
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,222,845 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,053,029 |
بررسی ساختار سازمان آموزشی(مطالعه موردی دانشگاه بلخ افغانستان) | ||
فصلنامه علمی-ترویجی (حرفهای) پژوهـان | ||
دوره 9، زمستان 1399 - شماره پیاپی 17، اسفند 1399، صفحه 81-110 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی- پژوهشی | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق شناسایی ساختار سازمانی دانشگاه بلخ و بررسی و مقایسه آن با نظریه های ساختار سازمانی می باشد. مدیریت آموزشی به عنوان شاخه ی از علم مدیریت با وام گرفتن منابع تئوریک مرهون این علم بوده و با گزار از ساختارهای کلاسیک وارد ساختارهای نوین سازمانی گردیده است. در این نوشته مقدمات و مراحل طراحی یک ساختار سازمان آموزشی با استفاده از منابع، دیدگاه های جدید و پژوهش های انجام شده در زمینه مورد کنکاش و جستجو قرار داده شد و در ضمن ساختار یکی از مراکز آموزش عالی افغانستان (دانشگاه بلخ) با توجه به منابع تئوریک مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت که بیشر ساختار سازمانی این دانشگاه مشابهت با ساختار سه لایه ی کانتزن دارد، با این تفاوت که فعالیت های لایه شماره دوم خیلی محدود است به دلایلی چون، نبود مدیران متخصص آموزشی، سیاستگذاران فنی و حرفه ای، کم بود منابع مالی و اقتصادی، و در کل شرایط امنیتی کشور، تأثیر چشمگیری بر فعالیت های این نهاد گذاشته است. | ||
کلیدواژهها | ||
ساختار سازمانی؛ سازمان آموزشی؛ نظریه های سازمانی؛ دانشگاه بلخ | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 56 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 125 |