تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,084,802 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,188,947 |
چگونگی اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشنهایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی | ||
نشریه هنرهای زیبا: هنرهای نمایشی و موسیقی | ||
مقاله 4، دوره 24، شماره 1، فروردین 1398، صفحه 37-48 اصل مقاله (1.36 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jfadram.2018.240841.615117 | ||
نویسندگان | ||
محمد رضا حسنائی* ؛ نوید مسعودنیا | ||
دانشگاه هنر | ||
چکیده | ||
شخصیتهای مسکات در طی چند دهه اخیر توانستهاند حضور خود را در عرصه تبلیغاتِ تلویزیونیِ محصولاتِ تجاری به معرض نمایش بگذارند. نقش مسکات در شناخت محصولات تجاری، سبب ارتباط آنان با مقوله برندسازی شد. از آنجا که بخش قابل توجهی از محصولات تجاری را، تولیدات خوراکی تشکیل میدهند، این پژوهش برآنست تا اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشنهایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی با هدف بازنمودِ هویتِ برندِ این محصولات را به عنوان مسئله اصلی خود مورد مداقه قرار دهد. در همین راستا، نویسندگان، با تکیه بر آرای محققینی چون، پیاژه، ولز، اولینز، گارستون، نِدریچ و .... به دنبال تشریح مسائل ذیل میباشند: • تعیین شاخصههای مسکات موثر بر ارتباط بین مصرفکننده و محصولات غذایی. • ارتباط بین مسکات با «اعتماد و باور به محصول تجاری». • مسکات بعنوان رویکردی نوین در تبلیغات (انیمیشنی) جهت ماندگاری محصولات تجاری در اذهان. بر اساس یافتههای مقاله، بواسطه کاراکتر مسکات، اعتماد لازم بین مصرفکننده و محصولات غذایی رقم میخورد. مسکاتها، قادرند بستر مناسبی را جهت اشاعهی محصولات غذایی ایجاد نمایند. همچنین حضور کاراکترهای مسکات در تبلیغات بر شاخصههای روانشناسی مخاطب تاثیر بسزایی میگذارد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- تحلیلی و روش جمعآوری اطلاعات کتابخانهای است. همچنین از نمونههای شاخص مسکات برای بازیابی ویژگیهای نامبرده استفاده شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
شخصیت مسکات؛ انیمیشن تجاری؛ مواد غذایی؛ برند | ||
مراجع | ||
بابک معین، مرتضی (1385)، نشانه شناسی و تبلیغات، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، شماره 1، صص 92-103. کریمی، سیده تارا (1387)، مسکات، نوبت اول، انتشارات مارلیک، تهران.
Alvarez, M.M; Huston, A.C; Wright, J.C & Kerkman, D.D (1988), Gender differences in visual attention to television form and content, Journal of Applied Developmental Psychology, 9(4), pp.459-475.
Bahn, K.D (1986), How and when do brand perceptions and preferences first form? A cognitive developmental investigation, Journal of consumer research, 13(3), pp.382-393.
Callcott, M.F & Lee, W.N (1994), A content analysis of animation and animated spokes-characters in television commercials, Journal of Advertising, 23(4), pp.1-12
Dyer, Gillian (1982), Advertising as Communication, Routledge, London.
Garretson, J.A & Burton, S (1998), Alcoholic beverage sales promotion: An initial investigation of the role of warning messages and brand characters among consumers over and under the legal drinking age, Journal of Public Policy & Marketing, ????, pp.35-47.
Garretson, J.A & Niedrich, R.W (2004), Spokes-characters: Creating character trust and positive brand attitudes, Journal of Advertising, 33(2), pp.25-36.
Hallas, J & Manvell, R (1968), The Technique of Film Animation, Focal press Limited, Norwich.
Heckler, S.E & Childers, T.L (1992), The role of expectancy and relevancy in memory, Journal of Consumer Research, ??????, pp. 475-492.
Kraak, V.I & Story, M (2015), Influence of food companies’ brand mascots and entertainment companies’ Cartoon Media Characters on children’s diet and health: a systematic review and research needs, Obesity Reviews, 16(2), pp.107-126.
Mizerski, R (1995), The relationship between cartoon trade character recognition and attitude toward product category in young children, The Journal of Marketing, ?????, pp.58-70.
Neeley, S.M & Schumann, D.W (2013), Using animated spokes-characters in advertising to young children: does increasing attention to advertising necessarily lead to product preference?, Journal of Advertising, 33(3), pp.7-23.
Olins, Wally (2003), On Brand, Thames & Hudson, London.
Robinson, M (2000), 100 Greatest TV Ads, Harper Collins, London.
Roedder, D.L (1981), Age differences in children’s responses to television advertising: An information-processing approach, Journal of Consumer Research, 8(2), pp.144-153.
Thorson, E; Reeves, B & Schleuder, J (1985), Message complexity and attention to television, Communication Research, 12(4), pp.427-454.
Wells, P (1998), Understanding Animation, Routledge, New York.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 838 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,513 |