277- 294.
- جزائریان، نکیسا (1390) عوامل موثر بر تقاضای خوراکیها و نوشیدنیهای شیراز از دیدگاه گردشگران اروپایی (مطالعه موردی گردشگران اروپایی بازدیدکننده از شهر شیراز)، استاد راهنما: دکتر حمید صرغام بروجنی، استاد مشاور: دکتر مهدی کروبی، دانشگاه: علامه طباطبایی، دانشکده: مدیریت و حسابداری.
- جعفری مهرآبادی، مریم؛ اکبری، مجید؛ عطایی، فرزانه؛ رازقی، فرزانه (۱۳۹۶) مدل یابی ساختاری ـ تفسیری عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری غذا نمونه موردی: شهر رشت، مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشمانداز جغرافیایی)، پاییز ۱۳۹۶، دوره 12، شماره 3، پیاپی 4، صص. 698 – 681.
- حاجی حیدری، فهیمه (۱۳۹۵) بررسی و تحلیل رفتار گردشگران در رابطه با خوراک سنتی، استاد راهنما: دکتر محمد باشکوه اجیرلو، دکتر حسین رحیم کلور، استاد مشاور: دکتر قاسم زارعی، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه آموزشی مدیریت و اقتصاد.
- راه پیکر، واحده (۱۳۹۸) توسعه گردشگری غذا و نقش آن بر توانمندسازی زنان مطالعه موردی: شهرستان مریوان، استاد راهنما: دکتر نازنین تبریزی، استاد مشاور: دکتر روزبه میرزایی، دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
- سامانی قطبآبادی، سحر؛ سامانی قطبآبادی، سارا؛ سلطانی نژاد، مهدیه؛ پناهی بازارگه، صالح (۱۳۹۳) بررسی پتانسیل توسعه گردشگری غذا در ایران، همایش بینالمللی مدیریت، صص. 92- 102.
- سرور، رحیم؛ اکبری، مجید؛ درویش، بهروز (1396) طراحی مدل توسعه گردشگری غذا در ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، جغرافیا (فصلنامه علمی- پژوهشی و بینالمللی انجمن جغرافی ایران)، دوره جدید، سال پانزدهم، شماره 53، تابستان 1396، صص. 90- 73.
- شهابی، محمد (۱۳۹۶) غذاهای بومی و گردشگری در استان گیلان، استاد راهنما: دکتر مراد رضایی دیزگاه، استاد مشاور: دکتر حمیدرضا رضایی کلیدبری، موسسه آموزش عالی کوشیار، گروه مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی.
- عبدی نژاد، آتنا (۱۳۹۶) شناسایی و اولویتبندی استراتژیهای بازاریابی مقصد از طریق گردشگری غذا در شهر رشت، ستاد راهنما: دکتر اسماعیل ملک اخلاق، استاد مشاور: دکتر آزاده کاظمی نیا، دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- فیاض، ابراهیم و میرتقیان رودسری، سید محمد (۱۳۹۵) بررسی عوامل مؤثر برجذب گردشگران غذا (شاهد تجربی: رستورانهای سنتی شهرستان رامسر)، مطالعات هتلداری و میزبانی، صص. 57 – 39.
- کشاورزی، پرویز و اکبری، مجید (۱۳۹۲) ارزیابی گردشگری غذا در توسعه شهری و منطقهای نمونه موردی: شهر بناب، اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا، و محیطزیست پایدار، ارزیابان محیطزیست هگم، تانه، صص. 12- 1.
- گودرزی، مجید؛ فیروزی، محمدعلی؛ سعیدی، امید (1399) تحلیل موانع کاربری اراضی توسعه حملونقل عمومی در کلانشهر اهواز، فصلنامه برنامهریزی و آمایش فضا، دوره 24، شماره 2، صص 42- 1.
- ملکی، بهاره (۱۳۹۸) الگوی تبیین تجربه گردشگری رویداد غذای ایرانی، استاد راهنما: حمید ضرغام بروجنی، استاد مشاور: دکتر جهانیار بامداد صوفی، دکتر غلامرضا کاظمیان، دانشگاه علامه طباطبایی.
- میرتقیان رودسری، سید محمد و غریبی، نجمه (۱۳۹۲) گردشگری غذا و توسعه پایدار مقصدهای گردشگری موردمطالعه: استان همدان، دومین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایرانزمین، صص. 11- 1.
- نوری، حمید (۱۳۹۸) بررسی تأثیرگذاری غذا در جذب گردشگران، مطالعه موردی: هتلهای پنج ستاره مشهد، استاد راهنما: هادی کریم، استاد مشاور: علیرضا نوری، موسسه آموزش عالی شاندیز، گروه مدیریت جهانگردی.
- نیکرفتار، طیبه؛ کریمی زاده، الهه؛ حسینی، الهه (۱۳۹۷) شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری غذاهای محلی در استان گیلان، فصلنامه علمی ـ پژوهشی گردشگری و توسعه، سال هفتم، شماره چهارم، زمستان ۹۷، صص. 133- 119.
- Abdinejad, Atena. (2017) Identifying and prioritizing destination marketing strategies via food tourism in Rasht city, Supervisor: Dr. Ismail Malek Akhlagh, Advisor: Dr. Azadeh Kazeminia, University of Guilan, Faculty of Literature and Humanities. [In Persian]
- Balderas-Cejudo, A., Patterson, I., & Leeson, G.W. (2019) Senior Foodies: A developing niche market in gastronomic tourism, International Journal of Gastronomy and Food Science, 16 (2019), Pp. 1-16.
- Bertan, S. (2020) Impact of Restaurants in the Development of Gastronomic Tourism. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21 (2020), pp. 100-232.
- Chang, J. & Okumus, B. & Wang, C.H. & Chiu, C.Y. (2020) Food tourism: cooking holidayexperiences in East Asia. Emerald Publishing Limited, ISSN 1660-5373, Tourism Review, pp. 1-17.
- Chang, R.C.Y., & Mak, A.H.N. (2018) Understanding gastronomic image from tourists perspective: A repertory grid approach, Journal homepage: www.elsevier.com/locate/tourman. Tourism Management, 68(2018), pp. 89-100.
- Diaconescu, D.M., Moraru, R. and Stănciulescu, G. (2016) Considerations on Gastronomic Tourism as aComponent of Sustainable Local Development Amfiteatru Economic, 18(Special Issue No. 10), pp. 999-1014.
- Eduardo, A. S. & Frainer, D.M. (2020) Desevnolvimanto do Tourism no Municipio de Campo Grande MS: Uma Analise a Partir da Metodologia Matriz de Insumoproouto, Revista TURYDES Turismo y Desarrollo local sostenible, ISSN 1988-5261, pp. 1-14.
- Ellis, A. & Park, E. & Kim, S. & Yeoman, I. (2018) Progress in Tourism Management, What is food tourism? Journal Tourism Management 68 (2018), pp. 250–263.
- Fayyaz, Ebrahim. & Mirtaghian Roudsari, Seyyed Mohammad. (2016) Investigating the factors effective on attracting food tourists: case study of traditional restaurants in Ramsar city, Journal of Hotel and Hosting Studies, pp. 57 - 39. [In Persian]
- Garibaldi, R. & Pozzi, A. (2018) Creating Tourism Experiences Combining Food and Culture: an Analysis among Italian Producers, Journal Emerald Publishing Limited, ISSN 1660-5373, Tourism Review, pp.1-13.
- Gheorghe, G. & Tudorache, P. & Nistoreanu, P. (2014) GastronomicTourism, a New Terend for Contemporary Tourism? Cactus Tourism Journal Vol. 9, Issue 1/2014, Pages 12-21, ISSN 2247-3297.
- Goodarzi, M., Firoozi, M. A., Saeedi, O. (2021) Analysis of land use barriers to public transportation development in Ahvaz metropolis. Spatial Planning and Planning Quarterly, Volume 24, Number 2, pp. 1-42. [In Persian]
- Goodarzi, Majid. & Feroozi, Mohammad Ali. & saeidi, Omid. (2020) Investigating and Analyzing Land use Barriers to Public Transport Development in Ahvaz Metropolis, The Journal of Spatial Planning, MJSP, 2020; 24 (2):1-42, URL: http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-36681-en.html. [In Persian]
- Hadromi, H. & Murdani, M. (2019) The Development Strategy of Fish Fumigation Industry as a Driving Force of Culinary Tourism Destination in Bandarhargo, Semarang- Indonesia, GeoJournal of Tourism and Geosites, 25(2), pp. 383-390.
- Haji Heydari, Fahimeh. (2016) Investigating and analyzing tourists' behavior in relation to traditional food, Supervisor: Dr. Mohammad Bashokouh Ajirlou & Dr. Hossein Rahim Kalor, Advisor: Dr. Ghasem Zarei, Mohaghegh Ardabili University, Faculty of Literature and Humanities, Department Educational Management and Economics. [In Persian]
- Hietaranta, S.M. (2018) Benchmarking Food Tourism Experiences, Strategies and Partnerships, Haaga Helia, University of Applied Sciences.
- Izadi, H. (2015) Food Tourism: Opportunity for Sustainable Development of Rural Areas in Iran. Journal of Rural Research, 6(1), 65-96. Doi: 10.22059/jrur.2015.54232. [In Persian]
- Jafari Mehrabadi, M. & Akbari, M. & Ataiee, F. & Razeqi, F. (2017) Interpretive Structural Modeling (ISM) of Factors Affecting Food Tourism Development (Case Study: Rasht City), Journal of Studies of Human Settlements Planning, Volume 12, Issue 3, Serial Number40December 2017, Pages 681-698. [In Persian]
- Jazayerian, Nakisa. (2011) Factors Affecting the Demand of Food and Beverages in Shiraz from the Perspective of European Tourists (A Case Study of European Tourists Visiting Shiraz), Supervisor: Dr. Hamid Sargham Boroujeni, Advisor: Dr. Mehdi Karroubi, University: Allameh Tabatabai, School: Management and Accounting. [In Persian]
- Keshavarzi, Parviz. & Akbari, Majid. (2013) Evaluating food tourism in urban development and case study areas: Bonab city, The First National Conference on Tourism, Geography, and Sustainable Environment of Hegmataneh Environmental Assessors, pp. 1-12. [In Persian]
- Kim, S. & Ellis, A. (2019) Noodle production and consumption: from agriculture to food tourism in Japan, Tourism Geographies: An International Journal of Tourism Space, Place and Environment, pp. 151-167.
- Koca, N. & Yildirim, R. (2018) Relationship between Geography-Tourism andTourism's Effects According to High School Students, Afyon Kocatepe University, and Afyonkarahisar, Turkey. Journal Review of International Geographical Education Online, ISSN: 2146-0353, pp. 27-52.
- Konakoglu, S.S.K., & Kurdoglu, B.C. (2019) Tourism and Tourist Types in Urban Tourism: https://www.researchgate.net/publication/330401188. Chapter 11, pp. 172-188.
- Lai, M.Y., Lattimore, C.K., & Wang, Y. (2018) a Perception gap Investigation into Food and Cuisine Image Attributes for Destination Branding From the Host Perspective: The Case of Australia, Journal Tourism Management, 69 (2018), pp. 579-595.
- Laras Sabrina, H. & Rahmi, A. (2019) Online Costumer Behanior in Food Tourism, Journal of Business Studies and Management Review (JBSMR), Vol.3 No.1. December 2019.
- Lee, k. H. (2015) Food Tourism Reviewed Using the Paradigm Funnel Approach, Journal of Culinary Science &Technology, 13, pp. 95-115.
- Mak, A. & Lumbers, M. & Eves, A. (2012) Globalisation and Food Consumption in Tourism, Annals of Tourism Research, Vol. 39, No. 1, pp. 171–196.
- Maleki, Bahareh. (2009) A model for explaining the tourism experience of Iranian food event, Supervisor: Hamid Zargham Boroujeni, Advisor: Dr. Jahanyar Bamdad Soufi & Dr. Gholamreza Kazemian, Allameh Tabatabaei University. [In Persian]
- Mirtaghian Roudsari, Seyyed Mohammad. & Gharibi, Najmeh. (2013) Food tourism and sustainable development of studied tourist destinations: case study of Hamadan province, The Second National Conference on Tourism and Nature Tourism in Iran, pp. 1- 11. [In Persian]
- Movahed, A. & GhAseMi, M. & Gholamalifard, N. (2020) an Analysis of The Culinary Tourism Experience Between Genders Groups in Iran. DOI: 10.2478/quageo-2020-0008. ISSN 0137-477X, eISSN 2081-6383. pp 100-108.
- Ngoc, A.V. (2013) Promotion of Food Tourism on Websites of Tourist Offices: Cross-content Analyses of Helsinki, Copenhagen, and Lyon, Bachelor's Thesis Degree Programme in Tourism, HAGGA-HELIA, Universityof Applied Science.
- Nikraftar, T. & KArimizade, E. & Hosseini, E. (2019) Identification of factors influencing tourists in local food consumption: Case study of Guilan province. Journal of Tourism and Development, 7(4), 119-133. Doi: 10.22034/jtd.2019.120397.1351[In Persian]
- Nouri, Hamid. (2009) Study of the effectiveness of food in attracting tourists: case study of five-star hotels in Mashhad, Supervisor: Hadi Karim, Advisor: Alireza Nouri, Shandiz Higher Education Institute, Tourism Management Department. [In Persian]
- Pezeshki, Ali. (2016) Food diplomacy: a golden opportunity for economic prosperity, Journal of Public Policy Studies Network, pp. 6 - 1. [In Persian]
- Pinto, H., & Moravčiková, D. (2016) Food Tourism: Potential of Local Production Systems of Food Induetry and Tourism in Chosen Regions of Slovakia, Universidade do Algarvfaculdade de Economia.
- Rah Peykar, Vahedeh. (2009) Developing food tourism and its role on women's empowerment: case study of Marivan city, Supervisor: Dr. Nazanin Tabrizi, Advisor: Dr. Rouzbeh Mirzaei, University of Mazandaran, Faculty of Humanities and Social Sciences. [In Persian]
- Raji, M. N. A., Karim, S. A., Arshad, M. M., & Ishak, F. A. C. (2018) Community Development through Food Tourism: Exploring the Utilization of Local Food as Community Development at Rural Destination in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(10), pp. 951-937.
- Richards, G. (2018) Designing Creative Places: The Role of Creative Tourism, Journal Annals of Tourism Research 85 (2020) 102922. PP 12-21.
- Samani Ghottbabadi, Sahar. & Samani Ghotbabadi, Sara. & Soltaninejad, Mahdieh. & Panahi Bazargah, Saleh. (2014) Investigating the potential of food tourism development in Iran, International Conference on Management, pp. 92- 102 [In Persian].
- Sarvar, Rahim. & Akbari, Majid. & Darvish, Behroz. (2017) Food Tourism Development Model in Iran Interpretive Structural Modeling Approach, Journal of Geography, summer 2017, Volume 15, Number 53; Page(s) 73 – 90. [In Persian]
- Shahabi, Mohammad. (2017) Indigenous food and tourism in Gilan province, Supervisor: Dr. Morad Rezaei Dizgah, Advisor: Dr. Hamidreza Rezaei Kelidbari, Koushiar Institute of Higher Education, Department of Business (Marketing). [In Persian]
- Singsomboon, T. (2014) Marketing Strategies for Thai Gasteronomictourism Promotion, a Dissertation Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy (Integrated Tourism Management) Graduate School of Tourism Management National Institute of Development Administration(2014).
- Sofronov, B. (2018) the Development of the Travel and Tourism Industry in the World, Annals of Spiru Haret University, Economic Series, 18(4), pp. 123-137.
- Stowe, L., & Johnston, D. (2012) throw your napkin on the floor: Authenticity, culinary tourism, and pedagogy of the senses, Australian Journal of Adult Learning Volume 52, Number 3, November 2012, Pp. 460-483.
- Su, Y. (2015) Reflections on Local Specialties and Gastronomic Tourism, Chinese Studies, 04 (01): 15-19. DOI: 10.4236/chnstd.2015.41003
- Sukenti, K. (2014) Gastronomy Tourism in Several Neighbor Countries of Indonesia: a Brief Review, Journal of Indonesian Tourism and Development Studies, J.Ind. Tour, Dev. Std., Vol.2, No.2, April, 2014, pp. 55-63.
- Sutono, A. & Briandana, R. & Doktoralina, C.M. & Rekarti, E. & Dwityas, N.A. (2018) Exploration of Marine Tourism in North Sumatra: An Analysis of Promoting Tourism, Journal of Social Studies Education ResearchSosyal Bilgiler Egitimi Araştırmaları Dergisi, 2018: 9(4), pp. 185-197.
- Tabrizi, Nazanin. (2016) Evaluating Function Of Culinary Tourism in Sarvelat Village Based On Stakeholders’ Perspective (Local Community, Experts and Tourists), Geography, 14(49), 277-294. https://www.sid.ir/en/journal/ViewPaper.aspx?id=510119. [In Persian]
- Wijaya, S. (2019) Indonesian Food Culture Mapping: a Starter Contribution to Promote Indonesian Culinary Tourism, Journal of Ethnic Foods, (2019) 6:9. PP. 1-10.
- Wilkinson, P.F. (2015) Foodies and Food Tourism, Annals of Leisure Research, DOI: 10.1080/11745398.2015.1072729.
- Wong, I.A., Liu, D., Li, N., Wu, S., Lu, L., & Law, R. (2019) Food Stagramming in the Travel Encounter, Journal homepage: www.elsevier.com/locate/tourman, Tourism Management 71(2019), pp. 99-115.
- Yousaf, S. & Xiucheng, F. (2018) Halal culinary and tourism marketing strategies on government websites: A preliminary analysis, Journal homepage: www.elsevier.com/locate/tourman,Tourism Management 68 (2018), pp. 423-443.
- Yurtseven, H.R., & Karakas, N. (2013) Creating a Sustainable Gastronomic Destination: The Case of Cittaslow GokceadaTurkey, American International Journal of Contemporary Research, Vol. 3 No. 3, March 2013, pp. 91-100.
|