ـ قرآن کریم، بیتا، ترجمۀ محمدمهدی فولادوند، بیجا: دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی.
- ابنمنظور، محمد بن مکرم (1414ق). لسان العرب، محقق/ مصحح: جمالالدین میردامادی، بیروت: دارالفکر للطباعه و النشر و التوزیع دار صادر.
- پلاچیک، روبرت (1375). هیجانها، حقایق، نظریهها و یک مدل جدید، ترجمۀ محمود رمضانزاده، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
- جوادی آملی، عبدالله (1388). تسنیم، ج 7، محقق: حسن واعظی محمدی، قم: اسراء.
- حر عاملی، محمد بن حسن (1409ق). وسائلالشیعة الی التحصیل مسائل الشریعة، تحقیق: مؤسسۀ آلالبیت (ع)، قم: آلالبیت (ع).
- خمینی، روحالله (1382). شرح حدیث جنود عقل و جهل، قم: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
- راغب اصفهانی، حسین بن محمد (1412ق). مفردات ألفاظ القرآن، محقق: صفوان عدنان داوودی، چ اول، لبنان ـ بیروت: دار الشامیة.
- طباطبائی، محمدحسین (1390ق). المیزان، چ دوم، لبنان ـ بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
- طبرسی، فضل بن حسن (بیتا). مجمع البیان فی تفسیر القرآن، تصحیح فضلالله یزدی طباطبائی، هاشم رسولی، تهران: ناصرخسرو.
- عیاشی، محمد بن مسعود (1380ق). تفسیرالعیاشی،محقق/ مصحح: هاشم رسولی محلاتی، تهران: المطبعة العلمیة.
- فضل الله، سید محمدحسین (1419ق). من وحی القرآن، چ اول، بیروت: دارالملاک.
- قرشی بنایی، علیاکبر (1371) . قاموس قرآن، چ ششم، تهران: دار الکتب الإسلامیه.
- کاویانی، محمد (1398). روانشناسی در قرآن بنیانها و کاربردها، چ اول، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،
- کلینی، محمد (1362). کافی، محقق/ مصحح: علیاکبر غفاری و محمد آخوندی، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- محمدی ریشهری، محمد (1387). خردگرایی در قرآن و حدیث، ترجمۀ مهدی مهریزی، قم: مؤسسۀ علمی و فرهنگی دارالحدیث.
- مصطفوی، حسن (1360). التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
- موریس، ریچارد (1395). علوم اعصاب، دانش مغز، ترجمۀ علی شهبازی، رضا پناهی و بهنام سور، تهران: انسان.
References
Quran. Translated by Mohammad Mahdi Fuladvand (1998). Qom: Office of Islamic History and Education Studies.(in Persian)
- Al-Raghib al-Asfahani, Al-Husayn bin Muhammad (1992). Al-Mufradat fi Gharib al-Quran, Beirut: Dar Ihya al-Turath.
- Ayyashi, Mohammad ibn Masoud (1961). Ayyashi Commentry, Ed. By Hashim Rasuli Mahallati, Tehran: Al-Matbah Al-Ilmiyah.(in Persian)
- Barbour, Ian Graeme I. G. (1999). “Neuroscience, Artificial Intelligence, and Human Nature: Theological and Philosophical Reflections”, Zygon, Vol.34, No.3,361-398.
- Begley, S. (2007). Train Your Mind, Change Your Brain, New York: Random House.
- Berlucch, H., Buchtel, A. (2007). “Neuronal Plasticity: Historical Roots and Evolution of Meaning”, Experimental Brain Research, Vol.192, No.3, pp.307-319.
- British Neuroscience Association (2003). Neuroscience: Science of the Brain - An Introduction for Young Students,K, British Neuroscience Association.
- Carlisle, C. (2013). “The Question of Habit in Theology and Philosophy: From Hexis to Plasticity”, Body and Society, Vol.19, No.2-3, pp.30-57.
- Chiew, Florance. (2012). “Neuroplasticity as an Ecology of Mind: A Conversation with Gregory Bateson and Catherine Malabou”, Journal of Consciousness Studies,19, No.11-12, pp.32-54
- Davidson, Richard. Lutz, Antoine. (2008). “Buddha’s Brain: Neuroplasticity and Meditation”, IEEE Signal Process Mag, Vol.25, No.1, pp.176-174.
- Doidge, N. (2007). The Brain That Changes Itself, New York: Penguin Books.
- Fadl Allah, Sayyid Muhammad Husayn (1999). Min Fadlil al-Quran,Beirut: Dar-almilak.(in Persian)
- Garland, Eric. Howard, Matthew, (2009). “Neuroplasticity, Psychosocial Genomics, and the Biopsychosocial Paradigm in the 21st Century”, Health & Social Work, 34(3), 191-9.
- Gazzaniga, Michael. Ivry, Richard, B. Mangun, George. R. (2019). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind, New York: Norton.
- Green, Joel. B. (2006). “Conversion in Luke-Acts: The Potential of a Cognitive Approach”, United Kingdom: Baker Academic.
- Hebb, D. (1949). The Organization of Behavior, New York, Wiley & Sons.
- Hurr ‘Amilī, Muhammad ibn Hassan (1989). Wasā’il al-Shī’ah ilā Tahsīl Masā’il al-harī’ah, Tehran: Dar al-Kutub al-Islāmiya.
- Ibn Manzur, Muhammad ibn Mukarram (1994). Lisan al-'Arab, Beirut : Dar Sadir.(in Persian)
- James, (1890). Principles of Psychology. New York, Henry Holt.
- Javadi Amoli, ‘AbdoAllah (2009).Tasnim Commentary of the Noble Quran, Vol 7. Qom: Isra.(in Persian)
- Jovanov, E., Maxfield, M. (2013). Entraining the Brain and Body, in Music, Science, and the Rhythmic Brain, ed. by Jonathan Berger and Gabe Turow, New York: Routledge.
- Kaviyani, Muhammad (2019). Psychology in the Quran; Foundation and Application, Qom: Research Institute of Hawzeh and University.(in Persian)
- Kelemen, Deborah. (2004). “Are Children Intuitive Theists? Reasoning about Purpose and Design in Nature”, Psychological Science, Vol.15, No.5, pp.295-301.
- LeDoux, Joseph. (2002). Synaptic Self: How Our Brains Become Who We Are, New York: Penguin Books.
- McGaugh, James L. (1990). “Significance and Remembrance: The Role of Neuromodulatory Systems”, Psychological Science, Vol.1, No.1, pp.15-25.
- McNamara, Patric. (2009). The Neuroscience of Religious Experience, Cambridge: Cambridge University Press.
- Muhaamadi Reyshahri, Muhammad (2008). Rationalism in the Quran, Trans, Mahdi Marizi, Qom: Dar-al-Hadith Sientific and Cultural Institut.(in Persian)
- Muḥammad ibn Yaʿqūb, Kulaynī (1983). al-Kāfī. Ed, Aliakbar Ghaffari & Mohammad Akhundi, Tehran: Dar-alkutub Al-Islamiyah.
- Murphy, Nancy. Ellis, George F.R., O’Connor, Timothy. (2009). Downward Causation and the Neurobiology of Free Will, Berlin: Springer.
- Musawi Ḵomeyni, Ruḥ-Allāh (2018). Sharḥ-e ḥadiṯ-e jonud-e ʿaql wa jahl ("Commentary on the Hadith of the Battalions of Intelligence and Ignorance),Qom: The Institute of Writing and Publishing Imam Khomaeynis Work.(in Persian)
- Newberg, Andrew. (2010). Principles of Neurotheology, Ashgate Science and Religion Series, England, Ashgate Publishing.
- ______________ . Robert, W. (2007). Born to Believe: God, Science, and the Origin of Ordinary and Extraordinary Beliefs, New York: Free Press.
- _______________ .d’ Aquili, Eugene. Rause, Vince (2001). Why God Won’t Go Away: Brain Science and the Biology of Belief, New York: Ballantine Books.
- Noble, Denis. (2012). Dance to the Tune of Life, Biological Relativity, Cambridge, University Press.
- Peacocke, Arthur. (2007). All That Is: A Naturalistic Faith for the Twenty First Century.ed, By Philip Clayton Minneapolis, U.S.A, Fortress Press.
- Plutchik, Robert (1980). Emotion: Theory, research, and Experience,New York, Academic.(in Persian)
- Quintanilla, Pablo (2013). “Naturalism and the Mind, the Final Questions”, Reflection on Naturalism, Vol.101, No. 403, pp.421-441.
- Qurashi Banayi, Aliakbar (1992). Qamus Quran, Tehran: Dar-alkutub Al-Islamiyah.(in Persian)
- Saver, J., Rabin, J. (1997). “The Neural Substrates of Religious Experience”, The Journal of Neuropsychiatry and Clinical Neurosciences,10, No.4, pp.475-479.
- Seybold, Kevin. (2010). “Biology of Sprituality”, Perspectives on Science & Christian Faith,62, No.2, pp.69-87.
- Tabataba'I, Sayyid Muhammad Husayn (1971). Al-Mizan fi Tafsir al-Qur'an, Beirut: Muassesah al-Aalami Lil-Matbuat.(in Persian)
- Ţabrisī Fadl ibn Hassan. Majma' al-bayan fi tafsir al-Qur'an, Ed. By Fazl -o –Alla azdi Tabatabayi & Hashim Rasuli, Tehran: Nasir Khosro.(in Persian)
- https://plato.stanford.edu/entries/attention/#LocAttModTho.
|