- ابراهیمی، زهرا (1392) فناوریهای نوین آموزشی، چاپ اول، تهران: انتشارات راه.
- باقری، مسلم؛ مباشری، علیاصغر؛ نیکبخت، امین (1400) شناسایی و اولویتبندی راهکارهای ارتقاء کسبوکارهای گردشگری و مهماننوازی در پساکرونا، فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 10، شماره 36، صص 127-103.
- پوریانی، مسعود و فرحبخش، شیما (1391) نقش فناوری اطلاعات IT در مدیریت منابع انسانی، راهبرد توسعه، شماره 29، صص 247-234.
- تقوی فرد، محمدتقی و اسدیان اردکانی، فائزه (1395) ارائه مدل توسعه گردشگری الکترونیکی با رویکرد مدلسازی ساختاری- تفسیری، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال یازدهم، شماره 33، صص 39-19.
- چاکر رضا، شیوا؛ میرزائی، روزبه؛ تبریزی، نازنین (1398) نقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور، تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگری، فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 8، شماره 3، صص 94-79.
- روحانی، سعید و زارع رواسان، احد (1392) شناسایی و دستهبندی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران، فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال دوم، شماره 5، صص 206-184.
- -شیرمحمدی، یزدان؛ برادران، مراد؛ مختار جوزانی، مریم (1399) اثر گردشگری مجازی بر رفاه ذهنی (موردمطالعه کاربران اینستاگرام و فیسبوک)، فصلنامه علمی برنامهریزی رفاه و اجتماعی، سال یازدهم، شماره 42، صص 184-157.
- شیرمحمدی، یزدان؛ نادعلی پور، زهرا؛ مختار جوزانی، مریم (1400) تأثیر استفاده از واقعیت مجازی در عصر کرونا برافزایش تعداد گردشگران بینالمللی در دوره پساکرونا، فصلنامه گردشگری و توسعه، سال دهم، شماره دوم، صص 66-41.
- علی پور، سید خلیل و صدر، سیده زهرا (1398) نقش فضاهای مجازی در آشنایی و تصویر ذهنی گردشگران خارجی در سفر به ایران (مطالعه موردی: شهر تهران)، فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 8، شماره 4، صص 217-197.
- غفاری، محمد؛ ناصری، سید قدرت الله؛ خلیلی پور، گلی (1400) تدوین چارچوبی برای سنجش تجربه ماندگار گردشگران خارجی سفرکرده به شهر تهران، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 8، شماره 2، صص 96-81.
- فضلی، صفر و صمدی، محمود (1400) تبیین عوامل مؤثر بر جذابیت مقاصد گردشگری شهری مطالعه موردی: کلانشهر تهران، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 8، شماره 2، صص 111-97.
- قاسم نژاد، زینب؛ مجیدی قهرودی، نسیم؛ جلیلوند، محمدرضا (1400) بررسی چالشهای توسعه گردشگری دیجیتال مطالعه موردی: شهر تهران، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 8، شماره 3، صص 90-79.
- مطیعی، محسن و محمدخانی، امیر (1400) نقش نوآوری و رضایتمندی در بهزیستی ذهنی و قصد رفتاری در گردشگری واقعیت مجازی در شرایط شیوع کرونا، فصلنامه گردشگری و توسعه، سال دهم، شماره دوم، صص 24-11.
- Akhtar, N., Khan, N., Mahroof Khan, M., Ashraf, S., Hashmi, M. S., Khan, M. M., & Hishan, S. S. (2021). Post-COVID 19 tourism: will digital tourism replace mass tourism? Sustainability, 13(10), 5352.
- Ali, A. and J. Frew, A. (2014) "ICT and sustainable tourism development: an innovative perspective", Journal of Hospitality and Tourism Technology, Vol.5 No.1, pp 2-16.
- Alipour, S.Kh., & Sadr, S.Z. (2020). The role of virtual spaces in the familiarity and mental image of foreign tourists traveling to Iran (case study: Tehran city), Journal of Tourism Planning and Development, Vol.8, No.31, pp. 197-217. [in Persian]
- Bagheri, M., Mubasheri, A., & Nikbakht, A. (2021). Identifying and prioritizing strategies to promote tourism and hospitality businesses in the post-Corona period, Journal of Tourism Planning and Development, Vol. 10, No.36, pp. 103-127. [in Persian]
- Bulchand-Gidumal, J. (2022). Post-COVID-19 recovery of island tourism using a smart tourism destination framework. Journal of Destination Marketing & Management, 23, 100689.
- Chakarreza, Sh., Mirzai, R., & Tabrizi, N. (2018). The role of virtual reality in creating a sense of presence, behavioral tendencies and marketing of tourism destinations, Journal of Tourism Planning and Development, Vol. 8, No. 3, pp. 79-94. [in Persian]
- Ebrahimi, Z. (2013). New Educational Technologies, first edition, Tehran: Rah Publication. [in Persian]
- El-Said, O. and Aziz, H. (2021) Virtual Tours a Means to an End: An Analysis of Virtual Tours’ Role in Tourism Recovery Post COVID-19, Journal of Travel Research, Vol.61, No.3, pp 1-21.
- Fazli, S., & Samadi, M. (2021). Explanation of factors affecting the attractiveness of urban tourism destinations, a case study: Tehran metropolis, Journal of Urban Tourism, Vol.8, No.2, pp. 97-111. [in Persian]
- Ghaffari, M., Naseri, S.G., & Khalilipour, G. (2021). Developing a framework for measuring the lasting experience of foreign tourists who have traveled to Tehran, Journal of Urban Tourism, Vol. 8, No.2, pp. 81-96. [in Persian]
- Ghasem Nejad, Z., Majidi Kahrodi, N., & Jalilund, M. (2021). Examining the challenges of digital tourism development, a case study: Tehran, Journal of Urban Tourism, Vol. 8, No.3, pp. 79-90. [in Persian]
- Gossling, S. (2021) Technology, ICT and tourism: from big data to the big picture, Journal of Sustainable Tourism, Vol.29, No.5, pp 849-858.
- -Guha, A. (2020) Virtual Tourism in the Times of COVID-19: Here’s How You Can Stay Home, Yet See the World, https://travelandynews. com/virtual-tours-in-the-times-of-covid-19-hereshow- you-can-stay-home-yet-see-the-world/ (accessed July 25, 2020).
- Kardong-Edgren, S., Farra, S. L., Alinier, G., & Young, H. M. (2019). A Call to Unify Definitions of Virtual Reality. Clinical Simulation in Nursing, Vol.31, pp 28- 34. doi: https://doi.org/10.1016/j.ecns.2019.02.006.
- Manghisi, V. M., Uva, A. E., Fiorentino, M., Gattullo, M., Boccaccio, A., & Monno, G. (2018) “Enhancing user engagement through the user centric design of a mid-air gesture-based interface for the navigation of virtual-tours in cultural heritage expositions”. Journal of cultural heritage, Vol.32, pp 186-197.
- Matiei, M., & Mohammadkhani, A. (2021). The role of innovation and satisfaction in mental well-being and behavioral intention in virtual reality tourism in the conditions of the Corona outbreak, Journal of Tourism and Development, Vol.10, No.2, pp. 11-24. [in Persian]
- Mistilis, N., Buhalis, D., Gretzel, U. (2014) Future e-destination marketing: perspective of an Australian tourism stakeholder network. J. Travel Res. Vol.53, No.6, pp 778–785.
- Mohamed, S. A. and Naby, W. M. A. (2017) Toward Applying Virtual Reality Technique as a Promotional Tool in Tourism and Hospitality Services in Egypt. International Journal of Heritage, Tourism and Hospitality, Vol.11, No.2, pp 79-97.
- OECD (2020) OECD Policy Responses to Coronavirus (COVID-19): Tourism Policy Responses to the coronavirus (COVID-19), Retrieved from: https://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/tourism-policy-responses-to-the-coronavirus-covid-19-6466aa20/.
- Orîndaru, A.; Popescu, M.-F.; Alexoaei, A.P.; C˘aescu,S,.-C.; Florescu, M.S.; Orzan, A.-O (2021) Tourism in a Post-COVID-19 Era: Sustainable Strategies for Industry’s Recovery, Sustainability, Vol.13, No.12, pp 2-22.
- Osler, S. (2020) Coronavirus Outbreak—All the Secrets Revealed about the COVID-19 Pandemic. A Complete Rational Guide of Its Evolution, Expansion, Symptoms and First Defense, independently published. https://www.simeup.it/wp-content/ uploads/2020/03/CORONAVIRUS-Osler.pdf.pdf (accessed July 26, 2020).
- Pourkiani, M., & Farahbakhsh, Sh. (2012). The role of IT information technology in human resource management, Development Strategy, Vol.8, No. 29, pp. 247-234. [in Persian]
- Qureshi, M. I., Khan, N., Qayyum, S., Malik, S., Hishan, S. S., & Ramayah, T. (2020). Classifications of sustainable manufacturing practices in ASEAN region: A systematic review and bibliometric analysis of the past decade of research. Sustainability, 12(21), 8950.
- Ramachandran, S., V. Subramani, and I. Ambrose. (2020) COVID- 19 and Opportunities for VR Based Tourism Economy, https://www.accessibletourism.org/?i=enat.en.news.2176 (accessed July 25, 2020).
- Roman, M.; Kosi ´ nski, R.; Bhatta, K.; Niedziółka, A.; Krasnod˛ebski, A. (2022) Virtual and Space Tourismas New Trends in Travelling at the Time of the COVID-19 Pandemic. Sustainability, Vol.14, No.2, pp 1-26.
- Rouhani, S., & Zare Ravasan, A., (2012). Identification and classification of factors affecting the promotion of e-tourism in Iran, Journal of Tourism Planning and Development, Vol.2, No.5, pp. 184-206. [in Persian]
- Seifan, M., Dada, D., & Berenjian, A. (2019). “The effect of virtual field trip as an introductory tool for an engineering real field trip”. Education for chemical engineers, Vol.27, pp 6-11.
- Sharma, A., Bajpai, P., Singh, S., & Khater, K. (2017) Virtual Reality: Blessings and Risk Assessment. Indian Journal of Science & Technology, Vol.11, No.20, pp 1-22.
- Shirmohammadi, Y., Brothers, M., & Mukhtar Jozani, M. (2020). The effect of virtual tourism on mental well-being (a case study of Instagram and Facebook users), Journal of Social Development and Welfare Planning, Vol.12, No. 42, pp. 157-184. [in Persian]
- Shirmohammadi, Y., Nadalipour, Z., & Mukhtar Jozani, M. (2021). The effect of using virtual reality in the Corona era on the increase in the number of international tourists in the post-Corona period, Journal of Tourism and Development, Vol.10, No.2, pp. 41-66. [in Persian]
- Taqvi Fard, M., & Asadian Ardakani, F. (2016). Presenting the development model of e-tourism with structural-interpretive modeling approach, Journal of Tourism Management Studies, Vol.11, No. 33, pp. 19-39. [in Persian]
- UN World Tourism Organization (UNWTO) (2021) Tourism and COVID-19 – unprecedented economic impacts. Retrieved from: https://www.unwto.org/tourism-and-covid-19-unprecedented-economic-impacts.
- Wetzels, Martin; Odekerken-Schröder, Gaby; Van Oppen; & Claudia A. M. L. (2009) USING PLS PATH MODELING FOR ASSESSING HIERARCHICAL CONSTRUCT MODELS: GUIDELINES AND EMPIRICAL ILLUSTRATION, MIS Quarterly, Vol. 33 No. 1, pp. 177-195.
- Yan, H.; Wei, H.; Wei, M. (2021) Exploring Tourism Recovery in the Post-COVID-19 Period: An Evolutionary Game Theory Approach. Sustainability, Vol.13, No.16, pp 1-21 https://doi.org/10.3390/
|