- آزادی، مهران (1387). "پیشرفت تحصیلی و روشهای تدریس در دانشجویان با سبکهای شناختی مستقل/وابسته به زمینه"، فصلنامۀ روانشناسان ایرانی، سال پنجم، ش 18، ص 126-119.
- آگاهی اصفهانی، بیتا؛ نشاطدوست، حمیدطاهر؛ نائلی، حسین (1385). "بررسی رابطۀ سبک شناختی استقلال- وابستگی میدانی با خلاقیت". مجلۀ روانشناسی 29، سال دهم، ش 2، ص 51-37.
- برهانی، حسین؛ محمدزاده، حسن؛ سادات حسینی، فاطمه (1390). "تأثیر کانون توجه و فراوانی بازخورد در اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت"، رفتارحرکتی و روانشناسی ورزشی، ش 10، ص 76-57.
- پاکیده، علی؛ شتاببوشهری، ناهید؛ حیدرینژاد، صدیقه (1392). "تأثیر سبکهای شناختی و شرایط محیطی بر اکتساب و یادداری پاس دودستی بسکتبال دانشجویان پسر"، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز، ص 72-69.
- حسینینسب، سید داوود؛ ولینژاد، یدالله (1382)."بررسی رابطۀ سبک شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و یادگیری خودنظمده با عملکرد ریاضی دانشآموزان سوم راهنمایی"، مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورۀ سوم، سال نهم، ش 3 و 4، ص 78-65.
- حجازی دینان، پریسا؛ اصلانخانی، محمدعلی؛ فرخی، احمد؛ شجاعی، معصومه (1390). "اثر دستورالعمل کانون توجه بر سینماتیک و دقت پرتاب طی یادگیری پرتاب دارت در افراد مبتدی"، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، ش 9، ص 66- 45.
- ریچارد ای مگیل (1389)."یادگیری حرکتی مفاهیم و کاربرد". ترجمۀ واعظموسوی محمدکاظم، شجاعی معصومه. انتشارات بامداد کتاب. چ سوم، ص 184، 205 و 196.
- طهماسبی، فرشید؛ اصلانخانی، محمد؛ نمازیزاده، مهدی (1388)."اثرات تمرکز توجه و تصویرسازی درونی و بیرونی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت"، نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی، (25)، 126-99.
- غفارزاده آهنگر، سودابه؛ شفیعنیا، پروانه؛ شتاب بوشهری، سیده ناهید؛ قطبی ورزنه، احمد (1392). "مقایسۀ زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبکهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه"، پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال نهم، ش 17، ص 142-131.
- قطبی ورزنه، احمد؛ ضرغامی، مهدی؛ صائمی، اسماعیل؛ ملکی، فرزاد (1391). "تأثیر سبکهای شناختی بر دقت: نقش حافظۀ کاری"، رشد و یادگیری حرکتی ورزشی، ش 10، ص 78-61.
- مارتنز رینر (1389). "روانشناسی ورزشی راهنمای مربیان"، ترجمۀ محمد خبیری، انتشارات بامداد کتاب، چ چهارم، ص 288.
- نامور، احمدرضا؛ قطبی ورزنه، احمد؛ بهرامی، علیرضا؛ اسلامجو، مجتبی (1390)."تفاوتهای مرتبط با سبکهای شناختی بر اجرای تیراندازی با اسلحۀ کلاشینکف"، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی، ص 3.
- Apitzsch E & Liu W H. (1997). "Correlation between field dependence and independence in handball shooting by Swedish national male handball players". Perceptual and Motor Skills, 84, PP: 1395–1398.
- Beilich SL, Carr T, MacMahon C, Straces JL. (2002)."When paying attention becomes counterproductive: Impact of divided versus skill focused attention on novice and experienced performance of sensor motor skills". Journal of Experimental psychology Applird. 8(1); 6-16.
- Beilich SL, Bertenthal BI, Maccoy AM, Carr TH. (2004)."Haste does not always make waste: Expertise, direction of attention and speed versus accuracy in performing sensori-motor skill". Psychonomic Bulletin &Reviw. 11; 372- 379.
- Borich, G D., &Tombari, N. L. (1995). "Educational Psychology". New York: Hurper Collins college publishers. 223-226.
- Bosachi S, Innerd W & Towson S. (1997). "Field independence dependence and self-esteem in preadolescents: Does gender make a difference?". Journal of youth and adolescence, 26(6), PP: 691-703.
- Black, C. B., & White, D. L. (2000). "Can observational practice facilities error recognition and movement production". Research for Quarterly Exercise and Sport, 4, PP: 331-334.
- Ford P, Hodges N J, Williams A M. (2005). "Online attentional - focus manipulations in a soccer- dribbling task implications for the proceduralization of motor skills". Journal of motor behavior. 37 (5); 386-394.
- Ghotbi A.V&hamari, A., Saemi E, Zarghami M. (2011)."Individual differences in working memory and motor performance: A cognitive style approach". American Journal of Psychological 7(1); PP: 31-42.
- Liu W &Chepyator-thamson, J. R. (2009). "Fieldependence-independence and physical activity engagement among middle school students". Journal of Physical Education and sport Pedagogy, 14(2), 125-136.
- Liu W, Chepyator-Thomson, J. R. (2008)."Associations among field dependence-independence, sports participation, and physical activity level among school children". Journal of Sport Behavior, 31 (2), PP: 130-146.
- Lohse KR, Sherwood DE, Healy AF. (2010)."How changing the focus of attention affects performance, kinematics, and electromyography in dart throwing". Human Movement Science. 29, 542-555
- Marchant D, Clough P, Crawshaw M. (2007)."The effects of attentional focusing strategies on novice dart throwing performance and their task experiences". International Jornal of sport and Exercise Psychology. 5; 291-303.
- Maddox M D, wulf G, wright D L. (1999). "The effect of an internal vs. external focus of attention on the learning of a tennis stroke". Journal of exercise psychology. 21;878
- Palladino P, Poli P, Masi G &Marcheschi M. (1997). "Impulsive reflective cognitive style and emotion in adolescence". Perceptual and Motor Skills, 84 (1-2), PP: 47-57.
- Perkins - Ceccato N, Passmore S.R, Lea T.D. (2003)."Effects of focus of attention depend on golfers skill". Journal of sport sciences. 21; 539-600.
- Robertson IT. (1985). Human information processing strategies and styles. Behavioral and Information Technology, 4:19–29.
- Raviv S&Nabel N. (1988). "Field dependence–independence and concentration as psychological characteristics of basketball players". Perceptual and Motor Skills, 66, PP: 831–836.
- Raviv S&Nabel N. (1990). "Relationship between two different measurements of field Dependence and athletic performance of adolescents". Perceptual and Motor Skills, 70, PP: 75-81.
- Wulf G. (2007)."Attention focus and motor learning: A review of 10 years" of research, E-Journal Bewegung and Training,1(2), 4-14.
- Wulf G, McNevin N.H&Shea C H. (2001). "The automaticity of complex motor skill learning as a function of attentional focus".The Quarterly Journal of Experimental Psychology, 54,1143-1154
- Wulf G, McConnel N, Gärtner M, Schwarz A. (2002)."Enhancing the learning of sport skills through external-focus feedback".Journal of motor behavior; 34(2):171-182.
- Witkin H A&Goodenough D R. (1981). "Cognitive styles: Essence and origins: Field dependence and field independence".New York: International Universities Press. 220-227.
- Witkin HA, goodenoughD.R&Oltman P K.(1979)."Psychological differentiation: Current Status". Journal of Personality and Social Psychology, 37, PP: 1127-1145.
- Witkin H A, Oltman P, Raskin E& Karp S. (1971). "A manual for the embedded figures test". Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press. 18-21.
- Yan JH. (2010). "Cognitive styles affect choice response time and accuracy". Personality and Individual Difference (in press). 82-84.
- Zachry T, Wulf G, Mercer J, Bezodis N. (2005). "Increased movement accuracy and reduced EMG activity as the result of adopting an external focus of attention".Brain research bulletin. 67; 304- 309.
- Zarghami M, Saemi E, Fathi I. (2012)."External focus of attention enhances Discus throwing performance". Kinesiology 44. 1:47-51.
|