- ابراهیمزاده، عیسی و عبدالله آقاسیزاده، 1388، تحلیل عوامل مؤثر بر گسترش گردشگری در ناحیه ساحلی چابهار با استفاده از مدل راهبردی swot، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال اول، شمارة 1، صص 107-128.
- ابراهیمزاده، عیسی و راضیه ولاشجردی فراهانی، 1391، تحلیلی بر انگیزه گردشگران و تأثیر عامل جنسیت و درآمد بر آن، مطالعه موردی: گردشگران نوروزی شهرستان محلات، فصلنامه مطالعات شهری، دورة اول، شمارة 4، صص 1-10.
- الوانی، سیدمهدی و معصومه پیروزبخت، 1385، فرآیند مدیریت جهانگردی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
- پیرس، فلیپ، 1386، رفتار گردشگر، ترجمة حمید ضرغامبروجنی، زهره جوادیسبدانی و محمدحسن حسینی، انتشارات مهکامه، تهران.
- جاروندی، رضا و نازفر، فرقانی، 1387، مقایسه انگیزههای سفر در میان دو نسل جوان و بزرگسال مطالعه موردی مسافران شهر شیراز،پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه، شمارة 2، صص 123- 143.
- جلیلوند، محمدرضا، 1388، بررسی تأثیر تبلیغات دهانبهدهان بر جذب گردشگران خارجی شهر اصفهان، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان، اصفهان.
- حبیب پور، کرم و رضا صفری شالی، 1388، کاربرد SPSSدر تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی)، چاپ اول، انتشارات متفکران، تهران.
- حیدری، رحیم، 1387، مبانی برنامهریزی صنعت گردشگری، چاپ دوم، انتشارات سمت، تهران.
- دهدشتی، شاهرخ و مرتضی فیاضی، 1390، مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری، انتشارات مهکامه، تهران.
- رنجبریان، بهرام و محمد زاهدی، 1385، بازاریابی گردشگری، چاپ هشتم، انتشارات چهارباغ، اصفهان.
- رنجبریان، بهرام، غفاری، محمد و علیرضا امامی، 1392، شناسایی و تجزیه و تحلیل انگیزههای گردشگران خارجی جهت سفر به شهر اصفهان، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال پنجم، شمارة 17، صص 21-36.
- سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کردستان، 1394.
- شفیعیان، مهرناز، 1389، بررسی عوامل مؤثر در انتخاب مقصد گردشگری (مطالعه گردشگران ایتالیایی در ایران)، پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی گردشگری، دانشگاه تهران.
- فرجی راد، عبدالرضا و سمیه آقاجانی، 1388، تحلیلی نو پیرامون گردشگری و جدیدترین طبقهبندی آن، فصلنامه جغرافیای سرزمین، دورة ششم، شمارة 23، صص 61-72.
- قادری، اسماعیل و سیده مهسا مطهر، 1392، بررسی عامل کششی انگیزاننده در انتخاب مقصد، مقایسه مقاصد داخلی و خارجی (مطالعه موردی شهر تهران)، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شمارة 2، صص 15-29.
- علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر، رمضانزادهلسبوئی، مهدی و مجید اسمعیلی، 1394، عوامل مؤثر در انگیزه گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری با تأکید بر جاذبههای روستاهای مناطق کویری و بیابانی (مطالعه موردی: نواحی روستایی خور و بیابانک)، جغرافیا، دورة سیزدهم، شمارة 46، صص 301-321.
- کاظمی، علی، صنایعی، علی، رنجبریان، بهرام و کریم آذربایجانی، 1389، شناسایی مزیتهای رقابتی در صنعت گردشگری بهمنظور جذب گردشگران خارجی مورد مطالعه استان اصفهان، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، دورة دوم، شمارة 5، صص 93-110.
- کلانتری، عبدالحسین و محمد، فرهادی، 1387، جوان و مصرف گردشگری، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دورة اول، شمارة 2، صص 152-191.
- لومسدن، لس، 1380، بازاریابی گردشگری، ترجمة محمدابراهیم گوهریان، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
- محمودزاده، سیدمجتبی، میرهاشمی، علی، میر، مصطفی و فاطمه عنبرفروش، 1393، شناسایی و اولویتبندی عوامل انگیزشی رانشی و کششی مؤثر در توسعة گردشگری جنگ (مطالعة موردی: مناطق عملیاتی استان خوزستان)، مجلة برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال سوم، شمارة 9، صص 110-129.
- مؤمنی، منصور و علی فعال قیومی، 1386، تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، انتشارات نشر نو، تهران.
- موسوی گیلانی، سیدرضا، اسدی، حسن و سیدنصرالله سجادی، 1391، بخشبندی بازار گردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائه مدل بازار هدف، مدیریت ورزشی، دورة چهارم، شمارة 14، صص 37-59.
- نوبخت، محمدباقر و الهام پیروز، 1387، توسعه صنعت گردشگری در ایران، موانع و راهکارها، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
- نوروزی، محمدباقر، 1389، امکانسنجی جاذبههای دره توتیا (بهشت گمشده) از توابع شهرستان ملایر با هدف تبدیل آن به یک سایت گردشگری، آمایش محیط، دورة سوم، شمارة 9، صص 155-179.
- وای گی، چاک، 1382، جهانگردی در چشماندازی جامع، ترجمة دکتر علی پارسائیان و دکتر سیدمحمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
- Badaruddin, M., 2006, The psychographic analysis of Malaysian domestic travelers, Journal of Hospitality and Tourism, Vol. 2, No. 1, PP. 58-68.
- Burns, P., 1999, Tourism and anthropology, Routledge, London.
- Crompton, J., 1979, Motivations for pleasure vacations, Annals of Tourism Research, Vol. 6, No. 4, PP. 408-424.
- Dumazedier, J., 1967, World Tourism at the Millennium, Free Press, New York.
- Honer, S. & Swarbrooke, J., 1996, Marketing tourism hospitality and leisure in Europe, 1st edition, International Thomson Business Press.
- Hudman, L. E. & Hawkins, D. E., 1989, Tourism in contemporary society, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
- Kukka, M. & Erika, K., 2010, Travel behavior of different ages, University of Applied Science, Malaysia, PP. 35.
- Macintosh, R. W. & Goeldner, C. R., 1986, Principles, Practices, Philosophies, Wiley, New York.
- Martin, J. L. & Eugenio, S. J., 2010, Climate in the region of origin and destination choice in outbound tourism demand, Tourism Management, Vol. 31, PP. 744–753.
- Nancy, M. G., Kyungmi, K. & Garle, R. J., 2007, Gender and motivation for agri-tourism entrepreneurship, Tourism Management, No. 28, PP. 280-289.
- Park, B. & Yoon, Y., 2009, Segmentation by motivation in ruraltourism: A Korean case study, Tourism Management, Vol. 30, No. 1, PP. 99-108.
- 12. Sangpikul, A., 2008, Travel motivations of Japanese senior travellers to Thailand, International Journal of Tourism Research, Vol. 10, No.1, PP. 81-94.
- Siri, R., Kennon, L., Josiam, B. & Spears. D., 2012, Exploring Indian tourists motivation and perception of Bangkok, An International Multidisciplinary Journal of Tourism, Vol. 7, No. 1, PP. 61-79.
- Swarbrooke J. & Horner S., 2005, Consumer Behavior in Tourism, Elsevier.
- Swarbrooke, J. & Horner, S., 1999, Consumer behavior in tourism, Oxford.
- Wang, X. & Leou, H. C., 2015, A Study of tourism motivation, perceived value and destination loyalty for Macao cultural and heritage tourists, International Journal of Marketing Studies, Vol. 7, No. 6, PP. 83-91.
- Zhang, J. & Marcussen, H. C., 2007, Tourist motivation, market segmentation and marketing strategies, 5th Bi-Annual Symposium of the International Society of Culture, Tourism, and Hospitality Research, June 4-6, Charleston, South Carolina, USA, PP.1-4.
|