
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,228,635 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,060,282 |
کیفیت یادگیری در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهی؛ مطالعهای کیفی | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 5، دوره 45، شماره 4 - شماره پیاپی 1158551، دی 1390، صفحه 77-100 اصل مقاله (464.03 K) | ||
نویسندگان | ||
روح الله مهدیون1؛ محمد قهرمانی2؛ مقصود فراستخواه3؛ محمود ابوالقاسمی2 | ||
1دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی | ||
3عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی | ||
چکیده | ||
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر کیفیت یادگیری الکترونیکی در مراکز آموزش الکترونیکی است. روش: در این تحقیق از روش تحقیق کیفی پدیدار شناسی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش مدیران و خبرگان مراکز یادگیری الکترونیکی، خبرگان و سیاستگذاران کیفیت در آموزش عالی و دانشجویان بودند که تعداد 18 نفر از میان آنها بصورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق انتخاب شدند. روایی یافتهها با روشهای تطبیق توسط اعضا و بررسی همکار تضمین شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از کدگذاری باز و محوری، استفاده شد. یافتهها: نتایج گویای آنست که 117 گزاره مفهومی اولیه با 17 مقوله فرعی و 3 گزاره مقولهای اصلی تاثیرگذار بر کیفیت یادگیری در قالب عوامل علّی بی واسطه، زمینه و شرایط محیطی شناسایی و روابط بین آنها در قالب الگوی ساختاری ترسیم و ارائه شد. | ||
کلیدواژهها | ||
پدیدارشناسی و مراکز آموزش الکترونیکی؛ کیفیت یادگیری الکترونیکی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,974 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10,164 |