![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,521,968 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,781,543 |
تأثیر بکارگیری ذهنی (concept mapping) در نگارش انشاء انگلیسی بر خودتنظیمی (self-regulation) دانشجویان زبان انگلیسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 5، دوره 13، شماره 49، اسفند 1387 اصل مقاله (240.02 K) | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا طالبینژاد؛ گیتی موسیپور نگاری* | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر به بررسی تأثیر استراتژی مفاهیم ذهنی (concept mapping) در نگارش انشاء انگلیسی بر خود تنظیمی (self-regulation) دانشجویان کارشناسی زبان انگلیسی میپردازد. تصور بر این است که آموزش استراتژیهای ذهنی میتواند سبب پیشرفت تحصیلی فراگیران در زمینههای مختلف آموزشی شود (هکر، دانلوسکی، گریسر 1998). شرکت کنندگان در این تحقیق عبارت از شصت دانشجوی (دختر و پسر) کارشناسی زبان انگلیسی گرایش مترجمی و ادبیات بوده که به دو گروه سی نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. نتایج تحقیق حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که تدریس استراتژی مفاهیم ذهنی می تواند سبب ارتقاء خود تنظیمی دانشجویان با سطح زبانی متوسط شود. یافتههای این تحقیق دارای کاربردهای آموزشی، عملی و نظری در زمینه آموزش استراتژیهای یادگیری به ویژه آموزش مفاهیم ذهنی در مهارت نوشتاری دانشجویان میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش استراتژیها؛ استراتژیهای فراگیری؛ خود تنظیمی؛ مفاهیم ذهنی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,313 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,393 |