- اشمیت، ریچارد.ای. (1388). "یادگیری حرکتی و اجرا". (مهدی نمازیزاده و محمدکاظم واعظ موسوی، مترجم). تهران: سازمان مطالعه تدوین (سمت). ص67-30.
- اشمیت، آر. ریسبرگ، کریگ.ای. (1390). یادگیری و عملکرد حرکتی (رویکرد یادگیری مبتنی بر موقعیت). (علی حسین ناصری و رسول حمایتطلب، مترجم). تهران: نشر علم و حرکت.ص100-50.
- اشمیت، ریچارد.ای. لی، تیموتی. (1391). "یادگیری و کنترل حرکتی"، (رسول حمایتطلب و عبدالله قاسمی، مترجم). تهران: علم و حرکت. ص150-146.
- اشمیت، ریچارد.ای. لی، تیموتی. (1387). کنترل و یادگیری حرکتی با تأکید رفتاری. (احمد فرخی، عباس بهرام و حسن خلجی، مترجم). تهران: انتشارات نرسی. ص150-60.
- اقدسی، محمّدتقی. ترابی، فرناز. طوبی، نسرین. (1392). "مقایسۀ تأثیر خودگفتاری آموزشی بر عملکرد و یادگیری پرتاب دارت دختران در اواخر کودکی و دورۀ نوجوانی". رفتار حرکتی. ص 96-83.
- رضایی، فاطمه. و فرخی، احمد. (1388). "اثر خودگفتاری آموزشی بر اجرای مهارتهای حرکتی ساده و پیچیدۀ دانشجویان تربیت بدنی". رشد و یادگیری حرکتی – ورزشی. ص140-126.
- 7. رضایی، فاطمه. فرخی، احمد. باقرزاده، فضلالله. (1391).اﺛﺮﺧﻮدﮔﻔﺘﺎری اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﺑﺮ اﺟﺮای ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﺣﺮﻛﺘﻲ ﺳﺎدهو ﭘﻴﭽﻴﺪۀ ﺑﺴﻜﺘﺒﺎل. رﺷﺪ و ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﺣﺮﻛﺘﻲ - ورزﺷﻲ. ص 44-29.
- شریعتی، امیر. فاضل کلخوران، جمال. (1392). ﺗﺄﺛﻴﺮ اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺧﻮدﮔﻮﻳﻲ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﻌﺎدﻟﻲ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان ﺳﺎﻟﻢ. رشد و ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﺣﺮﻛﺘﻲ-ورزشی. ص 133-119.
- طهماسبی بروجنی، شهزاد. شهبازی، مهدی. و ایزانلو، زهرا. (89). "تاثیر خودگفتاری آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارتهای پاس و شوت بسکتبال". رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی. ص 106-91.
- مارتنز، راینز. (1378). "روانشناسی ورزشی (راهنمای مربیان) ". (محمد خبیری، مترجم). تهران: بامداد کتاب. ص 265.
- مگیل، ریچارد.ای. (1389). یادگیری حرکتی (مفاهیم و کاربرد).(محمّدکاظم واعظ موسوی و معصومه شجاعی، مترجم). تهران: بامداد کتاب. ص 333-185.
- مکموریس، تری. (1386). اکتساب و اجرای مهارت های ورزشی. (رسول حمایتطلب، مترجم). تهران: بامداد کتاب. ص 104.
- ویرو، اتکو. و ویرو، مهیس. (1386). "پایش بیوشیمیایی تمرین های ورزشی". (عباسعلی گایینی. ولیالله دبیدی روشن. محمّد فرامرزی. سیروس چوبینه و امیرحسین حقیقی، مترجمان) تهران: سازمان مطالعه تدوین (سمت). ص 113-112.
- Boroujeni, S. T., & Ghaheri, B. (2011). "The effect of motivational self-talk on reaction time". Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, Pp: 606-610.
- Bunker, L., Williams, J. M., & Zinsser, N. (1993). "Cognitive techniques for improving performance and building confidence". Applied sport psychology: Personal growth to peak performance, 2(1), Pp: 225-242.
- Chang, Y.-K., Ho, L.-A., Lu, F. J.-H., Ou, C.-C., Song, T.-F., & Gill, D. L. (2014). "Self-talk and softball performance: The role of self-talk nature, motor task characteristics, and self-efficacy in novice softball players". Psychology of Sport and Exercise, 15(1), Pp: 139-145.
- Chroni, S., Perkos, S., & Theodorakis, Y. (2007). "Function and preferences of motivational and instructional self-talk for adolescent basketball players". Athletic Insight, 9(1), Pp: 19-31.
- Dana, A., Shirazi, R. R., Jalili, F., & Zamanian, F. (2011). "The Effect of Instruction and Motivational Self Talk on Performance and Retention of Discrete and Continuous Motor Tasks". Australian Journal of Basic & Applied Sciences, 5(8), Pp: 40-53.
- Edwards, C., Tod, D., & McGuigan, M. (2008). "Self-talk influences vertical jump performance and kinematics in male rugby union players". Journal of sports sciences, 26(13), Pp: 1459-1465.
- Field, a. (2009). "Discovering statistics using spss(and sex and drugs and rock ’n’ roll) " (third edition ed.) .los angeles: Sage. P: 42.
- Hardy, J. (2006). "Speaking clearly: A criticalreview of the self-talk literature". Psychology of Sport and Exercise, 7(1), Pp: 81-97.
- Hardy, J., Hall, C. R., Gibbs, C., & Greenslade, C. (2005)."Self-talk and gross motor skill performance: An experimental approach". Athletic Insight, 7(2), Pp: 43-54.
- Johnson, J. J., Hrycaiko, D. W., Johnson, G. V., & Halas, J. M. (2004). "Self-talk and female youth soccer performance". Sport Psychologist, 18(1), Pp: 44-59.
- Kolovelonis, A., Goudas, M., & Dermitzaki, I. (2011). The effects of instructional and motivational self- talk on students’ motor task performance in physical education. Psychology of Sport and Exercise, 12(2), Pp: 153-158.
- Landin, D., & Hebert, E. P. (1999). "The influence of self-talk on the performance of skilled female tennis players . "Journal of Applied Sport Psychology, 11(2), Pp: 263-282.
- Makizako, H., Kaneko, F., Aoki, N., & Ihira, H. (2013). "Age-related Differences in Reaction Time Responses under Simple-and Dual-task Conditions in Middle-aged Ski Marathon Amateur Males". International Journal of Sport and Health Science, 11(0), Pp: 33-38.
- Mellalieu, S., & Hanton, S. (2008). "Advances in applied sport psychology: A review": Routledge. Pp: 102-113.
- Nideffer, R. M., & Sharpe, R. C. (1993). "Attention control training". Handbook of research in sport psychology, Pp: 542-556.
- Theodorakis, Y., Hatzigeorgiadis, A., & Chroni, S. (2008). "Self-talk: It works, but how? Development and preliminary validation of the functions of self-talk questionnaire". Measurement in Physical Education and Exercise Science, 12(1), Pp: 3-10.
- Weinberg, R. S., & Gould, D. (2011). "Foundations of sport and exercise psychology": Human Kinetics. Pp: 363-393.
- Weinberg, R., Miller, A., & Horn, T. (2012). "The influence of a self-talk intervention on collegiate cross-country runners". International Journal of Sport and Exercise Psychology, 10(2), Pp: 123-134.
- Zinser, N., Bunker, L., & Williams, J.M. (2001). "Cognitive techniques for building confidence and enhancing performance".In Williams, J.M. (ed.), Applied Sport Psychology: Personal Growth to Peak Performance (4th Ed.). Mountain View, CA: Mayfield Publishing Co. Pp: 349-381.
- Zourbanos, N., Hatzigeorgiadis, A., Bardas, D., & Theodorakis, Y. (2013). "The Effects of Self-Talk on Dominant and Nondominant Arm Performance on a Handball Task in Primary Physical Education Students". Sport Psychologist, 27(2), Pp: 171-176.
|