تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,084,610 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,188,802 |
مطالعه میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان نوآوری در دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 5، دوره 46، شماره 1 - شماره پیاپی 1158585، فروردین 1391، صفحه 83-104 اصل مقاله (305.51 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlib.2012.28777 | ||
نویسندگان | ||
عیسی برقی1؛ ستاره موسوی2؛ میر محمد موسوی زاده3 | ||
1دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2کارشناس ارشد، برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه اصفهان | ||
3مدرس دانشگاه تربیت معلم تبریز | ||
چکیده | ||
هدف: این پژوهش به منظور مطالعه سطوح بکارگیری فناوری اطلاعات توسط اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان به عنوان معیاری برای پذیرش نوآوری برنامه درسی بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه «سی بام» انجام شد. روش: نوع پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و نمونه آماری شامل 126 نفر از استادان دانشگاهاصفهان و 174 نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شده است. ابزار بهکارگرفته شده، پرسشنامه استاندارد سنجش سطوح کاربرد فناوری در آموزش بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه (نسخه 1.1) میباشد. یافتهها: با ارجاع به الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه، اکثریت استادان دانشگاه (9/65?) در سطوح 2 تا 5 (یعنی آمادگی تا استفاده عادی) از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند. استادان زن نسبت به مرد و استادان در مرتبه مربی و استادی نسبت به استادان در مرتبه های دانشیاری و استادیاری در سطح پایینتری از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارندو استادان دانشگاه اصفهان نسبت به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح پایینتری از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند . سابقه خدمت استادان رابطه معنیداری با سطح بکارگیری فناوری توسط آنها ندارد. از آنجا که اکثریت اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان در سطوح 2 تا 5 (یعنی آمادگی تا استفاده عادی) از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند | ||
کلیدواژهها | ||
الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه؛ تلفیق فناوری؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ نوآوری برنامه درس | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,101 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,111 |