![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,696,717 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,927,630 |
بررسی تطبیقی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فنآوریهای اطلاعاتی و ارتباطی | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 8، دوره 44، شماره 3 - شماره پیاپی 1148476، آبان 1389، صفحه 171-209 اصل مقاله (292.83 K) | ||
نویسندگان | ||
رسول زوارقی1؛ میر مرتضی موسوی2؛ جلیل اثنی عشری3؛ سیاوش پورطهماسبی4 | ||
1عضو هیأت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تبریز و دانشجوی دکتری دانشگاه تهران | ||
2کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه مازندران | ||
3کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت معلم | ||
4کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد | ||
چکیده | ||
هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی میباشد. روش: روش انجام آن توصیفی پیمایشی میباشد. نمونه آماری به ترتیب مقطع 357 و 228 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. یافتهها: نتایج نشان داد که نمرات دانشجویان دوره کارشناسی در آشنایی با فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی 27/13 و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 88/15 بود. تنها 3/1 درصد از دانشجویان کارشناسی اظهار داشتهاند که در حد متوسط از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی استفاده آموزشی و پژوهشی میکنند. میزان میانگین آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد به فناوری بیش از میزان میانگین دانشجویان کارشناسی میباشد و تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند. همچنین میزان میانگین استفاده آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بیش از دانشجویان کارشناسی بوده و تفاوت معنی داری با هم دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشجویان دانشگاه مازندران؛ فناوریهای نو در آموزش عالی؛ نگرش دانشجویان نسبت به فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,035 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 958 |