تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,090,193 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,193,887 |
طراحی مدل توسعه راهبردهای پایدار برای رویدادهای ورزش دانشآموزی مبتنی بر برنامهریزی سناریو | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 آذر 1400 اصل مقاله (769.04 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2021.329187.2801 | ||
نویسندگان | ||
داود لطفی سدهی1؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری* 2؛ حسن فهیم دوین3؛ حسین پیمانی زاد3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیرت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران | ||
2استادیارگروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران | ||
3دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران | ||
چکیده | ||
رویدادهای ورزش دانشآموزی به عنوان یکی از ارکان اصلی ورزش تربیتی، دارای اهمیت بسیاری است. از اینرو، هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه راهبردهای پایدار برای رویدادهای ورزش دانشآموزی مبتنی بر برنامهریزی سناریو میباشد. این تحقیق به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ روش اجرا پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل مدیران ورزش دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش، مدیران فدراسیون ورزش دانشآموزی، اساتید مدیریت ورزشی باسابقه پژوهش در ورزش دانشآموزی و مسئولان تربیتبدنی وزارت آموزشوپرورش میباشند(15 نفر) که به روش گلوله برفی تا مرز اشباع بررسی شد. مبنای این پژوهش بر اساس سناریو نگاری شوارتز (2006) بوده و دارای گامهای شناخت موضوع و تصمیم اصلی، فهرست عوامل کلیدی، شناسایی نیروهای پیشران، طبقهبندی بر اساس اهمیت و عدم قطعیت، انتخاب منطق سناریوها، پربار کردن سناریوها و مضامین و اثرات سناریوها میباشد. یافتهها نشان داد چهار قلمرو سناریویی بر مبنای حمایت حامیان مالی در مقابل عدمحمایت و تجهیزات و عدم وجود تجهیزات وجود دارد. بر این اساس میتوان نتیجه گرفت توسعه قوانین حمایتی از حامیان مالی و جذب حامیان مالی با کمک سازمانهای مربوطه و اولیا و همچنین بهبود ساختار ورزش دانشآموزی در حوزه سازمان و تجهیزات میتوان زمینه برگزاری بهتر رویدادهای ورزش دانشآموزی را فراهم نمود. | ||
کلیدواژهها | ||
استراتژی؛ استراتژی پایدار؛ سناریو؛ ورزش؛ ورزش دانشآموزی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 673 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 250 |