تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,006 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,494,334 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,755,109 |
مقایسة اثر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی مدل ماهر بر اکتساب و یادگیری مهارت سرویس والیبال | ||
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 1، تیر 1388، صفحه 61-77 اصل مقاله (210.04 K) | ||
نویسندگان | ||
سید رسول سوزنده پور1؛ احمدرضا موحدی2؛ لیلا مظاهری1؛ غلامرضا شریفی3 | ||
1کارشناس ارشد تربیت بدنی و مدرس دانشگاه آزاد شیراز | ||
2استادیار دانشگاه اصفهان | ||
3استادیار دانشگاه آزاد خوراسگان | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف مقایسة تاثیر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی فرد ماهر بر یادگیری مهارت سرویس والیبال انجام شد. آزمودنی ها 30 نفر از دانش آموزان مبتدی پسر 14-12 سال بودند که سابقة بازی والیبال نداشتند و پس از انجام پیش آزمون به دو گروه همسان تقسیم شدند. گروه خودالگودهی (15 نفر) شیوة اجرای خود در تکلیف ملاک را و گروه نمایش ویدئویی فرد ماهر (15 نفر) اجرای مهارت را توسط یک فرد ماهر از طریق فیلم ویدئویی تماشا می کردند. هر دو گروه آموزش کلامی نیز دریافت می کردند. مدت دوره 4 هفته، هر هفته 3 جلسه بود. در پایان جلسة دوازدهم آزمون اکتساب و ده روز بعد آزمون یادداری به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از آزمون ها t همبسته و t مستقل استفاده شد. سطح معنی داری آلفای 05/0 نیز در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که هر دو گروه در اکتساب و یادداری مهارت ملاک پیشرفت معنی داری داشتند. دو گروه تفاوت معنی داری در آزمون اکتساب با هم نشان ندادند، اما در یادداری تکلیف ، گروه نمایش ویدئویی فرد ماهر برتری معنی داری بر گروه خودالگودهی داشت. به نظر می رسد نمایش ویدئویی فرد ماهر به یادگیری بهتر در سرویس والیبال منجر می شود . | ||
کلیدواژهها | ||
اکتساب و یادداری و آزمون والیبال.؛ خودالگودهی؛ نمایش ویدئویی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,966 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,313 |