![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,688,451 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,917,583 |
بررسی و مقایسه یادگیری ضمنی و پیشرفت تحصیلی در کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 3، دوره 7، شماره 1، اردیبهشت 1395، صفحه 41-56 اصل مقاله (895.23 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2016.58190 | ||
چکیده | ||
با توجه به تعاملات موجود در کلاس های چندپایه، هدف تحقیق حاضر مقایسه ترکیبهای متفاوت کلاسی در سه گروه از دانش آموزان کلاس چهارم چندپایه از نظر میزان یادگیری ضمنی با پیشرفت تحصیلی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دبستان های دولتی شهرستان پیرانشهر بودند که سه گروه 16 نفری متشکل از 8 دختر و 8 پسر به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. تحقیق به شیوه علی _ مقایسه ای انجام شد. برای جمع آوری دادهها از چهار آزمون محقق ساخته در دروس ریاضی و علوم پایههای چهارم و پنجم استفاده شد. دادههای گردآوری شده با کمک شاخصهای آمار توصیفی، همچنین تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس های چندپایه تفاوت معنادار وجود ندارد. یافتههای دیگر تحقیق نشان داد که بین میزان یادگیری ضمنی در سه گروه تفاوت معناداری وجود دارد و این تفاوت به نفع دانش آموزان گروه چهارم با پنجم است. همچنین بین پیشرفت تحصیلی ناشی از یادگیری ضمنی در دختران و پسران تفاوت معناداری مشاهده نشد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری ضمنی؛ پیشرفت تحصیلی؛ کلاس چندپایه؛ دوره ابتدایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,606 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,717 |