تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,612 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,243 |
تحلیل کانونی رابطة هوش هیجانی با ارزشیابی عملکرد آموزشی | ||
مدیریت دولتی | ||
مقاله 3، دوره 6، شماره 1، اردیبهشت 1393، صفحه 45-66 اصل مقاله (505.47 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jipa.2014.51706 | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا تقی زاده یزدی* 1؛ افشار سلیمانی2؛ ناصر رحمت2؛ جواد نرگسیان3 | ||
1استادیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایران | ||
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه، ایران | ||
3کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش بررسی رابطة ابعاد هوش هیجانی با ارزشیابی عملکرد آموزشی بوده است. جامعة آماری این پژوهش عبارت بود از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه در سال 1391. برای انتخاب گروه نمونه، از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با رعایت نسبتها استفاده شد و، در مجموع، 200 نفر انتخاب شدند. پژوهش از نوع توصیفی و طرح همبستگی است. برای گردآوری دادههای پژوهش از پرسشنامة استاندارد سیبر- شرینگ و پرسشنامة محققساختة ارزشیابی عملکرد آموزشی در مقیاس پنج درجهای لیکرت استفاده شد. دادههای پژوهش، پس از جمعآوری، بر اساس فرضیههای پژوهش و با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل کانونی با 99 درصد احتمال وجود همبستگی بین دو مجموعة متغیر را تأیید میکند. همچنین، نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که مؤلفههای خودآگاهی، همدلی، مهارتهای اجتماعی، و خودانگیزی پیشبینیکنندههای خوبی هستند برای متغیرهای ملاک انضباط آموزشی، توان علمی، و شیوة تدریس. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی عملکرد آموزشی؛ هوش هیجانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,388 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,949 |