
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,622 |
تعداد مقالات | 71,539 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,872,889 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,911,571 |
تأثیر مشاهدة مدل انیمیشنی، تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه | ||
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی | ||
مقاله 8، دوره 4، شماره 2، آبان 1391، صفحه 143-156 اصل مقاله (234.59 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jmlm.2012.28990 | ||
نویسندگان | ||
اکبر قوامی1؛ فاطمه سادات حسینی2؛ حسن محمدزاده3؛ بهنام ملکی1؛ حسین برهانی1 | ||
1کارشناس ارشد دانشگاه ارومیه | ||
2استادیار دانشگاه ارومیه | ||
3دانشیار دانشگاه ارومیه | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مشاهدة مدل انیمیشنی، تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه است. 45 آزمودنی با میانگین سنی7/1±03/8 به طور تصادفی در سه گروه تجربی مشاهدة مدل انیمیشنی، تصاویر ثابت و مدل ترکیبی قرار گرفتند. آزمودنیها مهارت بالانس دو پایه را به مدت سه هفته (هر هفته سه جلسه) تمرین کردند. پیش آزمون، آزمون اکتساب و آزمون یادداری از سه گروه به عمل آمد. امتیازات آزمودنیها از طریق محاسبة میانگین امتیازات سه داور براساس هنجار تعیین شدة فدراسیون ژیمناستیک صورت گرفت. نتایج تحلیل واریانس دو طرفه در اندازه های تکراری نشان داد مشاهدة مدل انیمیشنی، تصاویر ثابت و ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه تاثیر معنیداری دارد (001/0 pv =). همچنین نتایج نشان داد اختلاف معنیداری بین گروه های مدل انیمیشن و مدل ترکیبی وجود ندارد (156/0 pv =). در نهایت هر دو گروه مدل انیمیشن و مدل ترکیبی، عملکرد بهتری نسبت به گروه تصاویر ثابت داشتند (001/0 pv =). در کل نتایج نشان میدهد مشاهدة انیمیشن روش الگودهی مناسب برای یادگیری مهارت بالانس دوپایه در سنین کودکی است. همچنین پیشنهاد میشود، از تصاویر ثابت به عنوان مکمل همراه با انیمیشن استفاده شود. | ||
کلیدواژهها | ||
بالانس دوپایه.؛ تصاویر ثابت؛ مدل انیمیشن؛ یادگیری مشاهدهای | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,748 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,550 |