- بایبوردی، اسماعیل و کریمیان، علیرضا (1393)، «جهانیشدن فرهنگ و تأثیر آن بر هویت ملی ایران»، پژوهشنامة روابط بینالملل، شمارة 28: 77-102.
- جلائیپور، حمیدرضا و نظرعباسی، صدیقه (1391)، «ناسیونالیسم قومی و عوامل مؤثر بر آن؛ مورد مطالعه: دانشجویان ترکمن استان گلستان»، فصلنامة مطالعات و تحقیقات اجتماعی، شمارة 1: 331-341.
- چلبی، مسعود (۱۳۷۸)، هویت قومی و رابطة آن با هویت ملی، تهران: وزارت کشور، معاونت امور اجتماعی و امور شوراها.
- حاجیانی، ابراهیم (1383)، مسئلة وحدت ملی و الگوی سیاست قومی در ایران، مجموعه مقالات مسائل اجتماعی ایران، تهران: نشر آگه.
- حشمتزاده، محمدباقر و گنجخانلو، مصدق (1387)، «آسیبشناسی هویت ملی در نشریات دانشجویی قومی»، فصلنامة رهیافتهای سیاسی و بینالمللی، شمارة 14: 163-190.
- ربانی، علی و همکاران (1388)، «رابطة هویت ملی و قومی در بین دانشجویان آذری، کرد و عرب دانشگاههای دولتی ایران»، فصلنامة مطالعات ملی، شمارة 3: 50-65.
- ــــــــــــــــــــــ (1387)، «بررسی رابطة هویت ملی و قومی با تأکید بر احساس محرومیت و جامعهپذیری قومی: مطالعة موردی دانشجویان آذری، کرد و عرب»، فصلنامة مسائل اجتماعی ایران، شمارة 63: 1-37.
- سراجزاده، سیدحسین و ادهمی جمال (1387)، «بررسی تفاوتهای قومیتی دانشجویان از نظر فعالیت در کانونهای فرهنگی دانشگاهها»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، شمارة ۲: 135-158.
- سیدامامی، کاووس (1387)، «هویتهای قومی از کجا برمیخیزند؟ مروری بر نظریههای اصلی»، فصلنامة خط اول، شمارة 7: 3-15.
- صالحی امیری، رضا و محمدی، سعید (1389)، دیپلماسی فرهنگی، تهران: نشر ققنوس.
- صفایی موحد، سعید و باوفا، داوود (1392)، «عوامل شکلدهندة برنامة درسی پنهان در آموزش عالی ایران: یک مردمنگاری خودنگاشت»، دوفصلنامة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، شمارة 7: 30-53.
- عراقیه، علیرضا و همکاران (1388)، «تلفیق راهبردی مناسب برای تدوین برنامة درسی چندفرهنگی»، فصلنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، شمارة 2: 149-165.
- عراقیه، علیرضا و همکاران (1390)، «توسعة سرمایة انسانی در آموزش عالی از طریق احترام به تنوع فرهنگی دانشجویان»، دوفصلنامة مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، شمارة 7: 85-99.
- ـــــــــــــــــــــــ (1390)، «بررسی جایگاه قومیت در برنامة درسی پنهان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، شمارة 23: 56-75.
- عراقیه، علیرضا (1392)، «گونهشناسی رهیافتهای میانرشتهای و دلالتهای آن در طراحی برنامة درسی چندفرهنگی در آموزش عالی»، فصلنامة علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شمارة 1: 98-81.
- غریبی، جلال و همکاران (1392)، «برنامة درسی چندفرهنگی و دلالتهای آن برای آموزش عالی ایران»، همایش ملی آموزش و پرورش چندفرهنگی.
- فکوهی، ناصر (1389)، همسازی و تعارض در هویت و قومیت، تهران: نشر گلآذین.
- ــــــــــــ (1386)، «نقش زبان و هویتهای قومی و محلی در توسعة نظام آموزش عالی»، فصلنامة مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شمارة 9: 127-160.
- قادرزاده، امید و شفیعینیا، عباس (1391)، «تأثیر ساختار اجتماعی آموزش بر قومگرایی دانشجویان»، مجلة علوم اجتماعی (دانشگاه علامه طباطبائی)، شمارة 59: 165-206.
- محمدپور، احمد (1388)، «تحلیل دادههای کیفی: رویهها و مدلها»، فصلنامة علمی-پژوهشی انجمن انسانشناسی ایران، شمارة 2: 127-160.
- مرشدیزاد، علی و همکاران (1389)، «بازنمایی هویت ملی و قومی در نشریات دانشجویی کردزبان در فاصلة زمانی سالهای 1376 تا 1384 (مطالعة موردی: دانشگاههای تهران، تبریز، کردستان)»، فصلنامة مطالعات سیاسی، شمارة 8: 75-101.
- مسعودنیا، حسین و مهرابی کوشکی، راضیه (1392)، «بررسی رابطة هویت ملی و قومی: (مطالعة موردی دانشجویان دانشگاه تهران)»، فصلنامة مطالعات توسعة اجتماعی-فرهنگی، شمارة 2: 961- 993.
- معیدفر، سعید و رضایی، علیرضا (1388)، «تحلیلی بر وضعیت هویت قومی در جامعة ایران، مطالعة موردی: دانشجویان دانشگاه تهران»، فصلنامة مطالعات سیاسی، شمارة 3: 19-48.
- میرزائی، حسین و عباسزاده، محمد (1392)، «مطالعة چگونگی تعامل هویت ملی و قومی دانشجویان (مطالعة موردی: دانشجویان آذری، عرب و بلوچ)»، دوفصلنامة علوم اجتماعی، شمارة 2: 243-275.
- Alger Jonathan R et al. (2000), Does Diversity Make a Difference? Three Research Studies on Diversity in College Classrooms, American Council on Education and American Association of University Professors,Washington, DC: http://Acenet.Edu
- Corbin, J., and Strauss A. (2008), Basics of Qualitative Research, 3 Edition, London: Sage Publications Inc.
- Rong, Ma. (2008), Education of Ethnic Minorities in Contemporary China, The Conference on Minority Language Education in China, HongKong University, (April 19).
- Sautmant, B. (1998), “Affirmative Action, Ethnic Minorities and China's Universities”, Pacific Rim Law and Policy Association, Vol 7, No 1,: 77-117.
- Sun, B. (2015), The Influence of Ethnic Minority Demographics on Provincial Preferential Policy Making in the Chinese College Admission System, Political Science 411: National Capital Research, April 16.
- Swail Scott, W., Redd, Kenneth E., and Perna, Laura W. (2013), Retaining Minority Students in Higher Education: A Framework for Success, Ashe-Eric Higher Education Report: Vol 30, No 2, Wiley Periodicals, Inc., A Wiley Com.
|