تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,117,773 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,223,511 |
تحلیل عوامل مؤثر بر استفاده آموزشگران از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات(ICTs) در آموزشهای فنی و حرفه ای کشاورزی(مطالعه موردی استان زنجان) | ||
مجله علوم کشاورزی ایران | ||
مقاله 14، 2-38، شماره 3 - شماره پیاپی 1000304، آذر 1387 اصل مقاله (350.2 K) | ||
نویسندگان | ||
آصف کریمی؛ محمد مختارنیا؛ لیلا صفا* | ||
چکیده | ||
در دنیای امروز، تحولات ناشی از فناوری های جدید تاثیرات بسزایی بر روند زندگی و کار مردم در سرتاسر جهان گذاشته و با روشهای سنتی آموزش، یادگیری و مدیریت آموزش به طور جدی به مقابله پرداخته است. در این میان، فناوری اطلاعات و ارتباطی که خود یک زمینه جدید مطالعاتی است، تاثیر عمده ای بر تمامی زمینههای آموزش، یادگیری و پژوهش داشته است. با توجه اهمیت موضوع تحقیق و نیز به جهت سرمایهگذاریهای فراوان در این بخش و نیاز روزافزون به ایجاد یک سیستم اطلاعاتی مناسب و استفاده از آن در جهت آموزش های صحیح و مناسب، تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر استفاده آموزشگران از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات(ICTs) در آموزش های فنی وحرفه ای کشاورزی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق شامل 117 نفر از آموزشگران هنرستان های کشاورزی استان زنجان بودند که تمام آنها مورد سرشماری قرار گرفتند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. دادههای گردآوری شده با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بمنظور شناسایی عوامل مؤثر بر استفاده آموزشگران از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، از تحلیل عاملی نوع R استفاده گردید که نتایج نشان داد متغیرها در پنج عامل نگرش، شرایط و امکانات, زمینه کاربرد, پشیبانی و مهارت قرار میگیرند که این پنج عامل در حدود 86/61 درصد واریانس عوامل مؤثر بر استفاده آموزشگران از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات را برآورد مینمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ آموزش فنی و حرفه ای, آموزشگران | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,738 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,451 |