- ایزدپناه، محبوبه و حبیبی، میترا، 1397، تحلیل و ارزیابی جایگاه مالها بهمثابة فضای عمومی مطالعة موردی: مرکز خرید پالادیوم تهران، فصلنامة شهر پایدار، دورة 1، ش 4، صص 37-56.
- بحرینی، سیدحسن، 1377، فرایند طراحی شهری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- پاکزاد، جهانشاه، 1389، مبانی نظری و فرایند طراحی شهری، تهران: انتشارات شهیدی. Shahidi Publications.
- حاتمینژاد، حسین؛ یداللهنیا، هاجر و محمدی سلمانی، منصوره، 1397، تحلیلی از نقش فضاهای عمومی در سرزندگی شهری، مجلة جغرافیا و روابط انسانی، شه 2، صص 1-15.
- حیدرزاده، کامبیز و عبقری، مریم، 1391، بررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خرید، فصلنامة مدیریت توسعه و تحول، ش 11، صص 7-15.
- خستو، مریم و سعیدی رضوانی، نوید، 1389، عوامل مؤثر بر سرزندگی فضاهای شهری، نشریة هویت شهر، ش 6، صص63-74.
- خنیفر، حسین؛ بردبار، حامد و فروغی قمی، فریبا، 1392، مدیریت شهر شاداب، تهران: سارگل.
- رحیمی، لیلا و جعفری، فیروز، 1396، بررسی تطبیقی سرزندگی در فضاهای تجاری- تاریخی و مدرن شهر تبریز، فصلنامة علمی– پژوهشی برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، ش 4، صص 41-56.
- رخشانینسب، حمیدرضا و رشیدیان، مریم، 1396، تحلیلی بر جایگاه مبلمان ورزشی در افزایش سرزندگی فضای شهری مطالعة موردی: شهر نورآباد ممسنی، فصلنامة جغرافیا و توسعه، ش 26، صص 101-116.
- زمانی، بهادر؛ قلعهنویی، محمود و فاضلی، پریسا، 1397، ارزیابی عمومیت مراکز خرید معاصر مورد مطالعاتی، مجموعة سیتیسنتر اصفهان، مجلة معماری و شهرسازی آرمان شهر، ش 23، صص 185-196.
- سرور، سرهنگ؛ صلاحی، وحید و مبارکی، امید، 1396، تحلیل نقش کاربریهای تجاری در پویایی و ایجاد فضاهایجدید شهری مطالعة موردی: مجتمع تجاری لاله پارک تبریز، فصلنامة علمی- پژوهشی پژوهشهای بوم شناسی شهری، ش 1، صص 29-42.
- شجاعی، دلارام و پرتوی، پروین، 1394، عوامل مؤثر در ایجاد و ارتقای اجتماعپذیری در فضاهای عمومی با مقیاسهای مختلف شهر تهران، نمونة موردی: فضاهای عمومی دو محله و یک ناحیه در منطقة 7 تهران، مجلة باغ نظر، ش 34، صص 93-108.
- عزیزی، محمد و اسدی، رضا، 1396، تحلیلی بر ریختشناسی مجتمعهای تجاری، مطالعة موردی: مجتمع تجاری کوروش، منطقة 5 تهران، فصلنامة مطالعات شهری، ش 24، صص 55-66.
- قوجانی، سعید، 1393، ارزیابی رضایت مشتریان از تجربة خرید در مراکز تجاری نوین، مرکز تجاری لاله پارک تبریز، استاد راهنما: دکتر رسول قربانی، دانشکدة جغرافیا و برنامهریزی، گروه جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه تبریز.
- گلگار، کوروش، 1386، مفهوم کیفیت سرزندگی در طراحی شهری، نشریة صفه، ش 44، صص 40-53.
- Abaza, H., 2001, Integrated assessment as a tool for a chivying sustainable trade policies, Environmental Impact Assessment Review, Vol. 6, pp. 481-510.
- Ahmed, Z., 2007, Malaysian Shopping Mall behavior an exploratory Study, Asia Pacific, Journal of Marketing, Vol. 19, pp. 331-348.
- Alan, M., 2016, Public Street Service Standard assessment and achievement, Planning Science Journal, 1, No. 53, pp. 10-23.
- Alexander, C., 1987, A new Theory of Urban design, Oxford University Press, New York.
- Azizi, Mohammad and Asadi, Reza, 2017, An Analysis of the Foundations of Commercial Complexes, Case Study: Cyrus Commercial Complex, District 5 of Tehran, Quarterly Journal of Urban Studies, No. 24, pp. 66-55
- Babin, B., 1995, Consumer Bass pro Shopping Springfield Missouri. Journal of Retailing, Vol. 1, pp. 47-70.
- Bahraini, Seyed Hassan, 1998, Urban Design Process, Tehran: Tehran University Press.
- Benjamin, W., 2003, The Arcades Project, Translated by Howard Eiland and Kevin McLaughlin, The Belknap Press of Harvard University Press.
- Carmona, M., 2015, Re–theorizing Contemporary Public Space: anew narrative and a new normative, Journal of Urbanism, Vol. 8, No. 4, pp. 373-405.
- Casazza, S., 1985, Shopping Center Development Hand book, The Urban Institue, Washington Press.
- Chang, K., 2015, The Effects of Spatial accessibility and Centrality to Land Use, Cities Journal, No. 46, Vol. 1, pp. 30-43.
- Cowan, Robert, 2005, The Dictionary of Urbanism, Streetwise Press.
- Curtis, F., 1983, An Environ mental Assessement Procedure for Shopping Centers, Urban Ecology. Vol. 7, No. 1, pp. 189-199.
- Dawson, Jhon, 1986, Issue for the Planning of Retailing in Scotland, Journal of Scottich Planning, Vol. 18, No. 1, pp. 38-40.
- Dawson, John, 1983, Shopping Center Development. Longman. London.
- Devereux, Milke and Littlefild, D., 2017, A Literature review on the Privation of Public Space, Available at: http://eprints uwe, ac.uk/
- Erkip, Feyzan, 2003, The Shopping Mall as an emergent Public Space in Turkey, Environment and Planning, Vol. 35, pp. 1073-1093.
- Fisk, J., 2000, Shopping for Pleasure: Mall, Power, and Resistance. InJuliet Schor and Douglas B. Holt (Ed) the Consumer Society Reader, New Press, New York.
- Ghojani, Saeed, 2014, Customer Satisfaction Assessment of Shopping Experience in Novin Commercial Centers, Laleh Park Shopping Center, Tabriz, Supervisor: Dr. Rasoul Ghorbani, Faculty of Geography and Planning, Geography Department and Urban Planning. Tabriz University.
- Golgar, Kourosh, 2007, The Concept of Vitality Quality in Urban Design, Sefeh Magazine, No. 44, pp. 40-53.
- Golkar, K., 2006, Quality of Vitality Conception Urban Design, Quarterly Journal – Research Suffer, Vol. 1, No. 16, 66-74.
- Hatami-Nejad, Hossein, Yadollah Nia, Hajar, Mohammadi Soleimani, Mansoura (1397), An Analysis of the Role of Public Spaces in Urban Vitality, Journal of Geography and Human Relations, No. 2, pp. 1-15.
- Heidarzadeh, Kambiz and Maryam (2012), A study of the effect of store diversity and internal and external environmental conditions on customer satisfaction with shopping centers, Quarterly Journal of Development and Transformation Management, No. 11, pp. 15-7
- Houssay-Holzschuch, M. and Teppo, A., 2009, A Mall for All? Race and Public Space in Post-Apartheid Cape Town, Cultural Geographies, 16, pp. 351-379.
- Izadpanah, Mahboubeh and Habibi, Mitra, Analysis and evaluation of property status similar to public space Case study: Palladium Shopping Center in Tehran, Paydar Shahr Quarterly, Vol. 1, No. 4, pp. 37-56.
- Jacobs, Jane, 1961, The Death and Life of Great American Cities, Vintage Books, Network.
- Jager, Philip, 2016, Where the whole city meets youth, gender and Consumerism in the Social Space of the Mega Shopping Mall in Adobe, Journal of Central Asian Survey, Vol. 35, No. 2, pp. 178- 194.
- Kahiravelu, L., 2016, Migrant Dubai: Low Wage Workers and the Construction of in Global City, Palgrave Macmillan.
- Kaklauskas, et al., 2018, Quality of city life multiple criteria analysis. Cities. Vol. 72, pp. 82-93
- Khanifar, Hossein; Bordbar, Hamed and Foroughi Ghomi, Fariba, 2013, Shadab City Management, Tehran: Sargol Publications.
- Khosto, Maryam and Saeedi Rezvani, Navid, 2010, Effective Factors on Urban Spatial Identity in Shahr Identity Magazine, No. 6, pp. 63-74.
- Kim, Y.; Sullivan, P.; Trotter, C. and Foret, J., 2003, Shopping Center Lifestyle, Are tail evaluation of the 21 Century, Journal of Shopping Center Research, Vol. 11, pp. 61-93.
- Landry, Charles, 2000, Urban Vitality: A new Source of Urban Competitiveness, Urban Heroes.
- Lee, C. and Modon, A.V., 2004, Physical activity and environment research in the health Field. Journal of Planning Literature, Vol. 2, pp. 147-181.
- Montgomery, J., 1998, Making a city: Urbanity, Vitality. Journal of Urban Design, Vol. 1, No. 3, 116.-129
- Newton, P., 2012, Livable and Sustainable? Journal of Urban Technology, Vol. 1, No. 19, pp. 81-102.
- Pakzad, Jahanshah, 2010, Theoretical foundations and process of urban design, Tehran: Rakhshani, Nasab, Hamidreza, Rashidian, Maryam (2017), Analysis of the position of sports furniture in increasing the vitality of urban space Case Study: Noorabad Mamasani, Geography and Development Quarterly, No. 26, pp101-116.
- Paumier, C., 2007, Creating a Vibrant city Center, Urban Land Institute, Washington. DC.
- Polat, Sibel, 2011, Form a Public Space to a Shopping, Ocean Journal of Applied Science, Vol. 4, No. 3, PP. 281-293.
- Pyan, R. and Freedrick, C., 1997, On energy, Personality, and health: Subjective Vitality as a dynamic reflection of well – being. Journal of Personality, Vol. 1, No. 65, pp. 529-565.
- Rahimi, Leila and Jafari, Firooz, 2017, Comparative study of vitality in commercial-historical and modern spaces of Tabriz, Quarterly Journal of Spatial Planning (Geography), No. 4, pp. 56-41
- Reynolads, J., 1993, The Proliferation of the Planned Shopping Center, Landon: Ucl Press.
- Sarvar, Colonel; Salahi, Vahid and Mubaraki, Omid, 2017, Analysis of the role of commercial uses in dynamism and the creation of new urban spaces Study: Laleh Park Commercial Complex, Tabriz Quarterly Journal of Urban Ecological Research , No. 1, pp. 29-42.
- Sci, J., 2014, Factors affecting the Vitality of Streets in Downtown Johor Bauru City, Indian Journal of Scientific Research, Vol. 1, No. 7, pp. 361-374.
- Shaery, A., 2017, Embedding the Dimensions of Sustainability into City Information Modelling. The journal of World Academy of Science, Engineering and Technology. International Journal of Civil and Environmental Engineering. Vol, 11, No. 4, pp. 1-6.
- Shojaei, Delaram and Partovi, Parvin, 2015, Effective factors for creating and promoting sociability in public spaces with different scales in Tehran, Case study: Public spaces of two neighborhoods and one area in District 7 of Tehran, Bagh Nazar Magazine , No. 34, pp. 93-108.
- Smith, P., 2001, Cultural Theory; an Introduction, New York: Blackwell publishers.
- Thompson, C.W., 2002, Urban Open Space in 21st Century, Landscape and Urban Planning, Vol. 60, No. 1, pp. 59-72.
- Vanmelik, Rianne V., 2009, The Private Sector and Public Space in Dutch city Center, Cities, Vol. 26, pp. 202-209.
- Voyce, Malcolm, 2006, Shopping malls in Australia, Journal of Sociology, Vol. 42, No. 3, pp. 269- 286.
- Wang, C., 2016, A review on the effects of Physical built environment. Cities Journal. Vol. 1, No. 5, pp. 32-48.
- Zamani, Bahador; Ghaleh Noei, Mahmoud and Fazeli, Parisa, 2018, Evaluation of the generality of contemporary shopping centers under study, Isfahan City Center Collection, Armanshahr Architecture and Urban Planning Magazine, No. 23, pp. 185-196.
- Zang Zarin, Sh; Niroomand, M. and Heidari, A., 2015, Physical and Social Aspects of Vitality Case Study: Traditional Street and modern Street in Tehran, ACE – BS 2014 Seoul.
|