تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,119,029 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,225,283 |
شناسایی ویژگیهای نظام بازاریابی محتوای زنانه در صنایع خلاق | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 7، دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 319-340 اصل مقاله (408.5 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2018.267655.3275 | ||
نویسندگان | ||
سید مهدی شریفی* 1؛ سمیه لبافی2؛ محمد حسن یادگاری3 | ||
1استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2استادیار، گروه مطالعات اجتماعی اطلاعات، پژوهشکده جامعه و اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران، ایران. | ||
3دانشجوی دکتری، گروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف: اشتغالزایی برای بانوان با استفاده از قابلیتهای موجود در شبکههای اجتماعی، راهحلی برای جوامعی است که سرانه اشتغال کمی برای بانوان دارند. با توجه به شیوههای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فارغ از برخی محدودیتهای دنیای واقعی جامعه ایران، شرایطی برای مشارکت بانوان در حوزههایی از صنایع خلاق (تولید محتوا بهمنظور بازاریابی در شبکههای اجتماعی)، فراهم شده است. با توسعه شبکههای اجتماعی (بهویژه اینستاگرام) در ایران، صفحههای متنوعی با هدف بازاریابی و درآمدزایی در حوزه نیازهای بانوان (آرایش و لوازم آن، فرزندداری، ورزش و تناسب اندام و...) بهوجود آمده است. هدف از این پژوهش شناسایی نظام بازاریابی با استفاده از محتوای زنانه در شبکههای اجتماعی، بهویژه اینستاگرام بوده است. روش: این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون اجرا شده است. در این تحقیق 30 نمونه از فایلهای صوتی و تصویری از سه صفحه موفق در اینستاگرام انتخاب و پیادهسازی شده و با استفاده از روش تحلیل مضمون طی چند مرحله کدگذاری، تحلیل شدند. یافتهها: با تمرکز بر مفاهیمی چون صنایع خلاق، بازاریابی خلاق و بازاریابی محتوا، عناصر ویژه این حوزه در زمینه بازاریابی محتوای زنانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایران شناسایی شد. نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد تمهایی همچون ارتباط دوسویه، صمیمیت، ایجاد همذاتپنداری، استفاده از اعضای خانواده در تولید محتوا، شفافیت در توصیف نظام پخش محصولات، هویتدهی به سایر اعضای گروه و.... از جمله ویژگیهای نظام بازاریابی محتوای زنانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. | ||
کلیدواژهها | ||
صنایع خلاق؛ بازاریابی محتوا؛ اشتغال بانوان؛ شبکههای اجتماعی؛ اینستاگرام | ||
مراجع | ||
رایف، دسی؛ لیسی، اندرو؛ فیکو، فیلیپ (1391). تحلیل پیامهای رسانهای: کاربرد تحلیل محتوای کمی در تحقیق. (مترجم حمید علوی). تهران: انتشارات صدا و سیما. سپهرنیا، ربابه؛ دلاور، علی؛ صالحی امیری، سعید (1391). بررسی جایگاه و رابطه صنایع فرهنگی خلاق در ارتقا سرمایه فرهنگی در ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8 (1)، 145-164. دال زوتو، سینزیا؛ لوگمایر، آرتور (1397). همگرایی رسانهای. (مترجم سمیه لبافی، امیر مختاری و محدثه عقبایی). تهران: انتشارات دنیای اقتصاد. شریفی، سید مهدی؛ حاج محمدی، علی؛ انصاری، نفیسه (1397). مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق. تهران: انشارات سازمان مدیریت صنعتی. لبافی، سمیه؛ روشندل اربطانی، طاهر؛ محمدی، داوود (1396). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در بازاریابی با استفاده از چارچوب تیلور و اوکازاکی. فصلنامه مطالعات رسانهای، 12(3)، 103-114. منتظر قائم، محمد؛ شعبان کاسهگر، حمید (1394). فضای سایبر و توانمندسازی زنان در ایران. فصلنامه مطالعات رسانه نوین، 6(1)، 43-76.
References Bianchi, C. & Andrews, L. (2015). Investigating marketing managers' perspectives on social media in Chile. The Journal of Business Research, 68(12), 2552–2559. Braun, V. & Clark, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. DCMS. (2001). Creative Industries Mapping Document. London: UK: Department of Culture, Media and Sport. Dyer, G. (1986). Advertising As Communication. London and NewYork: Routledge. Eastin, M., Daugherty, T. & Burns, N. (2011). Hand Book of Digital Media and Advertising (user generated content consumption). New York: InformatIon scIence reference. Filis, L. & Rentschler, R. (2006). Creative Marketing: An Extended Metaphor for Marketng in a New Age. Palgrave MacMilan. Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class. And How It's Transforming Work, Leisure and Everyday Life. Basic Books. George, E. (2014). The Theory of Cultural Industries: A "Milieu" for Building Dynamic Knowledge. Moteral: Canadian Journal of Communication Corporation, 39(1), 29-54. Halliburton, K. (2016). The Importance of Brand Voice On Social Media. Retrieved from katiewagnersocialmedia: https://katiewagnersocialmedia.com/the-importance-of-brand-voice-on-social-media. Holloway, I., & Todres, L. (2003). The Status of Method: Flexibility, Consistency and Coherence. Qualitative Research, 6(8), 345-357. Kotler, P. & Keller, K. (2012). Marketing Managment. NewYork: Prentice Hall. Kotler, P. (2001). Marketing, Managment and Millenium Edition. University of Phoenix: pearson custom publishing. Labafi, S., Rosandal Arbatani, T., Mohammadi, D. (2017). Investigating the Role of Social Networking in Marketing Using the Taylor and Okazaki Framework. Journal of Media Studies, 12(3), 103-114. (in Persian) Moher, A. (2012). The Importance of "Voice" in Social Media. Retrieved from upanup: https://www.upanup.com/blog/importance-voice-social-media Montazar Ghaem, M., Shaaban Kaseger, H. (2015). Cyber space and empowerment of women in Iran. New Media Studies Quarterly, 6 (1), 43-76. (in Persian) Namey, E., Guest, G., Thairu, L. & Johnson, L. (2007). Data Reduction Techniques. In G. Guest, & K. Macqueen. Handbook For Team-Based Qualitative Research (pp. 137-162). United Kingdom: AltaMira Press. Peters, K. & Chen, Y., Kaplan, A., Ognibeni, B. & Pauwels, K. (2013). Social Media Metrics — A Framework and Guidelines for Managing Social Media. Journal of Interactive Marketing, 27(4), 281–298. Reiff, D., Licey, A., Fico, P. (2011). Analysis of media messages: Application of quantitative content analysis in research. (Trans by Hamid Alavi). Sound and Television Publishing. (in Persian) Rowley, J. (2008). Understanding digital content marketing. Journal of Marketing Management, 32. 517-540. Rozentale, I., & Lavanga, M. (2014). The Universal Characteristics of Creative Industries Revisited: The Case of Riga. City, Culture and Society, 2 (5), 55-64. Schwandt, T. (1997). Qualitative inquiry: A Dictionary of Term. CA: Sage. Sepehr Nia, R., Delaware, A., Salehi Amiri, S. (2012). Investigating the Status and Relationship of Creative Cultural Industries in Promoting Cultural Capital in Iran. Innovation and creativity in the humanities, 8 (1), 145-164. (in Persian) Wainwright, C. (2015, july 21). HobSpot. Retrieved from https://blog.hubspot.com/marketing/ content-marketing-strategy guide#sm.00001qiao7yauleo3rsvux0yixaue.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,646 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,136 |