تعداد نشریات | 154 |
تعداد شمارهها | 5,837 |
تعداد مقالات | 64,082 |
تعداد مشاهده مقاله | 106,324,754 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 83,208,776 |
تاثیر یادگیرمشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 37، شماره 2 - شماره پیاپی 1000082، فروردین 1386 اصل مقاله (494.45 K) | ||
نویسنده | ||
محمد رضا کرامتی* | ||
چکیده | ||
رویکرد یادگیری مشارکتی در دهه حاضر از نظر گاه ها ی مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است . بررسی این نظر گاه ها منجر به ارائه الگویی شده که در تحقیق حاضر به اجرا درامده است . جامعه تحقیق دانش آموزان پایه پنجم نواحی هفت گانه شهر مشهد بوده است . با استفاده از روشهای نمونه گیری تصادفی ، تعداد 132 نفر انتخاب شدند آزمون رشد و مهارت های اجتماعی و آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی ابزارهای اساسی تحقیق بوده اند . به منظور تجزیه و تحلیل یافته ها از تحلیل واریانس استفاده شده است . نتایج حاکی از تایر قابل توجه روش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی دختران و پسران بوده است . نتایج تحقیق با بسیاری از نظر گاه های ارایه شده و تحقیقات انجام شده همخوانی دارد . به منظور اجرای موثر روش یادگیری مشارکتی همکاری نویسندگان کتابهای درسی ، تصمیم گیرندگان آموزشی ، معلمان و والدین ضروری است . | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Cooperative Learning on Social Skills Development and Academic Achievement of Mathematics | ||
چکیده [English] | ||
In the present decade approaches of cooperative learning have been studied from different viewpoints. Reviewing these outlooks has led to presenting a paradigm taken into operation in the form of present research (a quasi-experiment). This field study was conducted on the 5th grade students of the seven education districts of the city of Mashhad. A sample of 132 by random method were selected. Test of social skills development (researcher made) and test of academic achievement in mathematics (teacher --made) were the essential instruments of this field work. In analyzing the findings. Variance analysis were used. Results indicated that cooperative learning has remarkable effects on social skills development and academic achievement of mathematics in boy and girl students. Results of this field work is congruent with most perspectives provided and researches conducted by others. In order to effectively performance of cooperative learning cooperation of authors of textbooks. decision markers. and parents and teachers is essential. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,403 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,691 |