- الهی، علیرضا (1387). موانع و راهکارهای توسعۀ اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران، رسالۀ دکتری تربیت بدنی، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران، ص 1.
- الهی، علیرضا؛ سجادی، نصرالله؛ خبیری، محمد؛ ابریشمی، حمید (1388). «موانع موجود در توسعۀ جذب درآمد حاصل از حمایت مالی صنعت فوتبال ایران»، نشریۀ مدیریت ورزشی، ش 1، ص 202-189 .
- خبیری، محمد (1383). «مقایسۀ وضعیت باشگاههای لیگ حرفهای فوتبال با معیارهای یوفا و باشگاههای منتخب از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، امارات و ترکیه»، طرح پژوهشی، پژوهشکدۀ تربیت بدنی، ص 34- 15.
- رضائی، شمسالدین (1392). طراحی مکانیسمهای مؤثر تجاریسازی باشگاههای فوتبال ایران، رسالۀ دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، ص 155.
- رضائی، شمسالدین (1395). اقتصاد ورزش، اوقات فراغت و گردشگری، انتشارات دانشگاه ایلام، چ اول، ص 76-75.
- رمضانی، رضا (1387). اقتصاد و سرمایهگذاری در ورزش: مطالعۀ موردی فوتبال، سازمان تربیت بدنی، ص 177.
- سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران (1382). طرح جامع ورزش کشور، مطالعات تفصیلی توسعۀ ورزش حرفهای، ص 234.
- سازمان لیگ فوتبال (1388). «ضوابط شرکت در لیگ قهرمانان»، نشریۀ سازمان لیگ فوتبال، ش نهم، ص 5.
- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور (1383). قانون برنامۀ چهارم توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران(1388- 1384)، ص 177.
- سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (1385). ابلاغشده توسط مقام معظم رهبری، مورخ 10 تیرماه 1385، ص 87.
- صلصالی، مهوش؛ پرویزی، سرور؛ ادیبحاجباقری، محسن (1382). روشهای تحقیق کیفی، تهران، نشر و تبلیغ بشری، ص44.
- عسگری، حشمتالله؛ درویشی، باقر (1390). اقتصاد خرد(1)، انتشارات دانشگاه ایلام، چ اول، ص 8.
- عسکریان، فریبا (1383). بررسی وضعیت اقتصادی صنعت ورزش ایران در سالهای 1380 -1377، (با تکیه بر GDSP)، رسالۀ دکتری، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، ص 117.
- علیزاده، امیر.(1391). «تقابل دو سیستم»، نشریۀ چشمانداز فوتبال، سال اول، ش 2، ش هجدهم پیاپی، ص43.
- فدراسیون بینالمللی فوتبال(فیفا)، اساسنامۀ فیفا، مادۀ 72 و بند 49، ص56.
- فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (1386). اساسنامۀ فدراسیون، تدوین هیأت رئیسۀ انتقالی و مصوب هیات دولت، نشر بیان آزادی، چ اول، خرداد1386، ص112.
- فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، آییننامۀ سازمان لیگ حرفهای فوتبال، مادۀ 13، ص 23.
- کاظم، محمد (1381). فوتبال در بورس و بورس در فوتبال، تهران، چ اول، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ص 96.
- متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصول 44، 110 و 175 قانون اساسی، ص 113- 64.
- معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور، (1389). قانون برنامۀ پنجم توسعۀ جمهوری اسلامی ایران( 1394- 1390)، ص 321.
- سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری، قانون حمایت مؤلفان، مصنفان و هنرمندان؛http://honari.farhang.gov.ir/fa/rules/rule8
- Deloitte and Touché (2009). “Football money league, the reign in Spain”, www.deloitte.com/dtt/press_release.
- Fairley, Sheranne. Kellett, Pamm. (2013), Branding and positioning Australian rules football for participation growth in North America, Sport Management Review 16 (2013),pp. 397–406.
- Lucas, Gortazar. (2012), broadcasting rights in football leagues and TV competition, Master Thesis CEMFI No. 1202, pp.143.
- Mattos, César. (2012), Broadcasting Football Rights in Brazil: The Case of Globo and “Club of 13” in the Antitrust Perspective, Est. Econ., São Paulo, vol. 42, n.2, pp. 337-362.
- Morrow, S. (2004). The new business of football, MCMILAN Press LTD, first published, pp. 114- 132.
- Rashidian A, Eccles MP, Russell I. (2008). Falling on stony ground? A qualitative study of implementation of clinical guidelines' prescribing 2008; 85(2), pp.148-161.
- Scott, M. Hill, brad. Zakus, Dwight H. (2012), When the home team is not featured: Comparison of two television network commentaries during broadcasts of the 2006 FIFA World Football Cup, Sport Management Review 15 (2012), pp. 23–32.
- Strelize, Benadie (2005). “Relationship in sport sponsorship: marketing perspective”, unpublished doctoral degree dissertation, faculty of management, University of Johannesburg, pp. 213.
- Turner, Paul. (2011), Regulation of professional sport in a changing broadcasting environment: Australian club and sport broadcaster perspectives, Sport Management Review 15 (2012), pp. 43-59.
- Yavari, Saman. Veisi, Korosh, Rezaei, shamseddin. (2015). Relationship between internal marketing and customer ordination in administration of youth and sports in the west country of Iran with providing a model, international journal of sport studies. Vol., 5(7), pp 876-881.
|