- اسماعیلی، محسن (1384). آثار مورد حمایت در حقوق مالکیتهای ادبی و هنری ایران و شرایط آن. فصلنامۀ پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع)، شمارۀ 28، زمستان 1384، صفحات 7 - 35.
- امامی، اسدالله (1393). حقوق مالکیت معنوی. جلد اول، چاپ دوم، تهران: نشر میزان.
- جعفری، علی (1393). بررسی حقوقی ضابطۀ اصالت آثار ادبی و هنری (همراه با نقد رأی دادگاه شعبه 1083 دادگاه عمومی کیفری تهران). فصلنامۀ دیدگاههای حقوق قضایی، شمارۀ 65، بهار 1393، صفحات 15- 36.
- زرکلام، ستار (1393). حقوق مالکیت ادبی و هنری. چاپ سوم، تهران: نشر میزان.
- شبیری زنجانی، سید حسن (1389). پیشنویس لایحۀ جامع قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط. دبیرخانۀ شورای عالی اطلاعرسانی.
- صفائی، سیدحسین (1350). مالکیت ادبی و هنری و بررسی قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان (2)، بخش سوم، حقوق مادی پدیدآورنده. نشریۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دورۀ 7، شمارۀ 0، پاییز 1350، صفحات 109 - 132.
- صفائی، سید حسین، قاسمزاده، سید مرتضی (1389). حقوق مدنی اشخاص و محجورین. ویراست چهارم، تهران: سمت.
- لایحۀ حمایت از مالکیت فکری (1393).
- Agreement on Trade Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS), 1994.
- Ramalho, Ana (2016), The Competence of the European Union in Copyright Lawmaking, Springer.
- Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works, 1886.
- Bruce, Teresa. M. (2012). In The Language Of Pictures: How Copyright Law Fails To Adequately Account For Photography. WEST VIRGINIA LAW REVIEW, No 13-10, Vol 115, pp.93-157.
- Directive 2006/116/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on the term of protection of copyright and certain related rights (the Term Directive).
- Eechoud, Mireille Van (2012), Along the Road to Uniformity Diverse Readings of the Court of Justice Judgments on Copyright Work, 3 (2012) JIPITEC, 1, pp.60-80.
- Goldstein, Paul (2001),International Copyright: Principles, Law, and Practice, Oxford University Press.
- Guadamuz, A. (2016). The monkey selfie: copyright lessons for originality in photographs and internet jurisdiction. Internet Policy Review, 5(1). DOI: 10.14763/2016.1.398.
- Hughes, Justin.(2012). The Photographer’s Copyright- Photograph As Art, Photograph As Database. HARVARD JORNAL OF LAW & TECHNOLOGY, 25(2), pp.1-88.
- Irini, Stamatoudi, Torremans, Paul (2014), EU Copyright Law: a Commentary, Edward Elgarorge.
- Judge, Elizabeth F., Gervais, Daniel (2009), Of Silos and Constellations: Comparing Notions of Originality in Copyright Law, CARDOZO ARTS & ENTERTAINMENT, Vol. 27:375, pp.375-408.
- Kogan, Terry (2017), How Photographs Infringe, VAND. J. ENT. & TECH. L. [Vol. XIX:3:353. pp.353-413.
- Kogan, Terry. S.(2015).The Enigma of Photography, Depiction, and Copyright Originality. S.J. QUINNEY COLLEGE OF LAW RESEARCH PAPER, 125(2), pp.869-937.
- Kogan,Terry. S.(2012). Photographic Reproductions, Copyright and the Slavish Copy. COLUMBIA JOURNAL OF LAW & THE ARTS, 35(4), pp.445-502.
- Margoni, Thomas. (2014). The Digitisation Of Cultural Heritage: Originality, Derivative Works And (Non) Original Photographs. INSTITUTE FOR INFORMATION LAW (IVIR) - FACULTY OF LAW. UNIVERSITY OF AMSTERDAM, 1-69.
- Reinbothe, Jorge, Lewinski, Silke Von (2015), The WIPO Treaties on Copyright: A Commentary on the WCT, the WPPT, and the BTAP, Oxford University Press.
- Subotnik, Eva. E. (2016). The Author Was Not an Author: The Copyright Interests of Photographic Subjects from Wilde to Garcia. COLUMBIA JOURNAL OF LAW & THE ARTS, 39(3), pp.449- 461.
- Universal Copyright Convention (UCC), 1952.
- Vaver, David (2002), Principles of Copyright, Cases and Materials, WIPO Publications.
- WIPO Copyright Treaty (WCT), 1996.
|