تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,521,879 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,781,443 |
تحلیل مضامین شناختی تجربه زیسته استادان در خصوص کیفیت دورههای آموزش مجازی | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 8، دوره 7، شماره 1، اردیبهشت 1395، صفحه 115-136 اصل مقاله (966.61 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2016.62594 | ||
چکیده | ||
ادراک و تجربه زیسته استادان و مدرسان از مهمترین مولفههای روانشناختی تاثیرگذار بر عملکرد آنان در فرایند یاددهی یادگیری در کلاس درس به شمار میرود. این پژوهش با درک ضرورت شناسایی ابعاد و زوایای دیدگاه شناختی استادان و مدرسان دوره آموزش مجازی دانشگاه تهران با استفاده از رویکرد شناختی ـ تفسیری، به تحلیل و بازنمایی این ادراکات، در خصوص کیفیت آموزش مجازی پرداخته است. بدینمنظور تلاش گردید تا مبتنی بر دادههای روایتی برگرفته از 11 مصاحبه نیمهساختارمند با استادان و مدرسان، ضمن درک پدیده مورد مطالعه از منظر آنان، نتایج پرمایهای تولیدشده و باورپذیری یافتهها، ارتقا یابد. مقایسه متوالی و مستمر دادهها، به استخراج و بازنمای هفت مضمون اصلی شامل «تعامل، بازخورد، انعطافپذیری، محتوا، دسترسپذیری، ارزشیابی، خلاقیت» منتج گردید. در این مقاله هر یک از هفت مضمون اصلی، با استفاده از روایتهای مشارکتکنندگان، مورد واکاوی و بازنمایی قرار گرفته شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت؛ دوره های آموزش مجازی دانشگاه تهران؛ آسیبشناسی؛ ادراک و تجربه زیسته؛ پدیدارشناسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 919 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 920 |