- آزادهفر، محمدرضا و نوری، مهرداد (1389). تحلیل نحوۀ برخورد و ارزشگذاری موسیقی راک از دیدگاه مخاطبان: مطالعۀ موردی شنوندگان ایران و ترکیه. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 2(2)، 185-211.
- اکبری، زهرا؛ شاهمنصوری، بیتا و میراسماعلی، بیبیسادات (1394). تحلیل محتوای گفتمان رایج موسیقی سنتی و موسیقی رپ. مطالعات رسانهای، 10(30)، 63-69.
- راودراد، اعظم و فائقی، سحر (1394). بازنمایی معضلات اجتماعی جامعه در موسیقی رپ اجتماعی ایرانی: مطالعۀ موردی متن آهنگهای یاس. مطالعات فرهنگ و ارتباطات. 6(31)، 39-62.
- صمیم، رضا و طاهریکیا، حامد (1397). بصریشدن رپ فارسی در فضای مجازی (مطالعۀ موردی فضای اینستاگرام). مطالعات رسانههای نوین، 4(13)، 107-144.
- شوکر، روی (1384). شناخت موسیقی مردمپسند. ترجمۀ محسن الهامیان. تهران: مؤسسۀ فرهنگی و هنری ماهور.
- قاسمی، وحید و میرزایی، آیت (1385). جوانان و هنجارهای رسمی و غیررسمی موسیقی پاپ. نامۀ علوم اجتماعی، 28، 98-122.
- کیا، حامد (1395). تبیین فرایند سوژگی مخاطب رپ فارسی در فضای مجازی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 2(45)، 129-147.
- کوثری، مسعود و مولایی، محمدمهدی (1391الف). گونهشناسی گفتمانهای موسیقی رپ ایرانی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 8(29)، 91-116.
- ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1391ب). «روایتهای مردانگی در موسیقی رپ و چالش مردانگی هژمونیک». جامعهشناسی ایران، 13(4)، 177-151.
- لیندلف، تامس و تیلور، برایان (1388). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات. ترجمۀ عبدالله گیویان. تهران: همشهری.
- ودادهیر، ابوعلی و همکاران (1390). جوانان و موسیقی پاپ. مسائل اجتماعی ایران. 2(1)، 167-193.
- لش، اسکات (1389). جامعهشناسی پستمدرنیسم. ترجمۀ حسن چاوشیان. تهران: نشر مرکز.
- Atkinson, M. (2014). The civilizing of resistance: straightedge tattooing. Deviant Behavior, 24(3), 197-220.
- Bennett, A. (2000). Popular Music and Youth Culture: Music, Identity and Place. London: Macmillan.
- Bennet, T (2001) Cultures of popular music. Open University Press. Buckingham.
- Blackman, S. (2007). Youth subcultural theory: a critical engagement with the concept, its origins and politics, from the Chicago school to postmodernism. Journal of Youth Studies, 8 (1), 1-20.
- Clarke, J. et al. (1976). Subcultures, cultures and class, Pp. 9-79 in Resistance through Rituals: Youth Subcultures in Post-War Britain, edited by Stuart Hall and Tony Jefferson, London, UK: Hutchinson.
- Cockrill, A., & Liu, Y. (2013). Western popular music consumption by highly involved Chinese music fans. Journal of Retailing and Consumer Services, 20(3), 263-271.
- De Certeau, M. (1980). On the Oppositional Practice of Everyday Life. Translated by Jameson F. & Lovitt C. Social Text, 3, 3-43.
- DeNora, T. (1999). Music as a technology of the self. Poetics, 27(1), 31-56.
- Drew, R. (2001). Karaoke nights: An ethnographic rhapsody. Rowman Altamira.
- Gilroy, P., & Baker, JR. H.A., (1991) There ain’t no black in the union jack: the cultural politics of race and nation. University of Chicago Press.
- Frith, S. 2007. Taking Popular Music Seriously: Selected Essays. Aldershot: Ashgate.
- Grazian, D. (2004). Opportunities for ethnography in the sociology of music. Poetics, 32(3-4), 197-210.
- Hebdige, D. (1987). Cutn'mix: Culture, identity and Caribbean music. Routledge.
- Ho, W. C. (2016). Students' experiences with popular music: the case of Beijing, China. Asia Pacific Journal of Education, 36(1), 145-164.
- Jafari, A. (2007). Two tales of a city: exploratory study of cultural consumption among Iranian Youth. Iranian Studies, 40(3), 366-383.
- Jones, S. H. (2002). Emotional space: Performing the resistive possibilities of torch singing. Qualitative Inquiry, 8(6), 738-759.
- Larsen, G., Lawson, R., & Todd, S. (2009). The consumption of music as self-representation in social interaction. Australasian Marketing Journal (AMJ), 17(1), 16-26.
- Lonsdale, A. J., & A. C. North. (2011). Why do We Listen to Music? A Uses and Gratifications Analysis. British Journal of Psychology 102: 108–134.
- McRobbie, A. (1994). Postmodernism and Popular Culture. London: Routledge.
- Martinez, T. A. (1997). Popular culture as oppositional culture: Rap as Resistance. Sociological Perspectives, 40(2), 265-286.
- Nguyen, N. N., Özçaglar-Toulouse, N., & Kjeldgaard, D. (2018). Toward an understanding of young consumers' daily consumption practices in post-Doi Moi Vietnam. Journal of Business Research, 86, 490-500.
- North Adrian, C., and David J. Hargreaves. )1999(. Music and Adolescent Identity. Music Education Research 1 (1): 75–92.
- Nuttall, P., Arnold, S., Carless, L., Crockford, L., Finnamore, K., Frazier, R., & Hill, A. (2011). Understanding music consumption through a tribal lens. Journal of Retailing and Consumer Services, 18(2), 152-159.
- Papinczak, Z. E., Dingle, G. A., Stoyanov, S. R., Hides, L., & Zelenko, O. (2015). Young people's uses of music for well-being. Journal of Youth Studies, 18(9), 1119-1134.
- Peterson, R. A., & Simkus, A. (1992). Seven how musical tastes mark occupational status groups. Cultivating differences: Symbolic boundaries and the making of inequality, 152.
- Ramsey, G. P. (2003). Race music: Black cultures from bebop to hip-hop(Vol. 7). Univ of California Press.
- Storry, M., & Childs, P. (Eds.). (2016). British cultural identities. Taylor & Francis.
- Ulusoy, E. (2016). Subcultural escapades via music consumption: Identity transformations and extraordinary experiences in Dionysian music subcultures. Journal of Business Research, 69(1), 244-254.
- Willis, P. E. (1990). Common culture. Milton Keynes: Open University Press.
|