Abisamra, N. (2003). An Analysis of Errors in Arabic Speakers’ English Writings. American University of Beirut.
Alshormani, M.Q. (2010). Syntactic Errors Commited by Arab Learners of English: Classifications and L1 and L2 Sources. India: University of Hyderabad.
Bhela, B. (1999). Native Language Interference in Learning a Second Language: Exploratory Case Studies of Native Language Interference with Target Language Usage. International Education Journal vol1, No1.22-31.
Els Van, T. et al. (1984). Applied Linguistics and The Learning and Teaching of Foreign Languages. London: Edward Arnold.
Fisiak, J. (1985). Contrastive Linguistics and the Language Teacher. Oxford: Pergamon press Ltd.
Fries, C.C. (1945). Teaching and Learning of English as a Foreign Language. Ann Avbor: University of Michigan Press.
Gomez, G.E. and Asilah, A.V. (2011). Error Production Provoked by Syntactic Transfer and the Analysis of Possible Causes in EFL Pre Intermediate Students. Technological university of Pereira.
Keshavarz, M. (1999). Contrastive Analysis and Error Analysis. Tehran: Rahnama.
Lado, R. (1957). Linguistics Across cultures. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Lee, W.R. (1968). Thoughts on contrastive linguistics in the context of foreign language teaching, Alatis (ed.). 185-194.
Mukattash, L. (1984). Contrastive analysis, error analysis, and learning difficulty. Contrastive Linguistics: Prospects and Problems, 22.
Oller, J.W. and Ziahosseiny, S.M. (1970). The contrastive analysis hypothesis and spelling errors. Language learning (20): 183-189.
Prator, Clifford H. (1967). Hierarchy of Difficulty: Unpublished Classroom Lecture.
Richards, J. (2002). 30 years of TESOL: A personal reflection. RELC Journal 33, 21-36.
Richards, J.C. and Rodgers, T. (1986). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press.
Stockwell, R., Bowen and Martin, J.W. (1965). The Grammatical structures of English and Spanish. Chicago, University of Chicago Press.
Wardhaugh, R. (1970). The Contrastive Analysis Hypothesis.TESOL Quarterly 4:120-130.
Weinreich, M. (1953). Languages in contact. Linguistics Circle of Newyork.
Whitman, R.L. (1970). Contrastive analysis: Problems and procedures. Language learning 20:191-197.
Yarmohammadi, L. (2001). A Contrastive Analysis of Persian and English. Payame Noor University.
Zia’Hosseini, M. (2009). Contrastive Analysis of Persian and English and Error Analysis, 3rd Edition. Tehran: Rahnama.
- انوری، ح. و احمدیگیوی، ح. (1370). دستورزبان فارسی 2، تهران: انتشارات فاطمی.
- جلاییپیکانی، م. (1387). دراسة الأخطاء التعبیریة التحریریة عند طلاب العربیة من الناطقین بالفارسیة. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه اصفهان.
- جلایی، م. (1387). بررسی رویکرد ارتباطی در تدریس ادبیات معاصر عربی به دانشجویان ایرانی. پایاننامة دکتری دانشگاه اصفهان.
- حسینی، س.ع. (1371). ترجمه و شرح مبادی العربیه. جلد4. قم: انتشارات دارالعلم.
- رئیسی، ل. (1388). بررسی خطاهای فراگیران زبان عربی درترجمة «که» به عربی، پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه اصفهان.
- رادمنش، س.م. (1386). نحو برای دانشجو. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
- زرکوب، م. (1388). فن ترجمه. اصفهان: انتشارات مانی.
- فرهادی، م. (1379). بررسی مشکلات نگارش فارسی دانشآموزان عربزبان جنوب ایران از طریق تجزیهوتحلیل خطاهای واژگانی و نحوی نوشتههای آنان. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه شیراز.
- فرشیدورد، خ. (1382). دستورمفصل امروز. تهران: انتشارات سخن.
- گلهداری، م. (1387). «تحلیل خطاهای نوشتاری زبانآموزان غیرایرانی». مجموعه مقالات سمینار آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. تهران: کانون زبان ایران: 343-365.
- گنجی، ن. و جلایی، م. (1387). «التداخل اللغوی و تاثیره فی الاخطاء الکتابیه لطلاب اللغه العربیه من الناطقین بالفارسیه». مجله الجمعیه الایرانیه للغه العرب هوآدابها فصیله محکمه، (10)77-99.
- میرحاجی، ح.ر.، متقیزاده، ع. و ستاریان، م. (1389). عربی (2)-1/224. تهران: شرکت چاپ و نشرکتابهای درسی ایران.
- محمدی، ح. (1390). زبان قرآن نحو متوسطه. قم: انتشارات دارالعلم.
- مشکوهالدینی، م. (1390). دستورزبان فارسی واژگان وپیوندهای ساختی. تهران: انتشارات سمت.
- میردهقان، م. (1380). آموزش زبان فارسی به اردوزبانان و زبان اردو به فارسیزبانان. تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
- وفایی، ع. (1391). دستورتطبیقی (فارسی- عربی)، تهران: انتشارات سخن.
|