
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,548 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,912,238 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,961,827 |
نقش معماری در باورپذیری بازی های رایانه ای | ||
مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی | ||
مقاله 1، دوره 12، شماره 1، فروردین 1396 اصل مقاله (1.6 M) | ||
نویسندگان | ||
سید یحیی اسلامی* 1؛ محمد گرامی2 | ||
1استادیار دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، | ||
2کارشناس ارشد معماری داخلی، دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
این مقاله نقش معماری در ایجاد حس غوطه وری در فضاهای بازی های رایانه ای را مورد مطالعه قرارمی دهد. موضوع این پژوهش از اهمیت بسیاری برخورداراست چراکه رایانه و رسانه های جدید تاثیر بسیار مهمی بر تصور انسان از گذشته، حال و آینده گذاشته و فرایند طراحی معماری در فضای واقعی را نیز دستخوش تغییر نموده اند. روش تحقیق این پژوهش از نوع بنیادی و توصیفی-تحلیلی است، که با مقایسه انواع بازی های رایانه ای دهه اخیر به دسته بندی آنها می پردازد. مطالعه یافته ها نشان می دهد که سه رویکرد مختلف در ایجاد حس غوطه وری در فضاهای مجازی بازی های رایانه ای قابل مطالعه است که در هر کدام از این رویکردها، معماری نقش مهمی در باورپذیری فضاهای مجازی ایفا می کند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که با شناختی بهتر از عملکرد این رویکردهای مختلف می توان به الگوهای ذهنی و بصری انسان در مواجهه با تصاویر و فضاهای مجازی پی برد و از آن در ارتقاء طراحی معماری، چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی استفاده نمود. | ||
کلیدواژهها | ||
معماری؛ بازی های رایانه ای؛ رسانه؛ واقعیت مجازی؛ غوطه وری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,061 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 570 |