![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,681,598 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,911,739 |
تأثیر حالات فراانگیزشی و شرایط تکلیف بر خودکارامدی و عملکرد حرکتی پرتاب کنندگان مبتدی دارت | ||
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 1، فروردین 1389، صفحه 115-131 اصل مقاله (312.74 K) | ||
نویسندگان | ||
احمد قطبی ورزنه1؛ مهدی ضرغامی2؛ اسماعیل صائمی1؛ حسین مولانیا3 | ||
1مربی دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
2استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
3کارشناس ارشد رفتار حرکتی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به منظور بررسی حالت های فراانگیزشی و شرایط تکلیف بر ادراک کارامدی و عملکرد حرکتی پرتاب کنندگان مبتدی دارت در تکالیف آسان و مشکل اجرا شد. در این راستا پرسشنامة تسلط فعالیت محور (کوک و گرکوویچ، 1993) بین 140 دانشجوی پسر توزیع شد و در نهایت براساس نمره های به دست آمده در پرسشنامه، 32 نفر به صورت تصادفی در دو گروه 16 نفری هدف محور و فعالیت محور قرار گرفتند. هر تکلیف شامل 3 بلوک 8 کوششی و هر کوشش شامل 4 پرتاب بود. شرکت کنندگان در پیش آزمون و بعد از کوشش های 8، 16، 24 مقیاس خودکارامدی (فلتز و چیس ، 1998) را تکمیل کردند. داده ها به کمک روش های آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر، کوواریانس و آزمون تعقیبی LSD تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه در ادراک کارامدی (تکلیف مشکل) تفاوت معنی داری وجود دارد، اما در عملکرد حرکتی تفاوت معنی داری مشاهده نشد. این نتایج تنها بخشی از اصول موجود در نظریة بازگشتی را تایید کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
حالت های فراانگیزشی؛ شرایط تکلیف؛ نظریة بازگشتی؛ نظریة خودکارامدی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,940 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,473 |