تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,502,390 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,766,490 |
تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبانآموزان فارسیزبان | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 2، مهر 1390، صفحه 5-17 اصل مقاله (225.09 K) | ||
نویسندگان | ||
معصومه احمدی شیرازی1؛ زینب شکرابی2 | ||
1دانشگاه تهران، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی، دکترا | ||
2دانشگاه تهران، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی، دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان ژاپنی | ||
چکیده | ||
در این تحقیق،تأثیر چهار نوع بازخورد( Feedback):مستقیم(Direct)،خط تأکید(Underlining)، رمزگذاری(Coding) و ترجمه(Translation) را در نگارش ژاپنی دانشجویان فارسیزبان ایرانی،بررسی می کنیم. در واقع این تحقیق به بررسی تأثیر این چهار نوع بازخورد بر بهبود سطح نگارش ژاپنی فارسیزبانان ایرانی پرداخته و تأثیر آنها را بر سه مقولة نحوی حرف اضافه،وجه وصفی و گروه اسمی به طور جداگانه پرداخته شده است.برای این منظور نوزده نفر از زبانآموزان زبان ژاپنی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند.به آنها هشت موضوع انشا از نوع توصیفی داده شد که در گروه تجربی در ازای هر دو موضوع انشا یک نوع بازخورد اجرا شد.نتایج آزمون تی نشان داد که گروه تجربی در مقایسه با گروه کنترل از کنش نوشتاری بهتری برخوردار است.به علاوه در این تحقیق به این نتیجه رسیدیم که بازخورد دربارة مقوله نحوی حروف اضافه تأثیرگذار خواهد بود در حالی که این امر دربارة مقوله های گروه اسمی و وجه وصفی صادق نبود. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد؛ حرف اضافه؛ گروه اسمی؛ نگارش؛ وجه وصفی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,354 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,407 |