تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,086,270 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,189,663 |
طراحی بهینه تیرهای بتن پیش تنیده با مقاطع T شکل و جعبهای | ||
نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری | ||
مقاله 4، دوره 45، شماره 4 - شماره پیاپی 708182، مهر 1390، صفحه 417-427 اصل مقاله (1.33 M) | ||
نویسندگان | ||
مهدی حیدری وند رضا قلی قشلاقی1؛ ایرج محمودزاده کنی2 | ||
1MSc., School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran. | ||
2Professor, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran. | ||
چکیده | ||
در این تحقیق با توجه به اهمّیّت کاهش مصرف انرژی و تأثیر بسیار زیاد آن در جامعة کنونی، بهینهسازی تیر تیپ پلهای بتن پیش تنیده با مقطع T شکل و جعبهای با استفاده از الگوریتم ژنتیک مورد توجه قرار گرفته است و با معرفی تابع هدف بر حسب هزینة طرح و توجه به وزن و ابعاد مقطع (به ویژه ارتفاع) با محاسبة دقیق عوامل مهم طراحی به ویژه محاسبة دقیق افت نیرو در تاندونهای پیش تنیدگی با استفاده از روابط جدید اثبات شده و در نظر گرفتن متغیرهای تأثیرگذار در طراحی بهینه سازی تیرهای بتن پیش تنیده صورت گرفته است. با در نظر گرفتن این افتها روابط تحلیلی دقیق برای به دست آوردن نیروهای داخلی و طراحی حاصل می گردد، و باعث افزایش دقت کار و کسب نتایج دقیق تحلیل به علت کاهش انجام محاسبات عددی می شود. و سرانجام به بررسی نتایج حاصله، برای مقاطع T شکل و جعبهای پرداخته شدهاست، و ارجحیّت مقطع T شکل نسبت به مقطع جعبهای با ارائهی حد دهانهای، از لحاظ هزینه، وزن و ارتفاع مورد بررسی قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوریتم ژنتیک؛ بار متحرک؛ پل؛ پیچش؛ تیر بتن پیش تنیده؛ طراحی بهینه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,664 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,920 |