- ابراهیمینژاد، مهدی، 1387، مدیریت استراتژیک در بازرگانی و صنایع، انتشارات سمت، تهران.
- ابراهیمزاده، عیسی و عبدالله آقاسیزاده، 1388، تحلیل عوامل مؤثر بر گسترش گردشگری در ناحیة ساحلی چابهار با استفاده از مدل راهبردی SOWT، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال اول، شمارة 1، صص 107-128.
- حسنقلیپور، طهمورث و هاشم آقازاده، 1384، برنامهریزی استراتژیک برای مؤسسات کوچک و متوسط، فرهنگ مدیریت، سال سوم، شمارة 8، صص 65-100.
- حمیدیزاده، محمدرضا، 1388، برنامهریزی استراتژیک و بلندمدت، چاپ پنجم، انتشارات سمت، تهران.
- رابینز، استیفن پی. و دیوید، ای دیسنزو، 1387، مبانی مدیریت، ترجمة سیدمحمد اعرابی، محمدعلی حمید رفیعی و بهروز ساراری ارشاد، چاپ هفتم، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
- رحیمنیا، فریبرز و دیگران، 1391، تبیین مدل تعاملی رویکرد استراتژیک، فرهنگ سازمانی و محیط، مطالعة موردی: سازمانهای کوچک و متوسط شهرک صنعتی توس استان خراسان رضوی، دوفصلنامة راهبردهای بازرگانی، سال نوزدهم، دورة جدید، شمارة 1، صص 121-134.
- زمردیان، محمدجعفر، 1384، ژئوگردشگری سواحل جنوبی خزر، چالشها و عوامل تهدیدکننده، مجلة جغرافیا و توسعة ناحیهای، سال سوم، شمارة 8، صص 61-86.
- زیاری، کرامتالله و دیگران، 1388، مبانی و تکنیکهای برنامهریزی شهری، چاپ اول، انتشارات دانشگاه بینالمللی چابهار، چابهار.
- ضیایی، محمود و سعید داغستانی، 1389، تحلیل سلسلهمراتبی جاذبههای تاریخی- فرهنگی شهرستان نیشابور، فصلنامة جغرافیا و توسعه، سال هشتم، شمارة 17، صص113-138.
- طیب، علیرضا، 1379، جایگاه ملاحظات فرهنگی در برنامهریزی علمی برای توسعة گردشگری، مجلة اطلاعات سیاسی اقتصادی، سال هفتم، شمارههای 157- 158، صص 212-225.
- علیاحمدی، علیرضا و دیگران، 1382، نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک، چاپ چهاردهم، انتشارات تولید دانش، تهران.
- فرهودی، رحمتالله و دیگران، 1388، ارزیابی استراتژیک الگوی توسعة شهرهای نفتخیز با تأکید بر ابعاد اقتصادی، مطالعة موردی: شهر دو گنبدان، نشریة جغرافیا و برنامهریزی دانشگاه تبریز، سال چهاردهم، شمارة 29، صص 1-34.
- کاظمی، مهدی، 1387، مدیریت گردشگری، چاپ سوم، انتشارات سمت، تهران.
- لطفی، صدیقه، 1384، نگرش سیستمی لازمة پایداری گردشگری در مازندران، مجموعهمقالات اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعة مازندران، دانشگاه مازندران، ساری.
- محلاتی، صلاحالدین، 1380، درآمدی بر جهانگردی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
- محمدی، جمال، 1381، تحلیلی بر مفاهیم کمی و نقش آن در برنامهریزی شهری و منطقهای، مجلة فضای جغرافیایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، سال دوم، شمارۀ 5، صص 41-62.
- مدهوشی، مهرداد و غفار تاری، 1386، استراتژیهای توسعة صادرات غیرنفتی استان مازندران، فصلنامة پژوهشنامة بازرگانی، سال 11، شمارة 44، صص 41-62.
نوحهگر، احمد، حسینزاده، محمدمهدی و اسماء پیراسته، 1388، ارزیابی قابلیتهای طبیعتگردی جزیرة قشم با بهرهگیری از مدل مدیریت استراتژیک SWOT، فصلنامة جغرافیا و توسعه، سال 7، شمارة 15، صص 151-172.
- Ahmadi, A., et al., 2003, A Comprehensive Attitude of Strategic Management, 4th Edition, Knowledge Production Publication.(In Persian)
- Byars, L., 1991, Strategic Management, 3rd Ed, Addison-Wesley, Toronto, CA.
- Dincer, O., 2004, Strategy Management and Organization Policy, Beta Publication, Istanbul.
4. Eagles, P. F. J., et al., 2006, T ourism and Recreation System Planning in Alin Alberta Provincial Parks, Proceedings of the 2006 Northeastern Recreation Research Symposium, PP. 258- 268.
- Ebrahiminejad, M., 2008, Strategic Management in Business and Industry, Samt Publication, Tehran. (In Persian)
- Ebrahimzadeh, E. and Agassizadeh, A., 2009, Factor Analysis Affecting Tourism Development in the Coastal Region of Chabahar Using the Strategic SOWT Model, Urban and Regional Studies and Researches, Vol. 1, No. 1, PP. 107-128. (In Persian)
- Farhoodi, R., et al., 2009, Strategic Evaluation for Pattern of Oil Rich Towns Development with Emphasis on Economic Aspects, Case Study: Dogonbadan City, Journal of Geography and Planning, University of Tabriz, Vol. 14, No. 29, PP. 1-34.(In Persian)
- Garner, R., 2005, SWOT Tactics: Basics for Strategic Planning, FBI Low Enforcement Bulletin, Vol. 11, No. 74, PP. 9-17.
- Hall, C. M., 1994, Tourism and Politics Policy, Power and Place, Chichester: John Wiley & Sons.
- 10. Hamidizadeh, M. R., 2009, Strategic and Long-term Planning, 5th Edition, Samt Publication, Tehran.(In Persian)
- 11. Hassangholipour, T. and Aghazadeh, H., 2005, Strategic Planning for Small and Medium Institutions, Management Culture, Vol. 3, No. 8, PP. 65-100.(In Persian)
- Kazemi, M., 2008, Tourism Management, 3rd Ed, Samt Publication, Tehran.(In Persian)
- Liu, Chui et al ., 2012, Improving Tourism Policy Implementation – The Use of Hybrid MCDM Models, Tourism Management, Vol. 2, No. 33, PP. 413-426.
- Lotfi, S., 2005, Systematic Approach Necessity of Sustainable Tourism in Mazandaran, Proceedings of the First National Congress of the Tourism Industry Role in Mazandaran Development, University of Mazandaran, Sari.(In Persian)
- Madhoushi, M. and Tari, Gh., 2006, Strategies for the Development of Non-petroleum Exports in Mazandaran Province, Business Research Quarterly, Vol. 11, No. 44, PP. 195-233.(In Persian)
- Mohammadi, J., 2002, Analysis of Quantitative Concepts and Its Role in Urban and Regional Planning, Journal of Geographical Space, Islamic Azad University, Vol. 2, No. 5, PP. 41-62.(In Persian)
- Mahallati, S., 2001, An Introduction to the Tourism, Shahid Beheshti University, Tehran.(In Persian)
- Nohegar, A., Hosseinzadeh, M. and Pirasteh, A., 2009, Qeshm Island Hiking Potential Assessment Using SWOT Strategic Management Model, Geography and Development Quarterly, Vol. 15, No. 15, PP. 151-172.(In Persian)
- Robbins, S. P. and DeCenzo, D., 2008, Principles of Management,Translated by: Arabi, S. M., Hamid Rafii, M. A. and Sarari Ershad, B., 7th Edition, Published by the Office of Cultural Research.(In Persian)
- Rahimnia, F., et al., 2012, Explaining the Interactive Model of Strategic Approach, the Corporate Culture and Environment, a Case study: The Small and Medium Organization of Industrial Town of Tous in Khorasan Razavi Province, Two Quarterly Business Strategies, Vol. 9, No. 1, PP. 121-134.(In Persian)
- Scott, D., McBoyle, G. and Schwartzentruber, M., 2004, Climate Change and the Distribution of Climatic Resources for Tourism in North America, Department of Geography, University of Waterloo, 200 University Avenue West, Waterloo, Ontario N2L 3G1, Canada, Vol. 27, No15, PP. 105-117.
- Tayeb, A. R., 2000, Importance of Cultural Considerations in Scientific Planning for Tourism Development, Journal of Political-Economic Information, Vol. 7, No 157-158, PP. 212-225.(In Persian)
- Tzeng, G. H. and Huang, J. J., 2011, Multiple Attribute Decision Making: Methods and Applications, Taylor & Francis.
- Wang, J. and Ritchie, B. W., 2012, Understanding Accommodation Managers Crisis Planning Intention:An Application of the Theory of Planned Behavior, Tourism Management, PP. 1057-1067.
- World Tourism Organization, 1994, National and Regional Tourism Planning Methodology and Cases, Routledge, London.
- Wu, W. W. and Lee, Y. T., 2007, Developing Global Manager’s Competencies Using the Fuzzy DEMATEL Method, Expert Systems with Applications, PP. 499-507.
- Ziyari, K., et al., 2009, Principles and Techniques of Urban Planning, 1st Edition, Chabahar International University Press, Chabahar.(In Persian)
- 28. Ziaee, M. and Daghestani, S., 2010, Hierarchical Analysis of Historical– Cultural Attractions of Neyshabur City, Geography and Development Quarterly, Vol. 4, No. 17, PP. 113-138.(In Persian)
- Zomorrodian, M. J., 2005, Southern Coast of the Caspian Geo-tourism, Challenges and Threats, The Journal of Geography and Regional Development, Vol. 3, No. 5, PP. 61-86.(In Persian)
|