![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,504,956 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,769,041 |
راهکارهای بهبود حضور در بازار بین المللی فیلم ایران | ||
نشریه هنرهای زیبا: هنرهای نمایشی و موسیقی | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 43 - شماره پیاپی 878246، تیر 1391، صفحه 33-40 اصل مقاله (489.93 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jfadram.2012.24775 | ||
نویسندگان | ||
محمود محمدیان1؛ امیرحسن ندایی2؛ یاسمن گیاهی3 | ||
1استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2استادیار گروه سینما، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، | ||
3کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی | ||
چکیده | ||
بازارهای بینالمللی فیلم، محلی برای عرضه و خرید و فروش انواع فیلمها و محصولات تلویزیونی از کشورهای سراسر دنیا هستند. بازار بینالمللی فیلم ایران به عنوان معتبرترین و شناختهشدهترین این نوع بازارها در ایران، هرسال در تهران برگزار می-شود. جهت ارتقا، هماکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت صحیح برگزاری این بازار هستیم. جدا از درآمدی که چنین رویدادهایی نصیب هرکشوری میسازد، این امر به ارتقای صنعت فیلم ایران کمک موثری کرده و چهره واقعی کشور را به افراد سراسر دنیا میشناساند. کلیه متغیرها و شاخصها با اتکا به منابع علمی جمعآوری شدهاند و برای این بازار مورد آزمون قرار گرفته-اند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت موضوع، پیمایشی است. جامعه آماری دربرگیرنده افراد ایرانی و غیرایرانی است که به عنوان خریدار و فروشنده فیلم در حداقل یک دوره از سیزده دوره اول بازار بینالمللی فیلم ایران حضور داشتهاند. 152 نمونه به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده از 251 عضو جامعه آماری انتخاب شده است. آزمون فرضیهها نشان داد که انگیزه فرهنگی- اجتماعی، مهمترین انگیزه شرکتکنندگان، فیلم مهمترین عنصر آمیزه بازاریابی فیلم، جوایز دریافتی مهمترین عنصر تعیینکننده قیمت فیلم، تاریخ برگزاری مهمترین عنصر مکان و پاسخگویی دائم دبیرخانه دائمی بازار، مهمترین عنصر تبلیغات و روابط عمومی در بازار بینالمللی فیلم ایران است. | ||
کلیدواژهها | ||
آمیزه بازاریابی فیلم؛ بازار بینالمللی فیلم ایران؛ بازار فیلم؛ بازاریابی فیلم | ||
مراجع | ||
اصفهانی، حامد (1382، 10 مهر)، ما، تکنولوژی و سینما، رسالت، ص14.
اطبایی، محمد (1387)، بازاریابی جهانی سینمای ایران: بازار بالقوه اما لرزان، کتاب سال فیلم، صص146 - 151.
پورمحمد، مسعود (1388)، 12+1 عامل خبیث: فروش یک فیلم به چه عواملی بستگی دارد؟ کتاب سال فیلم، نوزدهین کتاب سال سینمای ایران، ص171.
جعفری، شهرام (1378، 5 اردیبهشت)، نخل طلا و سینمای ایران، سلام، ص ۷.
حقیقت، محمد (1380، تیر)، دوست دارم، دوست ندارم: گزارشی از 54امین جشنواره کن، فیلم، 271، صص75-83.
دانش، مهرزاد (1383، 17 بهمن)، روز گذشته بازار بین المللی فیلم ایران آغاز به کار کرد – به سوی حیطه های کلان تر، شرق، ص21.
زند، زوبین (1382، 29 بهمن)، درباره هفتمین بازار فیلم تهران: موفقیت در صورت تداوم، حیات نو اقتصادی، ص14.
زیاری، کیکاووس (1387، 19 اردیبهشت)، فیلم ها را به چه زبانی می بینید، همشهری، ص10.
شیبانی فر، مازیار(1387، بهمن)، گزارشی از برپایی دومین بازار بین المللی فیلم های ایرانی در تهران، افقی تازه در عرصه فیلم های ایرانی، کتاب سال 1387، فیلم، صص134 تا 136.
صبری بقایی، آذرخش (1381، بهمن)، بازاریابی و فروش فیلم های ایرانی در خارج از کشور: خروج از بحران، صنعت سینما، 7، صص 19تا20.
فدایی، سیمین (1382، 8 بهمن)، گفتگو با آندره سابادینی رئیس جشنواره فیلم های روان کاوانه اروپایی (EPFF): معنای روان کاوانه تکنولوژی های جدید تولید فیلم، سینما 616 و 617 ، ص39.
کرمانی نژاد، فرزان (1385)، نگاهی به طراحی بسته بندی، کارین، تهران.
گرگین، جمشید (1378، آبان)، بازار بین المللی فیلم های تلویزیونی: بیا و ببر، از همه جا، از همه رنگ! فیلم، 243، ص39.
محمدیان، محمد (1388، 5 بهمن)، ششمین جشنواره فیلم دبی، فیلم، ویژه بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، 406، ص185.
محمودی، بهارک (1386، 11 اسفند)، بازار فیلم تهران؛ فرصتی برای تعامل سینمای ایران با دنیا، بانی فیلم، ص6.
همایون فر، راشنو (1388)، اصول صفحه آرایی- مجله، بروشور، کاتالوگ، لوح نگار، تهران.
Cleve, Bastian (2006), Film production management (3th), Focal Press, UK. Goldbaltt, Joe (2002), Special Events (3th), John Wiley, New York. Greenwald, Stephen R. & Landry, Paula (2009), The business of film, Lone Eagle, USA. Hoyle, Leonard H. (2002), Event marketing: how to successfully promote events, festivals, conventions, and expositions, John Wiley, New York. Kerrigan, Finola (2010), Film marketing, Elsevier Butterworth-Heinemann, UK. Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2008), Principles of marketing (12e), Pearson Education, USA. Krejcie, Robert V. & Morgan, Daryle W. (1970), Determining sample size for research activities, Educational and Psychological Measurement, 30, P. 607-610. Lieberman, Al & Esgate, Patricia (2002), The entertainment revolution: bringing the moguls, the media & the magic to the world. Financial Times/Prientice Hall, New Jersey. Marich, Robert (2009), Marketing to moviegoers: a handbook of strategies and tactics (2nd), USA. Rutherford Silvers, Julia (2004), Professional event coordination, John Wiley, Canada. Skinner, Bruce E. & Rukavina, Vladimir (2003), Event sponsorship, John Wiley, Canada. Squire, Jason E. (2006), The movie business book (3th), Simon & Schuster, USA. Stafford, Roy (2007), Understanding audiences and the film industry, British Film Institute, UK. Thompson, Kristin & Bordwell, David (2010), Film history: An introduction (3th), McGraw Hill, Singapore. Yager, Fred & Yager, Jan (2009), Career opportunities in film industry (2th), Ferguson, New York. Yeoman, lan & Robertson, Martin & Ali-Knight, Jane & Drummand, Siobhan & McMahon Beattie, Una (2004), Festival and events management: An international arts and culture perspective, Elsevier Butterworth-Hienemann, Oxford. http://www.britfilms.com | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,009 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,302 |