تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,114,444 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,218,187 |
بررسی رابطه ی تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی با خودکارآمدی دانش آموزان نابینا | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 3، مهر 1394، صفحه 1-18 اصل مقاله (449.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2015.55042 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی با خودکارآمدی دانشآموزان نابینای مقطع دبیرستان شهر تهران است. به این منظور ۱۲۹ دانشآموز (۳۶ دختر، ۹۳ پسر) از مدارس نابینایی شهر تهران با نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش، از سه پرسشنامه تجربه رایانه (راستورن و همکاران، ۲۰۰۴)، مهارت های اجتماعی (گرشام و الیوت، ۱۹۹۰) و خودکارآمدی (شرر و همکاران، 1982) استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی توانایی پیشبینی خودکارآمدی دانشآموزان نابینا را دارد. همچنین بین دختران و پسران نابینا در هر یک از متغیرهای تجربه رایانه، مهارتهای اجتماعی و خودکارآمدی تفاوت معناداری مشاهده نشد | ||
کلیدواژهها | ||
تجربه رایانه؛ مهارت های اجتماعی؛ خودکارآمدی؛ دانش آموزان نابینا | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,473 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 599 |