- استراس، آنسلم و جولیت کوربین (1385)، اصول روش تحقیق کیفی: نظریهمبنایی، رویهها و شیوهها، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- احمدی، یعقوب، محمدزاده، حسین و ابوبکر مجیدی (1397)، «گونهشناسی فرهنگ سیاسی دانشجویان استان کردستان بر پایۀ متغیرهای اجتماعی-فرهنگی»، جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ 1: 107-128.
- اینگلهارت، رونالد و کریستین ولزل (1389)، نوسازی، تغییر فرهنگی و دموکراسی، ترجمۀ یعقوب احمدی، تهران: انتشارات کویر.
- بهشتی، سیدصمد و یاسر رستگار (1392)، «تبیین جامعهشناختی مدارای اجتماعی و ابعاد آن در بین اقوام ایرانی»، مسائل اجتماعی ایران، شمارۀ 2: 7-35.
- ترکارانی، مجتبی (1388)، «بررسی و سنجش وضعیت مدارای اجتماعی در لرستان»، جامعهشناسی مسائل اجتماعی ایران، شمارۀ 3: 133-159.
- جهانگیری، جهانگیر و افراسیابی، حسین (1390)، «مطالعۀ خانوادههای شهر شیراز در زمینۀ عوامل و پیامدهای مدارا»، مجلۀ جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ 3: 153-175.
- حسینزاده، حسین، زالیزاده، مسعود و محسن زالیزاده (1394)، «بررسی جامعهشناختی ابعاد مدارای اجتماعی با تأکید بر ویژگیهای شخصیتی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)»، مجلۀ جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ 4: 149-164.
- شارعپور، محمود، آزادارمکی، تقی و علی عسکری (1388)، «بررسی رابطۀ بین سرمایۀ اجتماعی با مدارا در بین دانشجویان دانشکدههای علوم اجتماعی دانشگاههای تهران و علامه طباطبایی»، مجلۀ جامعهشناسی ایران، شمارۀ 1: 64-98.
- شهریاری، ابوالقاسم، خلیلی، محسن و حسین اکبری (1394)، «سنجش رابطۀ سرمایۀ اجتماعی با تساهل مذهبی (نمونۀ پژوهشی: دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد)»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، شمارۀ 1: 1-31.
- فیروزجائیان، علیاصغر، شارعپور، محمود و نازنین فرزام (1395)، «بررسی جامعهشناختی تأثیر سرمایه فرهنگی بر ارتباطات بینفردی با تأکید بر مدارای اجتماعی»، مطالعات فرهنگ ارتباطات، شمارۀ 35: 7-31.
- قاضینژاد، مریم و الهه سادات اکبرنیا (1396)، «دینداری: مدارای اجتماعی یا فاصلۀ اجتماعی (پیمایشی در میان مسلمانان و مسیحیان شهر تهران)»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، شمارۀ 1: 21-40.
- کریمی، علی و محمدهادی مؤذن (1390)، «تنوع فرهنگی و تداوم همزیستی آنها در ایران»، فصلنامۀ مطالعات ملی، شمارۀ 1: 25-52.
- کرسول، جان و ویکی پلانو کلارک (1394)، روشهای پژوهش ترکیبی، مترجم علیرضا کیامنش و جاوید سرایی، تهران: نشر آییز.
- گلابی، فاطمه و اکرم رضایی (1392)، «بررسی تأثیر مشارکت اجتماعی بر مدارای اجتماعی در بین دانشجویان»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، شمارۀ 1: 61-86.
- محسنی تبریزی، علیرضا (1395)، روش تحقیق کیفی در مکاتب تفسیری (زمینه و کاربرد)، تهران: انتشارات اطلاعات.
- معصومی زارع، هادی و قاسم شباننیا (1390)، «بررسی و نقد مبانی نظریۀ تساهل جان لاک»، معرفت سیاسی، شمارۀ 1: 135-161.
- مؤمنی، مریم، ایمان، محمدتقی و ماهرخ رجبی (1395)، «بررسی جامعهشناختی رابطۀ الگوهای دینداری با انواع مدارای اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه شیراز»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، شمارۀ 3: 321-340.
- محمدپور، احمد (1398)، فراروش، بینانهای فلسفی و علمی روش تحقیق ترکیبی در علوم اجتماعی، تهران: جامعهشناسان.
- Agius, Emmanuel and mbrosewicz, Jolanta. (2003). Towards a ulture of Tolerance and Peace, International Bureau for Children’s Rights.
- Cieri, Robert L. Churchill, Steven E. Franciscus, Robert G. Tan, Jingzhi and Hare, Brian (2014), “Craniofacial Feminization, Social Tolerance, and the Origins of Behavioral Modernity”, Current Anthropology, No. 4: 419-443.
- Doebler, Stefanie. (2014), “Relationships Between Religion and Intolerance Towards Muslims and Immigrants in Europe: A Multilevel Analysis”, Review of Religious Research, No. 1 :.61-86.
- Freitag, Markus and Rapp, Carolin (2013), “Intolerance Toward Immigrants in Switzerland: Diminished Threat Through Social Contacts”, SPSR, No 4: 425–446.
- Fretag, Markus and Carolin Rapp (2013), “Intolerance Toward Immigrants in Switzerland: Diminished Threat Through Social Contacts? “ , Swiss Political Science Review, No 19(4): 425–446.
- Gieling, Maike, Thijs, Jochem and Verkuyten, Maykel. (2010), “Tolerance of Practices by Muslim Actors: An Integrative Social-Developmental Perspective, Child Development”, No. 5: 1384-1399.
- Habermas, jurgen. (2003),”Intolerance and Discrimination”, I.CON, Number 1: 2-12.
- Harell, Allison. (2010) . “Political Tolerance, Racist Speech, and the Influence of Social Networks”, Social Science Quarterly, No. 3: 724-740.
- Kasara, Kimuli, (2013), “Separate and Suspicious: Local Social and Political Context and Ethnic Tolerance”, Kenya,The Journal of Politics, No. 4 : 921-936.
- Lee, Francis L. F. (2014), “Tolerated One Way but Not the Other: Levels and Determinants of Social and Political Tolerance in Hong Kong”, Social Indicators Research, No. 2 : 711-727.
- Persell, Caroline Hodges, Green, Adam and Gurevich Liena (2001), “Civil Society, Economic Distress and Social Tolerance”, Sociological Forum, No 2 : 203-230.
- Prior, Warren, Mellor, Suzanne and Withers, aeme. (2001), Promoting Social Tolerance And Cohesion Through Education:Reprt 3: An Educational Framework For The Promotion Of Social Cohesion And Democratic Participation In Schools, Australian Council for Educational Research.
- Qian, Haifeng. (2013), “Diversity Versus Tolerance: The Social Drivers of Innovation and Entrepreneurship in US Cities”, Urban Studies, No. 13 : 2718-2735.
- Rapp, Carolin and Katherin Ackermann. (2016), “The consequences of social intolerance on non violent protest”, European Political Science Review, No 4: 567–588.
- Sintang, Suraya. Khambali, Khadijah.(2013), “The culture of tolerance in families of new Muslims convert”, Middle East Journal of Scientific Research, No 15: 1665-1675.
- Triandafyllidou, Anna and Hara Kouki. (2013), “Muslim immigrants and the Greek nation: The emergence of nationalist intolerance”, Ethnicities, No 6 : 709-728.
- Van Doorn, Marjoka, (2012), Tolerance, Sociopedia.isa, DOI: 10.1177/2056846012121.
|