تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,682 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,328 |
کنوانسیون رتردام (2) | ||
مطالعات حقوق خصوصی | ||
مقاله 10، دوره 43، شماره 2، شهریور 1392، صفحه 171-190 اصل مقاله (203.97 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlq.2013.35276 | ||
نویسندگان | ||
علیرضا محمد زاده وادقانی* 1؛ کتایون کاردان2 | ||
1دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران | ||
2کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز | ||
چکیده | ||
نخستین معاهدۀ مصوب در سطح بینالملل در زمینۀ حمل و نقل دریائی معاهدۀ بروکسل (لاهه) مصوب 1924 . م است. حمایت گسترده کشورهای دارای ناوگان دریائی از این معاهده از یک سو و وجود خلأ قانونی از سوی دیگر موجب شد که این معاهده در سطح جهان با اقبال همگانی مواجه گردیده و عمری طولانی داشته باشد. گذر زمان همراه با نوع آوریها و تحولات فنی نارسائی معاهده را در ایجاد توازن بین طرفهای قرارداد حمل و نقل آشکار ساخت. به منظور رفع اشکال با تلاش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد معاهدۀ هامبورگ در سال 1978 متولد شد. معاهده اخیر به علت بی مهری کشورهای دارای ناوگان دریائی مواجه با شکست شد. اخیراً معاهده رتردام در سال 2008. م با هدف جلب رضایت کشورهای صاحب ناوگان دریایی که عمدتاً صنعتی اند و نیز کشورهای صاحب کالا که عموماً کشورهای در حال رشد میباشند به تصویب رسیده است. اینک ترجمه متن معاهده به خوانندگان محترم تقدیم میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
حمل و نقل دریائی؛ رتردام؛ تحویل کالا؛ تأخیر؛ سقف مسوولیت؛ مهلت اقامه دعوا؛ داوری؛ کناره گیری؛ اصلاح کنوانسیون | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,517 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,286 |