- اکبری، نعمتالله (1380)، اثر متقابل و رابطة فضایی ساختار جمعیت و تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی در ایران، مؤسسة پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، طرح نیازسنجی نیروی انسانی متخصص و سیاستگذاری توسعة منابع انسانی کشور، شمارة 16.
- اندیشمند، ویدا (1388)، «شناسایی مؤلفههای سرمایة اجتماعی در دانشگاهها بهمنظور ارائة مدلی برای ارتقای آن»، فصلنامة رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، شمارة 2: 9-24.
- آراسته، حمیدرضا و لاله جمشیدی (1393)، «عوامل تأثیرگذار بر توسعة کمی خصوصیسازی آموزش عالی در ایران»، مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، شمارة 2: 83-112.
- بکایی، محسن ناظم، صیامی عراقی، ابراهیم و فاطمه فهیمیفر (1396)، «بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای آموزش عالی در ایران (رویکرد مدلسازی اقتصادی)»، فصلنامة مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، شمارة 20: 57-72.
- ثابتی، مریم، همایون سپهر، محمد و فخرالدین احمدی (1393)، «نقش آموزش عالی در توسعة ملی»، مجلة مطالعات توسعة اجتماعی ایران، شمارة 4: 54-69.
- شیری، محمد و طه نورالهی (1391)، «تغییرات ساختار جمعیت و تقاضای اجتماعی آموزش عالی در ایران»، مجلة بررسیهای آمار رسمی ایران، شمارة 1: 83-102.
- ظهیرینیا، مصطفی و بهروز بهروزیان (1391)، «مقایسة عوامل مؤثر در ورود زنان و مردان به دانشگاه»، فصلنامة علمی-پژوهشی زن و جامعه، شمارة 4: 69-90.
- قارون، معصومه (1381)، «برآورد تقاضای اجتماعی آموزش عالی در ایران در سال 88-1380»، فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارة 4: 71-118.
- قانعیراد، محمدامین و فرهاد خسرو خاور (1385)، «نگاهی به عوامل فرهنگی افزایش ورود دختران به دانشگاهها»، پژوهش زنان، شمارة 4: 115-138.
- کارنامه حقیقی، حسن و نعمتالله اکبری (1384)، «بررسی مشارکت زنان در تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی در ایران»، پژوهش زنان، شمارة 1: 69-100.
- کرمی، محمدرضا، پورکریمی، جواد، حاج خزیمه، مجتبی و محمدمهدی بابایی (1397)، «شناسایی و ارزیابی عوامل مؤثر بر تقاضای اجتماعی آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران)»، نامة آموزش عالی، شمارة 41: 35-58.
- محجوب عشرتآبادی، حسن و داود قرونه، (1393)، «بررسی معیارهای ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی و ارائة چارچوبی برای ارزیابی آن»، اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
- مختاریان، فرانک (۱۳۹۴)، «مروری بر عوامل مؤثر بر تقاضای اجتماعی آموزش عالی»، اولین کنگرة سراسری تحول و نوآوری در علوم انسانی، شیراز، مؤسسة عالی علوم و فناوری خوارزمی، https://www.civilica.com/paper-iccih01-iccih01_118.html
- ملکینیا، عماد، ملکینیا، زهرا و صدیقه فیضی (1397)، «راهبردهای مورد نیاز نظام آموزش عالی ایران در عصر جهانیشدن»، فصلنامة سیاستهای راهبردی و کلان، شمارة 4: 518-545.
- مهدیزاده، منصوره و سید ضیاء هاشمی (1398)، «تحلیل جامعهشناختی عوامل مؤثر بر تقاضای اجتماعی برای تحصیل در مقطع دکتری (مورد مطالعه: دانشجویان دکتری دانشگاههای تهران)»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، شمارة 4: 819-846.
- نوروزی چالکی، عبدالرضا و زهرا مددی (1394)، «تأثیر قدرت اقتصادی بر جایگاه علم و فناوری کشورها و تحلیل رابطة متقابل آنها»، پژوهشنامه علمسنجی، شمارة 2: 1-14.
- نویدادهم، مهدی (1391)، «الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش»، راهبرد فرهنگ، شمارة 17 و 18: 295-323.
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1380)، مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس دورة دکتری آموزش عالی، تهران: شورای عالی برنامهریزی، گروه علوم انسانی.
- وزارت فرهنگ و آموزش عالی، (1378)، مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس دورة دکتری آموزش عالی، تهران: شورای عالی، برنامهریزی، گروه علوم انسانی، کمیتة علوم تربیتی.
- Collis, B. & Moonen, J. (2011). “Flexibility in Higher Education: Revisiting Expectations. Scientific”, Journal of Media Literacy, N0 37: 15-24.
- Frasr, Sh. & Deane, E. (1997). “Why Open Learning? Australian Universities”, Review, No1: 25-31. https://doi.org/10.1093/esr/jcy022
- Joan, R. (2013), “Flexible learning as new learning design in classroom process to promote quality education”, i-manager’s Journal on School Educational Technology, No 9(1): 37-42.
- Langelett, G.; Chang, K. L.; Ola’Akinfenwa, S.; Jorgensen, N. & Bhattarai, K. (2015). “Elasticity of demand for tuition fees at an institution of higher education”, Journal of higher education policyand management, No37 (1): 111-119.
- Menon, L.M. (1998), “Factors influencing the demand for higher education: the case of Cyprus”, Kluwer Academic Publishers, No 35: 251-266.
- Oliveira, M.; Vieira, C. & Vieira, I. (2015), “Modelling demand for higher education: A partial least-squares analysis of Portugal”, European Journal of Higher Education,No 5 (4): 388-406.
- Sadeh, S., Mirramezani, M., Mesgaran, M., Feizpour, A., Azadi, P. (2019), “Stanford Iran 2040 Project: The Scientific Output of Iran: Quantity, Quality, and Corruption”, Stanford University, Working Paper: 7.
- Stafford, K.L., Lundstedt, S.B., and Lynn, A.D. (1984). “Social and economic factors affecting participation in higher education”, The Journal of Higher Education, No 55: 590-608.
|