تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,495,779 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,757,645 |
تأثیر برنامه درمانی مبتنی بر تعامل والد کودک (PCIT) بر مشکلات رفتاری کودکان با اختلال طیف اتیسم | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 91-116 اصل مقاله (1.08 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2019.71555 | ||
نویسندگان | ||
فرشته جوادی1؛ سعید حسن زاده* 2؛ غلامعلی افروز3؛ سوگند قاسم زاده4 | ||
1دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسالمی، تهران، ایران | ||
2دانشیار گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
3استاد گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنائی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
4استادیار گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
کلیدواژهها | ||
اختلال طیف اتیسم؛ درمان تعامل والد کودک؛ مشکلات رفتاری | ||
مراجع | ||
بادیفورد مک نیل، چریل؛ همبری کیگین، تونی(2010). درمان مبتنی بر تعامل والد کودک. ترجمه سید بدرالدین نجمی و نازیتا جانقربان(1395). چاپ اول. تهران: انتشارات ارجمند. جوادی، فرشته؛ حسن زاده، سعید؛ ارجمندنیا، علی اکبر(1393). اثربخشی روش درمانی پاسخ محور برکاهش نشانگان اتیسم کودک و تنیدگی والدینی آنها. فصل نامه پژوهش های کاربردی روانشناختی. 5(3)،55-69. American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed). Washington, DC: Author. Banda, D. R., Hart, S. L., & Liu-Gitz, L. (2010). Impact of training peers and children with autism on social skills during center time activities in inclusive classrooms. Journal of Research in Autism Spectrum Disorders, 4, 619–625doi:10.1016.rasd.12.005. Baron-Cohen, S., Scott, F., Allison, C., Williams, J., Bolton, P., Matthews, F., and Brayne, C. (2009). Prevalence of Autism-Spectrum Conditions: UK School-based Population Study. The British Journal of Psychiatry, 194(6), 500–509. Brestan, E. V., Eyberg, S. M., Boggs, S. R., & Algina, J. (1997). Parent–child interaction therapy: Parents' perceptions of untreated siblings. Child & Family Behavior Therapy, 19(3), 13-28 Cihak, D. F., & Grim, J. (2008). Teaching students with autism spectrum disorder and moderate intellectual disabilities to use counting-on strategies to enhance independent purchasing skills. Research in Autism Spectrum Disorders, 2(4), 716–727 Farmer E. M, Compton S. N, Burns, B. J, Robertson, E. (2002). “Review of the evidence base for treatment of childhood psychopathology”: externalizing disorders. J Consult Clinical Psychology, vol70, pp.1267–1302. Hargie, O., S. & Dickson, D. (2004). Skilled interpersonal Communication: Research, Theory and Practice. NewYork: Routledge. Hatamzadeh Abdolreza, Pouretemad Hamidreza , Hassanabadi Hamidreza(2010). The effectiveness of parent - child interaction therapy for children with high functioning autism. Procedia Social and Behavioral Sciences 5 (2010) 994–997 Keen, D., Brannigan, K. L., & Cuskelly, M. (2007). Toilet training for children with autism: The effects of video modelling. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 19(4), 291–303 Kuhn, L. R., Bodkin, A. E., Devlin, S. D., & Doggett, R. A. (2008). Using pivotal response training with peers in special education to facilitate play in two children with autism. Education and Training in Developmental Disabilities, 43(1), 37–45. Machalicek, W., O’Reilly, M., Beretvas, N., Sigafoos, J. & Lancioni, G. (2007). A review of interventions to reduce challenging behavior in school settings for students with autism spectrum disorders. Research in Autism Spectrum Disorders, 1(3), 229-246. Morawska, A., sanders, M. R. (2006). “Self-administered behavioral family intervention for parents of toddlers: Part 1. Efficacy”. journal of consulting and clinical psychology, 74, 10-19. Ozonoff, S., & McEvoy, R. E. (1994). A longitudinal study of executive function and theory of mind development in autism. Development and Psychopathology, 6, 415–431. Solomon Marjorie Ono, Michele , Timmer , Beth Goodlin-Jones Susan(2008).The Effectiveness of Parent–Child Interaction Therapy for Families of Children on the Autism Spectrum. J Autism Dev Disord (2008) 38:1767–1776 Trembath, D., Balandin, S., Togher, L., & Stancliffe, R. J. (2009). Peer-mediated teaching and augmentative and alternative communication for preschool-aged children with autism. Journal of Intellectual and Developmental Disability, 34(2), 173–186 Visser L, de Winter AF, Vollebergh WA, Verhulst FC, Reijneveld SA. (2012). The Impact of Parenting Styles on Adolescent Alcohol Use: The TRAILS Study. Eur Addict Res. 2012 Nov 27;19(4):165-172. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,960 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 952 |