- بلیکی، نورمن (1392)، طراحی پژوهشهای اجتماعی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نشرنی.
- بنیفاطمه، حسین و رسولی، زهره (1390)، «بررسی میزان بیگانگی اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز و عوامل مرتبط با آن»، فصلنامة جامعهشناختی کاربردی، شمارة 41: 1- 26.
- توفیقیانفر، حسن و حسینی، احمد (1391)، «بررسی بیگانگی اجتماعی جوانان و عوامل اجتماعی مرتبط با آن»، فصلنامة مطالعات جامعهشناختی جوانان، شمارة 8: 45- 58.
- جعفری، نسترن (1393)، عوامل اجتماعی و بیگانگی تحصیلی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بجنورد، پایاننامة دورة کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
- حمدی، اکبر (1392)، بررسی جامعهشناختی بیگانگی تحصیلی در میان دانشآموزان سال سوم متوسطۀ شهرستان ملکان، پایاننامة دورة کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
- ذکایی، محمدسعید (1388)، «بیگانگی تحصیلی و دانشگاهی پژوهشی در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران»، ماهنامة جشنوارة بینالمللی فارابی، شمارة 13: 82-90.
- ذکایی، محمدسعید و اسماعیلی، محمدجواد (1390)، «جوانان و بیگانگی تحصیلی و دانشگاهی»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، شمارة 4: 55- 90.
- و اسماعیلی، محمدجواد (1393)، جوانان و بیگانگی تحصیلی و دانشگاهی، تهران: انتشارات پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- رحمانپور، سعید (1389)، بررسی میزان بیگانگی اجتماعی جوانان شهر تبریز و عوامل مؤثر بر آن، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة علوم اجتماعی، دانشگاه تبریز.
- ریتزر، جورج (1389)، مبانی نظری جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، ترجمة شهناز مسمیپرست، تهران: انتشارات ثالث.
- ساروخانی، باقر (1385)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- سازمان ملی جوانان (1380)، طرح تحقیقاتی وضعیت و نگرش جوانان ایران، تهران: انتشارات سازمان ملی جوانان ایران.
- ستوده، هدایت الله (1387)، «ناکامی آموزشی و ازخودبیگانگی» (پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن)»، فصلنامة اندیشههای تازه در علوم تربیتی، شمارة 2: 93- 115.
- سیدمن، استیون (1386)، کشاکش آراء در جامعهشناسی، ترجمة هادی جلیلی، تهران: نشرنی.
- شارع پور، محمود (1386)، جامعهشناسی آموزش و پرورش، تهران: انتشارات سمت.
- صالحنژاد، حسن (1388)، بررسی رابطۀ بین سرمایه فرهنگی و بیگانگی اجتماعی در بین دانشآموزان دبیرستانی و پیشدانشگاهی شهرستان سقز، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة علوم اجتماعی دانشگاه تبریز.
- طالبی، ابوتراب و برزگری دهج، راضیه (1391)، «بررسی چگونگی اعتماد و کنارهگیری اجتماعی در میان دانشجویان»، فصلنامة برنامهریزی رفاه و توسعة اجتماعی، شمارة 11: 131- 182.
- فاضلی، نعمتالله (1382)، «بررسی تطبیقی فرهنگ دانشگاهی ایران و بریتانیا: مطالعۀ انسانشناختی در علل ناکارآمدی آموزش دانشگاهی در ایران»، نامه انسانشناسی، شمارة 3: 93- 132.
- قانعیراد، محمدامین (1383)، «مشکلات اجتماعی توسعۀ ناموزون آموزش عالی، بیکاری دانشآموختگان و مهاجرت نخبگان»، فصلنامه رفاه اجتماعی، شمارة 15: 169-208.
- گرنفل، مایکل (1388)، مفاهیم کلیدی پیر بوردیو، ترجمۀ محمدمهدی لبیبی، تهران: انتشارات افکار.
- مجیدی، امیر (1391)، بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با بیتفاوتی اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه کردستان و دانشگاه پیامنور سنندج، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة جامعهشناسی دانشگاه سنندج.
- محسنی تبریزی، علیرضا (1381)، «بررسی انزوای ارزشی در دانشگاههای دولتی تهران»، مجلۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزشی عالی، شماره 26: 119- 182.
- موسوی، سیدکمالالدین و حیدرپورمرند، سکینه (1390)، «تحلیل جامعهشناختی بیگانگی تحصیلی دانشجویان: مطالعۀ موردی دانشگاه شاهد در سال تحصیلی 88-87»، فصلنامه علوم اجتماعی، شمارة 56: 35- 71.
- واکو وانت، لویک (1381)، پیربوردیو؛ متفکران بزرگ جامعهشناسی، ترجمۀ مهرداد میرداماد، تهران: انتشارات مرکز.
- وثوقی، منصور و ساری، محسن (1392)، «گونههای مختلف بیگانگی اجتماعی جوانان (تحقیقی در شهر تهران)»، مجلۀ مطالعات توسعۀ اجتماعی ایران، شمارة 3: 89- 106.
- Asimaki, A. and Koustouraski, G. (2014), “Habitus: An attempt at a thorough analysis of a controversial concept in Pierre Bourdieu’s theory of practice”, Social sciences, No 4: 121- 131.
- Atnafu, M. (2012), “Motivation, Social Support, Alienation from the School and their Impact on Students’ Achievement in Mathematics: The Case of Tenth Grade Students”, Ethiopian Journal of Education and Sciences, No 1: 53- 74.
- Bourdieu, p. (1988), Homo academicus, trnslated by peter collier,Stanford university press.
- Bourdieu, p. (1988), Outline of a theory pf practice, traslated by ricahrd nice, cambridge university press.
- Cecen, A. R. (2006), “School alienation: gender, socio-economic status and anger in high school adolescents”, Educational Sciences: Theory & Practice, No 3: 721- 726.
- Civitci, N. (2011), “School alienation and perceived social support as predictor of school anger in high school student”, Elementary education Online, No 10: 861- 871.
- Eric, Lee (2003), Cultural mistrust, university alienation, academic self-efficacy and academic help seeking in African American college students, ETD collection for University of Nebraska-Lincoln.PaperAAI.
- Fraser, K. Eccles, J. (1995), Academic Alienation and Adolescent’s Possible Selves: How School Experiences Shape Visions of the Future, Poster presented at the biennial meeting of the Society for Research on Child Development- Indianapolis, USA.
- Hakhoe Chi, T.K. (2004), “The influencing factors on alienation”, high school students, No 34: 45- 52.
- Jalal, S. (2011), Self-reported health and social alienation in Swedish adolescents: A cross-sectional study among high-school students in Stockholm.
- Johnson, G. M. (2005), “Student Alienation, Academic Achievement, and WebCT Use”, Educational Technology & Society, No. 8: 179- 189.
- Karen, D. R. (2014), “Jennifer E. Lansford، Anna M. Agoston and Niwako Sugimura، David Schwartz، Kenneth A. Dodge، Gregory S. Pettit، John E. Bates. Peer Victimization and Social Alienation: Predicting Deviant Peer Affiliation in Middle School”, Child Development, January/February, No 1: 124- 139.
- McDonough, P. & Polzer, J. (2012), “Habitus, hysteresis and organizational change in the public sector”, Canadian Journal of Sociology, No 4: 357- 380.
- Osin, E. (2009), "Subjective experience of alienation: Measurement and correlates”, Gesellschaft fur Logotherapie und Existenzanalyse, No 26: 16- 23.
- Rayse.L. B. signe<olstein Bjorn& krejher, svend (2008), “Aspects of Alienation And sxmpton Load Among Adoles cents”, Journal of public ltealtho, No 9: 84- 79.
- Rovai, A. P. & Wighting, M. J. (2005), “Feelings of alienation and community among higher education students in a virtual classroom”, The Internet and higher education, No 2: 97- 110.
- Tina H. & Gerda H. (2011), Alienation from School: a Problem occurring during early Adolescence. European, Educational Research Association, Faculty of Education, Austria: University of Salzburg.
- Walther, M. (2014), “Bourdieu’s Theory of Practice as Theoretical Framework”. In Repatriation to France and Germany, Springer Fachmedien Wiesbaden, No 5: 7- 23.
|