تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,507,434 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,771,148 |
امکان سنجی اجرای رویکرد نظریه یادگیری سازنده گرایی در فعالیت های یاددهی _ یادگیری دانش آموزان از دیدگاه دبیران | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 11، دوره 7، شماره 3، مهر 1395، صفحه 183-197 اصل مقاله (582.23 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2016.63465 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی امکان اجرای مولفه های سازنده گرایی با توجه به دیدگاه گروه بسیار مهم و مرتبط با موضوع یعنی معلمان می باشد. روش تحقیق از حیث اجرا توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار اندازه گیری پرسشنامه تایلر (1997)، می باشد که مشتمل بر 23 سوال است. روایی محتوایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و مشاور تایید گردیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ برابر 0.91 میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان بهارستان به تعداد 164 معلم مرد و 177 معلم زن که در سال تحصیلی 95-94 مشغول تدریس بوده اند، میباشد. به دلیل جلوگیری از افت آزمودنی از روش سرشماری استفاده شد. پرسشنامه مذکور بر روی هر یک از نمونه ها اجرا شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی )میانگین، فراوانی داده ها( و در بخش استنباطی از آزمون خیدو با استفاده از نرم افزار spss22 استفاده شد. نتایج بدست آمده از خیدو نشان داد که میزان امکان اجرای رویکرد سازنده گرایی از دیدگاه دبیران کمی از حد متوسط بالاتر است و نیز تفاوتی بین نظرات معلمان زن و مرد وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
امکان سنجی؛ نظریه یادگیری؛ سازنده گرایی؛ یادگیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 743 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 613 |