
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,762 |
تعداد مقالات | 72,832 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,743,116 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,483,201 |
ملاحظاتی در باب فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه ارسطو با تاکید بر اهمیت آموزش احساس و کاربرد آن در نظام آموزشی ایران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 36، شماره 2 - شماره پیاپی 1000116، مهر 1385 اصل مقاله (282.82 K) | ||
نویسنده | ||
فاطمه زیبا کلام* | ||
چکیده | ||
در این مقاله سعی شده است که دیدگاه های فلسفی ارسطو بررسی و از دلالت های آن راهکارهایی درمورد آموزش و پرورش اخذ شود . در عصر حاضر به علت پدید آمدن مشکلات عمیق در مسائل احساسی و رفتاری در پرورش نسل جوان ، در فلسفه تعلیم و تربیت توجه ویژه ای به آموزش احساس شده است که اکثر فلسفه تربیت آغاز آن را به ارسطو منتسب کرده اند . بنابراین ، در این مقاله تلاش شده است که نه تنها مسئله آموزش احساس و نقش آن در تعلیم و تربیت ریشه یابی شود ، بلکه اهمیت آن در جهان و کشور خودمان نیز بررسی گردد . بحث اصلی طرفداران آموزش احساس بر اساس پرورش نیروی تخیل و تربیت احساس از طریق هنر و فرهنگ است . | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,261 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,044 |