الف) فارسی
- انصاری، باقر (1386)، «شرایط اثر قابل حمایت در نظام مالکیتهای ادبی و هنری (کپیرایت)»، مجلۀ تحقیقات حقوقی، ش45، ص 151-97.
- بادینی، حسن و حسینزاده، مجید (1393)، «بررسی استفاده منصفانه قانونی (کلاسیک) در علائم تجاری توصیفی»، پژوهشنامۀ بازرگانی، ش73، ص 123-99.
- بختیاروند، مصطفی و آقامحمدی، اکرم (1394)، «تبلیغات تجاری مقایسهای»، دانشنامۀ حقوق اقتصادی، سال 22، ش8، ص 123-97.
- بختیاروند، مصطفی و تدین سعدی، مهسا (1395)، «کاوشی نو در نحوه حمایت از علامت تجاری در فضای سایبر با رویکرد تطبیقی»، پژوهشهای حقوق تطبیقی، دورۀ 20، ش2، ص 57-35.
- جعفری، علی (1393)، «بررسی حقوقی ضابطۀ اصالت آثار ادبی و هنری(همراه با نقد رأی دادگاه شعبه 1083 دادگاه عمومی کیفری تهران)»، فصلنامۀ دیدگاههای حقوق قضایی، ش65، ص 36-15.
- جعفری، فیضالله و مختاری، مهرناز (1395)، «مطالعۀ تطبیقی ماهیت حقوق تصویری ستارگان در تبلیغات تجاری»، مطالعات حقوق تطبیقی، دورۀ 7، ش2. ص 532-511.
- حبیبا، سعید و حسینزاده، مجید (1392)، «تحلیل دکترین رقیقسازی دکترین نقض دوم در نظام حقوقی حاکم بر علائم تجاری»، مطالعات حقوق خصوصی (فصلنامۀ حقوق)، دورۀ 43، ش1، ص 35-17.
- حبیبا، سعید و حسینزاده، مجید (1393)، «بررسی فرایند تحصیل ملکیت اموال فکری»، مطالعات حقوق تطبیقی، دورة 5، ش2، ص 57-35.
- حبیبا، سعید؛ حسینزاده، مجید؛ محبیفرد، سمانه (1395)، «بررسی نظریۀ استفادۀ منصفانه از علامت تجاری غیر بهمنظور معرفی کالاها و خدمات»، پژوهشنامۀ بازرگانی، ش78، ص 147-125.
- حبیبا، سعید و محبیفرد، سمانه (1394)، «استفادۀ منصفانه از علائم تجارتی غیر در تبلیغات مقایسهای»، مطالعات حقوقی، دورۀ هفتم، ش4. ص 91-57.
- حبیبا، سعید و مظفری، محبت (1396)، «دکترین استیفای حق در حوزة علائم تجاری با نگاهی بر حقوق مصرفکننده»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، دورۀ 47، ش4. ص 646-631.
- زرکلام، ستار (1387)، حقوق مالکیت ادبی وهنری، چ1، تهران: انتشارات سمت.
- شاکری، زهرا (1395)، «نقض حقوق مالکیت ادبی و هنری با استفادة طنزگونه از آثار ادبی و هنری دیگران»، مجلۀ حقوق خصوصی، دورۀ 13، ش1، ص 87-65.
- شاکری، زهرا و حبیبا، سعید (1390)، دکترین استیفای حق در حقوق مالکیت فکری، چ2، تهران: انتشارات سمت.
- فصیحیزاده، علیرضا؛ مؤمنی تذرجی، احسان؛ باقرپور، محمد (1395)، «بررسی تطبیقی شروط ماهوی علائم تجاری با تأکید بر علائم رنگی و سهبعدی»، مطالعات حقوق تطبیقی، دورۀ 7، ش2، ص 646-627.
- طرح حمایت از مالکیت صنعتی (1395).
- میرحسینی، سید حسن (1394)، حقوق علائم تجاری، چ2، تهران: انتشارات میزان.
ب) خارجی
- Afori, Orit Fischman, (2015), "Proportionality - a New Mega Standard in European Copyright Law", available at: http://ssrn.com/abstract=2500232 last visited: 1/31/2018.
- Adelmen, Emily, (2006), "Trademark parodies, When is it ok to laugh?", 6 J. MARSHALL REV. INTELL. PROP. L. 72. p. 72-100.
- Basma, Dima, (2016), "The Nature, Scope, and Limits of Modern Trademark Protection: A Luxury Fashion Industry Perspective", University of Manchester.
- Kemp, Deborah, J., Forsythe, Lynn M. & Jones, Ida M. (2015), "Parody InTrademark Law: Dumb Starbucks Makes Trademark Law Look DUMB", 14 J. MARSHALL REV. INTELL. PROP. L. 143, p. 143-198.
- Duncan, Samuel M. (2010), "Protecting Nominative Fair Use, Parody, and Other Speech-Interests by Reforming the Inconsistent Exemptions from Trademark Liability", 44 U. Mich. J. L. Reform 219, p. 219-247. Available at: http://repository.law.umich.edu/mjlr/vol44/iss1/6.last visited: 28/1/2018.
- Emerson, Patrick, (2011), "I’m Litigatin’ It: Infringement, Dilution, and Parody under the Lanham Act", 9 Nw. J. Tech. & Intell. Prop. 477, p. 477-494.
- Friedmann, Danny, (2015), Trademarks and Social Media: Towards Algorithmic Justice Edward Elgar Publishing.
- https://law.justia.com/cases/federal/district-courts/FSupp/648/905/1430875/.last visited:2/1/2018
- https://law.justia.com/cases/federal/appellate-courts/F2/836/397/420255/. Last visited:2/1/2018
- https://www.legalis.net/jurisprudences/cour-dappel-de-paris-13eme-chambre-section-a-arret-du-13-septembre-2005/. Last visited:2/1/2018
- https://www.legifrance.gouv.fr/affichJuriJudi.do?idTexte=JURITEXT000007055330. Last visited: 2/1/2018.
- Kucuk, S. Umit, (2016), Brand Hate-Navigating consumer negativity in the ditigal world, Basingstoke, Pargrave Macmillan.
- Little, Laura E. (2009), "Regulating Funny: Humor and the Law", 94 Cornell L. Rev. p. 1235-1292 , available at: http://scholarship.law.cornell.edu/clr/vol94/iss5/9. Last visited:20/1/2018.
- Micallef, Sophie, (2015), "When Trademark use is not infringement, France", available at: https://www.bardehle.com/fileadmin/Webdata/publications/MIP_07-08-2015_trademark_use_not_infringement_Boehner_01.pdf, Last visited: 6/5/2018.
- Pearson, Anthony A. (1998), "Commercial Trademark Parody, The Federal Trademark Dilution Act, and the First Amendment", 32 Val. U. L. Rev.973, p. 973-1028, Available at: http://scholar.valpo.edu/vulr/vol32/iss3/5. Last visited: 28/1/2018.
- Pontes, Lonardo Machado, (2015), "Trademark and freedom of speech: a comparison between the U.S and the EU system in the awakening of Johan Deckmyn v. Helena Vandersteen", Available at: http://www.wipo.int/edocs/mdocs/mdocs/en/wipo_ipl_ge_15/wipo_ipl_ge_15_t3.pdf. Last visited: 2/1/2018.
- Ramalhao, Ana, (2009), "Parody in trademark and copyright: has humour gone too far?", Cambridge Student Law Review (2009), p. 58-74, available at: https://www.researchgate.net/publication/220049500, last visited: 1/31/2018.
- Robinson, David Alain, (1991), "A Fair Use Analysis of Trademark Parody: Cliffs Notes, Inc. v. Bantam Doubleday Dell Publishing Group", 11 Loy. L.A. Ent. L. Rev. 223, p. 223-244, Available at: http://digitalcommons.lmu.edu/elr/vol11/iss1/10. Last visited:1/31/2018.
- Sauter, Wolf, (2013), "Proportionality in EU law: a balancing act?", Tilburg University Discussion Paper.
- Simon, David A, (2013), "The confusion trap: rethinking parody intrademark law", Washington Law Review, Vol. 88:1021 , p. 1021-1101.
- Stim, Richard, (2018), Patent, Copyright & Trademark: An Intellectual Property Desk Reference, 15th Ed, Berkely, Nolo.
|