تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,086,808 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,190,041 |
تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة هویت برند خدماتی (مورد مطالعه: نمایندگی های بیمة ایران استان اردبیل) | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 1، 1394، صفحه 1-21 اصل مقاله (908.34 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2015.52323 | ||
نویسندگان | ||
محمد باشکوه* 1؛ میترا شکسته بند2 | ||
1استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
2کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر توسعة هویت برند خدماتی در صنعت بیمه است. با توجه به اهمیت ایجاد هویت برای برند، بهمنظور موفقیت در بازارهای رقابتی کنونی، در این مقاله تلاش شده است به بررسی ابعاد و مؤلفههای مؤثر در گسترش و بهینهسازی هویت برند خدماتی پرداخته شود. جامعة آماری این پژوهش، شامل تمامی نمایندگیها و شعبههای بیمة ایران در سطح استان اردبیل است. دادهها با استفاده از پرسشنامه از میان 112 نمایندگی و شعبه بهدست آمد که با توجه به محدودبودن تعداد جامعة آماری، از طریق روش کلشماری، تمامی جامعة آماری بهعنوان نمونه درنظر گرفته شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و مدلسازی معادلههای ساختاری انجام شد. یافتهها بیانگر آن است که از میان عوامل مؤثر، عامل فرهنگ بازاریابی و شخصیت برند، تأثیری اندک بر هویت برند خدماتی میگذارد و عوامل هویت بصری برند، مدیریت ارتباط با مشتری و ارتباطهای یکپارچة بازاریابی، تأثیری قوی بر توسعة هویت برند خدماتی سازمان بیمة ایران دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
توسعة هویت برند؛ شخصیت برند؛ هویت برند؛ هویت بصری برند | ||
مراجع | ||
Aaker, D. A. & Joachimsthaler, E. (2000). Brand Leadership, The Free Press. New York.
Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands, The Free Press / Simon And Schuster. New York.
Aaker, J. L. (1997). Dimensions Of Brand Personality. Journal Of Market Research, 34 (8): 347-356.
Aaker, J. L., Fournier, S. & A.S., B. (2004). When good brands do bad. Journal Of Consumer Research,31 (6): 1-16.
Ashena, M., Asgari, N., Moradi Saleh, A. & Ghafuri, D. (2012). The role of organizational culture in facilitating knowledge management practices. Quarterly Journal of Management Information Technology. 5 (4): 1-22. (In Persian)
Balmer, J. M. T. (1995). Corporate Branding And Connoisseurship. Journal of General Management,21 (9): 22-46.
Bashokouh, M. & Shekasteband, M. (2011). Effects of integrated marketing communication on brand strength in the banking industry (Case study: Ardebil Melli Bank). Quarterly Business Management, 4 (3): 21-42. (In Persian)
Berry, L. L. (1980). Service marketing is different. Business, 30 (5): 24-29.
Berry, L. L. (1983). Relationship marketing, provo, Utah, American Marketing Association.
Biel, A. L. (1993b). Converting Image Into Equity. In Aaker, D. A. & Biel, A. L. (Eds.), Brand Equity And Advertising. Lawrence Erlbaum Associates. Hillsdale, NJ.
Clifton, R., et al. (2009). Brands And Branding. Bloomberg. Second Edition. USA And Canada.
De Chernatony, L. (2010). from brand vision to brand evaluation, Butterworth-Heinemann. Oxford.
Dibb, S. & Simkin, L. (2000). Pre-Empting implementation barriers: Foundations, processes and actions-the need for internal relationships. Journal of Marketing Management, 16 (4): 483-503.
Dibb, S. & Simkin, L. (1993). The strength of branding and positioning in services. International Journal Of Service Industry Management, 4 (1): 25-35.
Duncan, T. & Moriarty, S. (1997). Driving brand value: using integrated marketing communications to manage profitable stakeholder relationships. Mcgraw- Hill. New York.
Gronroos, C. (2000). Christian gronroos: Hanken Swedish school of economics, Finland. In Fisk, R. P., Grove, S. F. & Joby, J. (Eds.), Services marketing self portraits: introspections, reflections, and glimpses from the experts. American Marketing Association. Chicago.
Hersey, P., Belanchard, K. H. & Johnson, D. E. (2007). Management Of Organizational Behavior. Pub. Prentice-Hall Of India Privat Limited; ED. New Delhi.
Holt, D. B. (2002). Why do brands cause trouble? A dialectical theory of consumer culture and branding. Journal Of Consumer Research, 29 (7): 70-90.
Homburg, C. & Pflesser, C. (2000). A multiple layer model of market-oriented organizational culture. Journal Of Marketing Research.
Hosseini, S., Samizadeh, M., Khalifeh, M. & Ebrahimi, A. (2012). The role of promotion mix of sales and customer relationship management on the value of their properties in order to increase brand loyalty. Quarterly Journal of Business Administration. 5 (3): 1-18. (In Persian)
Jevons, C. & Gabbott, M. (2009). A historical review of the development of definitions of "brand". 5th Thought Leaders International Conference On Brand Management Athens, Greece.
Kapferer, J. N. (2004). The new strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term, Kogan Page. London.
Kitchen, P., J., Brignall, J., Li, T. & Spicket, G. S. (2004). The emergence of IMC: A theoretical perspective. Journal Of Advertising Research, 44 (4): 19-30.
Kliatchko, J. (2008). Revisiting the imc construct: A revised definition and four pillars. International Journal Of Advertising, 27 (6): 133-160.
Konecnik Ruzzier, M. & De Chernatony, L. (2012). Developing and applying a place brand identity model: The case of Slovenia. Journal of Business Research.
Kostelijk, E. (2008). Commentary identity based marketing: A new balancemarketing paradigm. European Journal Of Marketing,42 (9): 907-914.
Krappe, A., Goutas, L. & von Schlippe, A. (2011). The family business brand: An enquiry into the construction of the image of family businesses. Journal of Family Business Management, 1 (1): 37-46.
Krishnan, B. C. & Hartline, M. D. (2001). Brand equity: Is it more important in services? Journal Of Services Marketing, 15 (5): 328-342.
Lindgreen, A. (2004). The design, implementation and monitoring Of A CRM programmers: A Case Study, Journal OfKnowledge Management.
Maccallum, R. C., Widaman, K., Zhang, S. & Hong, S. (1999). Sample Size In Factor Analysis. Psychological Methods, 4 (8): 84-99.
Matsuno, K., Mentzer, J. T. & Rentz, J. O. (2005). A conceptual and empirical comparison of three market orientation scales. Journal Of Business Research, 58 (5): 1-8.
Mohammadian, M., Farahmand, S. & Yosefi Dastjerdi, M. (2009). Toshiba's nameless character evaluation, compared with four names and the type of market globalization. Quarterly of Business Administration, 2 (4): 129-144. (In Persian)
Palmer, R. A., Winklhofer, H. & Brodie, R. J. (2006). Researching the service dominant logic - normative perspective versus practice. Bigmac 3: 2006 Emac/Anzmac Research Symposium. Brisbane. Australia.
Schultz, D. E. (1998). Branding: The basis for marketing integration. Marketing News, 32 (24): 8-18.
Vargo, S. L. & Lusch, R. F. (2006). Service-Dominant Logic: What it is, what it is not, what is might be. In Lusch, R. F. & Vargo, S. L. (Eds.), The Service-Dominant Logic Of Marketing: Dialog, Debate, And Directions. Sharpe. Armonk, M. E.
Webster, C. (1993). Refinement of the marketing culture scale and the relationship between marketing culture and profitability of a service firm. Journal Of Business Research,26 (7): 111-131.
Webster, C. (1995). Marketing culture and marketing effectiveness in service firms. Journal Of Services Marketing, 9 (4): 6-21.
Wood, L. (2009). Brand and brand equity: Definition and management. Management Decision, 38 (9): 662-669. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,438 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,520 |