تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,504,832 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,768,927 |
بررسی و تبیین مدل مربیگری در آموزش منابع انسانی براساس نظریه دادهبنیاد | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 2، دوره 12، شماره 3، آبان 1393، صفحه 375-398 اصل مقاله (468.09 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2014.51515 | ||
نویسندگان | ||
کورش فتحی واجارگاه1؛ اباصلت خراسانی2؛ سمیه دانشمندی* 3؛ مانی آرمان4 | ||
1استاد دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی | ||
2استادیار، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی | ||
3دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی در آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی | ||
4استادیار دانشکده علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر مربیگری در آموزش منابع انسانی را براساس نظریه دادهبنیاد بررسی کرده است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با بهکارگیری روش تحقیق دادهبنیاد انجام گرفته است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبههای نیمهساختاریافته بود. به منظور گردآوری اطلاعات، با بهکارگیری روش نمونهگیری هدفمند و نمونهگیری گلولهبرفی با 7 نفر از خبرگان آموزش که با مربیگری آشنا بودند، مصاحبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحلة کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت براساس آن، مدل کیفی پژوهش طراحی شد. نتایج پژوهش حاضر نشاندهندة 11 مقولة کلی، 15 مقولة فرعی و 61 خردهمقوله است که در قالب مدل پارادایمی شامل شرایط علّی (اهداف اولیه و اهداف ثانویه)، عوامل زمینهای (حوزههای مدیریتی و بهسازی)، شرایط مداخلهگر (موانع سازمانی و موانع اطلاعاتی- انگیزشی)، راهبردهای تعاملی (شرایط مربی، متربی و سازمان)، و عوامل پسآیندی (مزایای فردی، مزایای سازمانی و معایب طراحی، اجرا و ارزشیابی) قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش منابع انسانی؛ مربیگری؛ نظریة دادهبنیاد | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,848 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,963 |