تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,112,597 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,216,336 |
تحلیل رضایتمندی صاحبان کسب و کارهای روستایی شهرستان ملکان از خدمات توسعه کسب وکار | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 11، دوره 48، شماره 2، تیر 1396، صفحه 323-332 اصل مقاله (207.66 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijaedr.2017.62749 | ||
نویسندگان | ||
بابک ایمانی1؛ حجت ورمزیاری* 2؛ علی اسدی3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه روستایی، دانشگاه تهران، کرج، ایران | ||
2استادیار دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، گروه مدیریت و توسعه کشاورزی، دانشگاه تهران | ||
3استاد دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، گروه مدیریت و توسعه کشاورزی، دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
رضایتمندی صاحبان کسب و کارهای روستایی عامل مهمی در پایداری و توسعه کسب و کارهای روستایی و شکوفایی و توسعه اقتصاد روستاهاست. هدف این تحقیق تحلیل رضایت صاحبان کسب و کارهای روستایی از خدمات ارایه شده به آنان در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی بود. جامعه آماری تحقیق 120 نفر از صاحبان کسب و کارهای روستایی شهرستان ملکان بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده و با رویکرد کمی و اکتشافی انجام شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد که روایی آن توسط پانل متخصصان و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS24و تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی انجام شد. این تکنیک متغیرهای رضایتمندی از خدمات توسعه کسب و کارهای روستایی را در شش عامل؛ بیمه و تسهیلگری نهادهای دولتی و غیردولتی (41/20 درصد)، کاهش هزینه تولید (62/11درصد)، حمایت جامعه محلی و سوددهی (08/11درصد)، پایداری و تحقیق و توسعه (49/10درصد)، جاده و حملونقل (09/9 درصد) و سرمایه و تجهیزات تولید (68/8 درصد) خلاصه کرد. عاملهای شناسایی شده در مجموع 57/71 درصد واریانس رضایتمندی صاحبان کسب و کارهای روستایی شهرستان ملکان از خدمات مربوطه را تبیین کردند. | ||
کلیدواژهها | ||
خدمات؛ رضایتمندی؛ کسب و کارهای روستایی | ||
مراجع | ||
10. Hosseinzadeh bahreini, M.S. & Malekosadati, S. (2011). Institutional barriers to investment and business in Iran. Journal Bulletin Commerce, 138, 25-55(in Farsi)
11. Hosseinzadeh bahreini.M.H & Malekosadati,S.. (2011), Business investment and institutional barriers in Iran, Journal of Business Research, No5, Vol 15, No 56, pp 25-55
12. Irannezhad, M. (2006). Honoring the customer and provide top quality services- fundamental change in the administrative system of the country, Tehran, Journal of administrative change, 6 (49).pp 85-103 (In Farsi).
13. Johnston, R., & Lawrence, P. R. (1999). Beyond vertical integration–the rise of the value-adding partnership. Thompson, G.(et al.)(Eds.), Markets, hierarchies and networks, The Coordination of Social Life, Sage, London, 193-202.
14. Jyoti, J., Sharma, J., & Kumari, A. (2011). Factors affecting orientation and satisfaction of women entrepreneurs in rural India. Annals of innovation & entrepreneurship, 2(1), pp1-13
15. Kord, B.(2012). Factors associated with empowerment business Small and medium-sized service, Public management research, 5(5), -134. (in Farsi).
16. Lundstrom, A., & Stevenson, L. (2001). Entrepreneurship policy for the future Vol1of the Entrepreneurship for the Future Series. Swedish Foundation for Small Business Research, PP 1-244.
17. Mazzarol, T, Volery, T, Doss, N., & Thein, V. (1999). Factors influencing small business start-ups: A comparison with previous research, International Journal of Entrepreneurial Behavior & esearch, 5(2): 48-63.
18. Ostadzadeh, Z. (2002). Entrepreneurship, employment and development, Approach Journal, (29) 71-81.(in Farsi).
19. Saadi, H. (2013). The role of small businesses in providing the basic needs of women’s Heads of rural households in the province of Hamedan. Iran Agricultural Economics and Development Research, 44 (2). 271-282. (in Farsi).
20. Sarosa, S. (2007). The information technology adoption process within Indonesian small and medium enterprises. University of Technology, Sydney.
21. Steinle, C., & Schiele, H. (2008). Limits to global sourcing?: Strategic consequences of dependency on international suppliers: Cluster theory, resource-based view and case studies. Journal of Purchasing and Supply Management, 14(1), 3-14.
22. Syed Javadein, S., & Kymasy, m. (2006). Quality management services, publishers: knowledge look, Tehran, first edition. ( In Farsi).
Thompson, B. (2004). Exploratory and confirmatory factor analysis: Understanding concepts and applications. American Psychological Association. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 682 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 636 |