- استوری، جان (1386)، مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه: حسین پاینده، تهران: نشر آگه.
- آذری، غلامرضا و ژیانی، زهرا (1391)، «بررسی تأثیر پوستر در جذب مخاطبان تهران»، فصلنامه فرهنگ ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دوره سوم، شماره 9، ص ص 160-135.
- آلام، کر (1386)، نشانهشناسی تئاتر و درام، ترجمه فرزان سجودی، تهران: نشر قطره.
- باهنر، ناصر (1387)، رسانهها و دین، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
- ببی، ارل (1384)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه رضا افضل، تهران: سمت.
- حریری، نجلا (1385)، اصول و روش پژوهشهای کیفی، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
- حسینیپور، نیکنام و کیاسی، سهیلا (1392)، صنایع فرهنگی و صنایع خلاق، تهران: نشر فرهنگ مانا.
- خاشعی، وحید و میرحاجی، سیدمهدی (1395)، «درآمدی بر مخاطبشناسی تلویزیون با روش فراترکیب پژوهشهای دانشگاهی»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و سوم، شماره 4 (پیاپی 88)، ص ص 123-99.
- خالقی، مژگان (1396)، «تاملی بر نقش تماشاگر در فرآیند اجرای تئاتر»، فصلنامه علمی- پژوهشی تئاتر، شماره 70 ، ص ص 82-61.
- خلیلی، حسین و منتظرقائم، مهدی (1395)، «مصرف هنری؛ انگیزش مصرفکنندگان کالاهای هنری در عرضهگاههای هنری شهر یاسوج»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، دوره 8، شماره اول، ص ص 186-163
- دلاور، علی (1383)، مبانی نظری و عملی پژوهش، تهران: رشد.
- دووینیو، ژان (1392)، جامعهشناسی تئاتر، جلال ستاری (مترجم)، تهران: نشر مرکز.
- راودراد، اعظم (1396)، جامعهشناسی مخاطبان تئاتر ایران، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- رحمتی، محمدمهدی و مرادی، سجاد (1389)، «توزیع اجتماعی الگوی مصرف (بررسی سلیقههای هنری در شهر تهران)»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال دوم، شماره اول، ص ص 32-5.
- روزخوش، محمد و رازقی، فرشته (1398)، «تئاتر خصوصی ایران از منظر فعالان عرصه نمایش»، مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال بیستم، شماره چهل و پنجم، ص ص 83-57.
- سجودی، فرزان و نعمتگرگانی، میثاق (1397)، «نقد اجتماعی سلیقه مشروع تماشاگران تئاتر تهران از منظر نظریه میدان پییر بوردیو»، فصلنامه تئاتر، شماره 69، صص 62-39.
- شریفی، سیدمهدی و سلیم، حجت (1399)، «ارتباطات اقناعی مبتنی بر شناخت چندبعدی مخاطب»، فصلنامه علمی مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه، شماره 1 (پیاپی 7)، صص 92-67
- فاضلی، محمد (1382)، مصرف و سبک زندگی، قم: صبح صادق.
- فخرایی، غلامرضا و رجبیفرد، منا (1390)، «تحلیل جامعهشناختی تئاتر و جایگاه آن در میان رسانههای جمعی»، فصلنامه فرهنگ- ارتباطات، دوره سوم، شماره 9، ص ص 51-19.
- فداییحسین، سیدحسین (1388)، «تئاتر و مخاطب امروز»، نشریه ویژه تئاتر، شماره 13، ص ص 161-148.
- فلیک، اووه (1391)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی خلیلی، چاپ پنجم، تهران: نشر نی.
- کریموند، فاطمه و احمدی، حاجیاحمد (1394)، «بررسی عوامل تأثیرگذار بر جذب مخاطب در شهر تهران»، فصلنامه مطالعات جامعهشناسی، سال پنجم، شماره 20، ص ص 146-129.
- محسنیانراد، مهدی (1387)، «آسیبشناسی مخاطبپنداری، در حوزه رسانهها، جهانیشدن و عصر پس از دهکدة جهانی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، شماره ۳، ص ص 113-79.
- محسنیانراد، مهدی و سپنجی، امیررضا (1390)، «مخاطبان منفعل یا افراد گزینشگر آن سوی رسانهها؛ کنکاشی تطبیقی در متون و نظریههای ارتباطی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره چهارم، شماره 1، ص ص 47-27.
- مککوایل، دنیس (1385)، درآمدی بر نظریه ارتباطهای جمعی، مترجم: پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- مککوایل، دنیس (1387)، مخاطبشناسی، ترجمه مهدی منتظرقائم، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
- موشتوری، آنتیگون (1386)، جامعهشناسی مخاطب در حوزه فرهنگی و هنری، ترجمه حسین میرزایی، تهران: نشر نی.
- نش، کیت (1384)، جامعهشناسی سیاسی معاصر، جهانی شدن، سیاست، قدرت، ترجمة محمد تقی دلفروز، انتشارات کویر.
- نصیریپور، معصومه و ترکمان، فرح (1396)، «سنجش تئاتر بهعنوان یک میدان هنری در ایران بر اساس نظرات پییر بوردیو»، فصلنامه تئاتر، شماره 66، ص ص 147-122.
- Bennett, Andy (2005), Culture and Everyday Life, Sage Publication.
- Benntt, Susan (1990), Theater Audiences: a Theory of Production and Reception, Routledge , London , New york.
- Bourdieu, Pierre (1984), Distinction, A social critique of the judgment of taste, Routledge, Translated by Richard Nice, Harvard University Press Cambridge, Massachusetts.
- Cambridge Un.Dic. (2003).
- Gonzalez-Lesser, Emma, Hall, Rhys, and Matthew W. Hughey (2019), “Production, Distribution, and Consumption: Extending Studies of Racialized Media beyond Racial Representations”, Humanity & Society, Volume: 44 issue: 1, page(s): 1-9
- Gorton, Kristyn (2009), Media Audiences (Television, Meaning and Emotion), Edinburgh University Press
- Katz- Gerro, Tally and Sullivan, Oriel (2010), "Voracious Cultural Consumption: The Interwining of Gender and Social Status", Time and Society, Vol. 19, No.2, pp. 193-219
- Press, A. and Livingstone, S. (2006), Taking Audience Research in to the age of New Media: Old Problems and New Challenges, In Questions of Method in Cultural Studies, James Schwoch, pp. 175-200. Blackwell Publishing.
- Towse, Ruth (2010), Cultural Economics, Cambridge University Press.
|