- اسکندری، مجتبی؛ پورسعید، سید مسعود (1389). «بررسی عوامل مرتبط با اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری CRM»، مجلۀ علوم انسانی، سال هجدهم، ش 10، ص 172-151.
- پورتر، مایکل (1384)، استراتژی رقابتی، ترجمۀ جهانگیر مجیدی و عباس مهرپویا، چ اول، انتشارات مؤسسۀ خدمات فرهنگی رسا، مدرس علوم انسانی، ش 10، ص 30-20.
- دهدشتی، شاهرخ؛ بابانژاد، زهره؛ پیروز، سید مرتضی (1388). «بررسی عوامل مؤثر در پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای بیمه (شرکت سهامی بیمۀ ایران)»، مجلۀ صنعت بیمه، ش 3 و 4، ص 32.
- دهمرده، نظر؛ شهرکی، علیرضا؛ لکزائی، محمود (1389). «شناسایی و رتبهبندی عوامل تأثیرگذار در فرایند پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (شرکت سهامی مخابرات استان سیستان و بلوچستان)»، مجلۀ مدیریت صنعتی، سال پنجم، ش 11، ص 100-91.
- ساعتچیان، وحید؛ حمیدرضا، صفری؛ رسولی، سید مهدی، اسکندری، عیسی؛ الهی، علیرضا (1392). «ارتباط کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان با قصد حضور این مشتریان در مراکز آمادگی جسمانی و ایروبیک (مطالعۀ موردی: شهرستان رشت)»، دوفصلنامۀ پژوهش در مدیریت ورزش و رفتار حرکتی، ش 5(21)، ص 137-126.
- سید جوادین، سید رضا؛ خانلری، امیر؛ استیری، مهرداد (1389). «مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی»، نشریۀ المپیک، سال هجدهم، ش 52، ص 54-41.
- علوی شاد، عباس؛ صنایعی، علی (1385). «نقش مدیریت روابط با مشتری (CRM) در کسب مزیت رقابتی بازارهای خدماتی (مورد مطالعه: آژانسهای مسافرتی )»، چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، ص 26.
- علیدوست قهفرخی، ابراهیم؛ کوزهچیان، هاشم؛ جلالی فراهانی، مجید؛ ترکی، مریم (1389). «بررسی و مقایسۀ رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای بدنسازی خصوصی و دولتی شهر تهران»، نشریۀ حرکت، ش 5، تخصصی مدیریت ورزشی، ص 140-127.
- کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترنگ، گری (1389)، اصول بازاریابی، ترجمۀ مهدی زارع، تهران: مدیر فردا، چ دوم، ص 19-18.
- کرامتی، محمدعلی؛ نیکزاد شهریور، مسعود (1388). «ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت نساجی»، مجلۀ علوم و تکنولوژی نساجی، سال چهارم، ش 1، ص 85-67.
- مقیمی، امین (1389). بررسی عناصر آمیختۀ بازاریابی مؤثر در جذب مشتری در سالنهای بدنسازی شهر اصفهان، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان، ص 45-22.
- مؤتمنی، علیرضا؛ جعفری، ابراهیم (1388). «بررسی زمینههای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری ایران»، مجلۀ چشمانداز مدیریت، ش 30، ص 65-49.
- مهری، علی؛ خداداد حسینی، سید حمید (1384). «طراحی مدل مزیت رقابتی برای صنعت خودرو ایران»، فصلنامۀ مدرس علوم انسانی، سال نهم، ش 2 (پیاپی 39)، ص 212-189.
- وحدانی، محسن؛ محرمزاده، مهرداد (1392)، تحلیل عوامل مؤثر در میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی شهر ارومیه، کنگرۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، نیاز نسل فردا، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران، 21 و 22 آذر، ص 11-10.
- هادیزاده مقدم، اکرم (1389). ارائۀ مدل توفیق پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری،CRM ، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه بهشتی، ص 42-25.
- هنرور، افشار؛ غفوری، فرزاد؛ فرزان، فرزام؛ شریفیان، اسماعیل (1385). «عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران»، فصلنامۀ المپیک، سال پنجم، ش 4(پیاپی 40)، ص 44-31.
- هنری، حبیب (1389). «بررسی رضایت، نیازها و مشکلات کاربران باشگاههای آمـادگی جسـمانی و ایروبیـک»، چکیـده مقالات اولین همایش علمی بینالمللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، تهران، ص 121-120.
- Ambe, I. M. (2010). “Agile supply chain: strategy for competitive advantage”.Journal of Global Strategic Management, 7, 5-17.
- Apostolopoulou, A., & Papadimitriou, D. (2004). “Welcome home”: motivations and objectives of the 2004 grand national Olympic sponsors”. Sport Marketing Quarterly, 13(4), 180-192.
- Badgett, M.; Ballou, S. and LaValle, S (2004).” Doing CRM Right: what it takes to be successful with CRM”,somers,ny IBM business consulting services,pp:81-88
- Bălan, D., Balaure, V., & Vegheş, C. (2009). “Travel and tourism competitiveness of the world’s top tourism destinations: an exploratory assessment”. Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 11(2), 979-987.
- Barney, J. B. (1991). “Firm Resources and Sustained Competitive Advantage?”Journal of Management 17 (1): 99-120. 9
- Campbell A.J.,(2003).”Creating customer knowledge competence: managing customer relationship management programs strategically”, Industrial Marketing Management 32,p p375– 383.
- Chang, Y. W., & Polonsky, M. J. (2012). “The influence of multiple types of service convenience on behavioral intentions: The mediating role of consumer satisfaction in a Taiwanese leisure” setting. International journal of hospitality management, 31(1), 107-118.
- Chen I.J. & Popovich K.(2003). “understanding customer relationship management (CRM) “,Business Process Management Journal, Vol.9,No.5 pp 415-436.
- EL-refae, B. A. A. (2012). “The Relationships between Service Quality, Satisfaction, and Behavioral Intentions of Malaysian Spa Center Customers”.International Journal of Business and Social Science, 3(1), 198-205.
- GrabnerKraeuter,S.,Moedritsscher,G.,Waiguny,M.andMussing,W.(2007). “performance Monitoring of CRM Initiatives”. IEEE Computer Society. 40th Annual Hawaii International Conference on System Science, 1-10
- Kimiloglu and Zarali,what singfiessuccess in e-CRM.(2009).”Marketing Intelligence &planning”vol.27 No.2,pp.246-267.
- Lee, J. H., Kim, H. D., Ko, Y. J., & Sagas, M. (2011).” The influence of service quality on satisfaction and intention: A gender segmentation strategy”. Sport Management Review, 14(1), 54-63.
- Mai, C. C. C., Perry, C., & Loh, E. (2014).”Integrating Organisational Change Management and Customer Relationship Management in a Casino”. UNLV Gaming Research & Review Journal, 18(2), 1.pp:1-22
- Sin, L. Y., Tse, A. C., & Yim, F. H. (2005).” CRM: conceptualization and scale development”. European Journal of Marketing, 39(11/12), 1264-1290.
- Theodorakis, N., Alexandris, K., Rodrigues, P. M. M., & Sarmento, P. J. (2004). “Measuring customer satisfaction in the context of health clubs in Portugal”.International Sports Journal. Vol. 8. No. 1. PP: 44-53.
- Toma, M., Mihoreanu, L., & Ionescu, A. (2014). “Innovation Capability And Customer Relationship Management: A Review.Economics”, Management & Financial Markets, 9(4).323-331
- Zhou, Z, K. Brown, R, J. and Dev, S, C. (2009), “Market orientation, competitive advantage, and performance: A demandbased perspective”. Journal of Business Research.10. 1027- 1034
|