- اردلان، محمدرضا؛ قنبری، سیروس؛ نصیری ولیک نبی، فخرالسادات و بهشتی راد، رقیه (1392). نقش رهبری خدمتگزار در ارتقای اعتماد سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی شناختی، فصلنامۀ مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال سوم، شمارۀ 4، صفحات 143-168.
- ازکیا، مصطفی و فیروزآبادی، احمد (1387). بررسی رابطۀ سرمایۀ اجتماعی در انواع نظامهای بهرهبرداری از زمین و عوامل مؤثر بر تبدیل بهرهبرداریهای دهقانی و تعاونی، نامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ 33، صفحات 98-76.
- آخربین، پیمان؛ زاهدبابلان، عادل و نقیزاده، عباس (1393). رابطۀ سبک رهبری خدمتگزار و یادگیری سازمانی با اشتیاق شغلی پرستاران، مجلۀ توسعۀ پژوهش در پرستاری و مامایی، دورۀ پانزدهم، شمارۀ یک، صفحات 91-98.
- بختیاری نصرآبادی؛ حسنعلی، رجاییپور؛ سعید، سلیمی، قربانعلی؛ طاهرپور، فاطمه و پرتویی، محمد (1387). بررسی رابطۀ بین ماهیت شغل و رضایت شغلی، پژوهشنامۀ مدیریت اجرایی،9 پیاپی 33: صفحات 57-76.
- حسین پور، داود و آهوپای، مریم (1392). تأثیر سبک رهبری خدمت گزار و سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی، فصلنامۀ مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، شمارۀ 70، صفحات 135-149.
- حضرتی صومعه، زهرا و ابوالحسن تنهایی، حسین (1388). بررسی نظری پژوهشهای سرمایۀ اجتماعی در جامعۀ ایران، فصلنامۀ علوم رفتاری، صفحات 29-52.
- خائف الهی، احمدعلی؛ تقی نوروزی، محمد و دانایی فرد، حسن (1388). تبیین الگوی اثربخشی سازمانهای دولتی ایران بر اساس نقش رهبری خدمتگزار، فصلنامۀ مدرس علوم انسانی، دورۀ 13، شمارۀ 2، صفحات 65-87.
- خرازی، سیدکمال؛ میرکمالی، سیدمحمود و ترکی، علی (1392). رهبری خدمتگزار سازمان و رضایت شغلی کارکنان، فصلنامۀ چشمانداز مدیریت دولتی، شمارۀ 14، صفحات 87-103.
- درانی، کمال و رشیدی، زهرا (1387). بررسی تعاریف، مفاهیم و چگونگی ایجاد سرمایۀ اجتماعی (با تأکید بر اعتماد اجتماعی)، ماهنامۀ مهندسی فرهنگی، شمارۀ 17-18.
- سالاری، سمیه (1389). بـررسی رابطۀ رهبری خدمـتگزار با تعهد سـازمانی کارکنان دانشگاه اصـفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
- سلطانزاده، وحید؛ قلاوندی، حسن و فتاحی، مسلم (1391). بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز، فصلنامۀ مدیریت منابع انسانی، سال چهارم، شمارۀ 2، صفحات 125-145.
- طاوسی، علیرضا (1393). رابطه رهبری هوشمند با مؤلفههای سازمان یاددهنده از نظر کارشناس مسئولان ادارۀ کل آموزش و پرورش استان قم، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه.
- عباسپور، عباس (1381). مقایسۀ کارکردهای منابع انسانی دانشگاه با کارکردهای مدیریت راهبردی را بهبودی منابع انسانی، مجلۀ دانش مدیریت، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، سال پانزدهم، شمارۀ 58، صص 106-85.
- عبدیپور، کامران؛ زردشتیان، شیرین؛ عباسی، همایون و فرزی، حامد (1392). رابطۀ سبک رهبری خدمتگزار با خلاقیت فردی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان لرستان، نشریۀ پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، شمارۀ 6، صص 29-37.
- فقیهی، ابوالحسن و فیضی، طاهره (1386). سرمایۀ اجتماعی در سازمانها، پیک نور، سال سوم، شمارۀ سوم، صص 11-21.
- قلاوندی، حسن؛ سلطانزاده، وحید و بهشتی راد، رقیه (1392). الگوی علّی روابط بین رهبری خدمتگزار، معنویت در محیط کار و سرمایۀ اجتماعی، فصلنامۀ مدیریت اجرایی، سال پنجم، شمارۀ نهم، صص 107-129.
- قلاوندی، حسن؛ سلطانزاده، وحید، امیری، علی رضا (1390). پیشبینی مؤلفههای رفتارشهروندی سازمانی دبیران بر اساس ویژگیهای رهبری خدمتگزار مدیران در مدارس متوسطه شهر نقده، اندیشههای نوین تربیتی، دورۀ 7، شمارۀ 4، صص 139-160.
- قلیپور، آرین؛ پورعزت، علیاصغر و حضرتی، محمود (1388). بررسی تأثیر رهبری خدمتگزار بر اعتماد سازمانی و توانمندسازی در سازمانهای دولتی، نشریۀ مدیریت دولتی، دورۀ 1، شمارۀ 2، صص 118-103.
- قلیچ لی، بهروز و مشبکی، اصغر (1385). نقش سرمایۀ اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری: مطالعه موردی دو شرکت خودرو سازی ایرانی، فصلنامۀ مدیریت دانش، سال 19، شمارۀ 75، صص 125-147.
- محمدی، فرشته؛ حضرتی، محمود و جعفری، احمد (1392). بررسی رابطۀ معنویت در محیط کاری و ادراک کارکنان از رهبری خدمتگزار، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال ششم، شمارۀ بیستم، صص 145-164.
- موحد، مجید؛ عنایت، حلیمه و پورنعمت، آرش (1387). بررسی رابطۀ میان سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی زنان، پژوهشنامۀ علوم انسانی و اجتماعی، نیمه اول، صص 162-190.
- موغلی، علیرضا؛ حسینپور، اکبر و حسن پور، محمد (1388). بررسی ارتباط بین توانمندسازی و تعهد کاری کارکنان در مناطق نوزدهگانۀ سازمان آموزش و پرورش تهران، نشریۀ مدیریت دولتی، دورۀ 1، شمارۀ 1، صص 132-119.
- میرزایی، هادی (1392)، بررسی رابطۀ بین سبک رهبری خدمتگزار مدیران و تعهد سازمانی کارکنان بانک ملی استان سمنان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
- نصراصفهانی، مهدی و نصراصفهانی، علی (1389). طراحی مدل رهبری خدمتگزار بر اساس دیدگاه امام علی (ع) و مقایسۀ آن با نظریات اندیشمندان غربی، منهاج، سال ششم، شمارۀ یازدهم، صص 143-166.
- وحیدا، فریدون؛ کلانتری، صمد و فاتحی، ابوالقاسم (1383). رابطۀ سرمایۀ اجتماعی با هویت اجتماعی دانشجویان: مطالعۀ موردی یازده دانشگاه دولتی در شهر تهران، پژوهش علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 17(2)، صص 92-59.
- هوشیار، مهرداد (1391)، بررسی تاثیر رهبری خدمتگزار بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان (مطالعۀ موردی بانک ملت)، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز تهران.
- یوسفی سعیدآبادی؛ رضا، حسنزاده، رمضان و اسماعیل تبار، فاطمه (1389). رابطۀ رهبری خدمتگزار و کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمان بیمۀ خدمات درمانی تهران، فصلنامۀ تحقیقات مدیریت آموزشی، شمارۀ سوم، صص 32-46.
- Andersen, J.A., (2009). When a servant –leader comes Knocking, leadership & Organization Development Journal, 30(3). 310- 330.
- Andre, F., and Lantu, D.C. (2014). Servant Leadership and Human Capital Management: Case Study in Citibank Indonesia, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 169, (20); 303-311.
- Araya,R., Dunstan,F., Playle,R., Thomas,H., Palmer,S., and Lewis,G., (2006). Perceptions of social capital and the built environment and mental health, Social Science & Medicine, 62, 3072–3083.
- Borgonovi,F., (2010). A life-cycle approach to the analysis of the relationship between social capital and health in Britain, Social Science & Medicine,71, 1927e1934.
- Brune,N,E., and Bossert,T., (2009). Building social capital in post-conflict communities: Evidence from Nicaragua, Social Science & Medicine, 68.885–893.
- Carpiano,R.M., (2008). Actual or potential neighborhood resources and access to them: Testing hypotheses of social capital for the health of female caregivers, Social Science & Medicine, 67, 568–582.
- Dennis,R.S. (2004). Servant leadership theory: Development of the servant leadership theory assessmentinstrument. A Dissertation presented in Partial fulfillment of the requirement for the degree Doctor of Philosophy.
- Engstrom,K., Mattsson,F., Jarleborg,A., Hallqvist,J., (2008). Contextual social capital as a risk factor for poor self-rated health: A multilevel analysis, Social Science & Medicine, 66, 2268-2280.
- Freeman A, W. (2004).Introduction: Focus on family Involvement as an extension of servant Leadership at Living ston college. The Negro Educational Review. 55(1), 6-16.
- Fridell, M.; Newcom, R. and Messner, P.E., (2009). Discriminate analysis gender public school principal servant leadership difference, leadership & Organization Development Journal, 30(8), 722-736.
- Fujisawa,Y., Hamano,T., and Takegawa,S., (2009). Social capital and perceived health in Japan: An ecological and multilevel analysis, Social Science & Medicine, 69, 500 –505.
- Greenleaf,R,K., (1991). Servant Leadership:A Journey into the Nature of Legitimate Power and Greatness, Paulist Press, New York.
- Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Second Edition, New York: The Guilford Press.
- Laub, J. A., (1999). Assessing the servant organization: development of the servant Organizational leadership assessment (SOLA) instrument, E. D. dissertation, Florida Atlantic university.
- Liden,R.C., Wayne,S.J., Zhao,H., and Henderson, D. (2008). Servant leadership: Development of a multidimensional measure and multi -level assessment, The Leadership Quarterly,19. 161–177
- Mayer,A. (2008). Review confirms work Place Counseling Reduces stress. British medical Journal. 322: 637.
- Mittal,R., and Dorfman, P. (2012). Servant leadership across cultures, Journal of World Business,1-16.
- Mohan,J., Twigg,L., Barnard,S., Jones,K., (2005). Social capital, geography and health: a small-area analysis for England, Social Science & Medicine, 60, 1267–1283.
- Russell,R.F. and Stone, A.G., (2002). A review of and servant leadership attributes: developing & practical model, leadership & Organization Development Journal, 23(3), 145- 157.
- Schultz,J., O’Brien,A.M., Tadesse,B., (2008). Social capital and self-rated health: Results from the US 2006 social capital survey of one community, Social Science & Medicine 67, 606–617.
- Stone, A. G; Russell, R. F and Patterson, K., (2003). Trans formational versus servant leadership: a difference in leader focus, leadership & Organization Development Journal, 25(4), 349-361.
- Su Song, J, and Yong Lee- K (2009). The Effect of Servant Leadership on Job Autonomy, Trust in Supervisor and Creativity. Korean Industrial Economic Association, Review of business & economics 22(4), 1911-1937.
- Washington, R. and Field. H.S, (2006). Individual difference in servant leadership: The roles of values and personality, leadership & Organization Development Journal, 27(8), 700-711.
- Weil,F., Lee, M.R., and Shihadeh,E.S., (2011). The burdens of social capital: How socially-involved people dealt with stress after Hurricane Katrina, Social Science Research, 1-10.
- Winston, B.E, (2004). servant leadership at Heritage Bile College: a single – case study, leadership & Organization Development Journal, 25(7), 600-611.
- Yoshida, D.T., Sendjaya, S., Hirst,G., and Cooper, B., (2014).Does servant leadership foster creativity and innovation? A multi-level mediation study of identification and prototypicality, Journal of Business Research, 67(7); 1395-1404.
|